تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به فکر تبدیل شهرها به پارک علم و فناوری باشیم

به فکر تبدیل شهرها به پارک علم و فناوری باشیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری گفت:باید به سمت تبدیل شهرها به پارک علم و فناوری باشیم چرا که این مهم نقش محوری در توسعه آینده کشور دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر چنین راهبرد مهمی در شهرستان ها به ویژه استان اصفهان اجرایی شود.

وی اضافه کرد: این که دنیا به این موضوع رسیده است که ایران در شبکه جهانی پارک های علمی و میزبان چنین گردهمایی باشد، اتفاق بزرگی محسوب می شود.

ستاری با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری در اصفهان، تصریح کرد : اکنون 43 پارک علم و فناوری در کشور، فعالیت دارد و مهم این که توسعه زیادی در علم و فناوری به ویژه در بخش نیروی انسانی در سال های اخیر صورت گرفته است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد : شرکت های دانش بنیان صادرات محور به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و نانو فناوری وضعیت خوبی در زمان حاضر در کشور دارند.

وی ادامه داد : مشکل تامین مواد اولیه همیشه یک مساله بزرگ برای شرکت های دانش بنیان بوده است ولی شرکت هایی که صادرات دارند در وضعیت خوبی به سر می برند.

ستاری با تاکید بر این که محیط کسب و کار باعث توسعه اقتصاد دانش بنیان می شود، تصریح کرد : اگر ما محیط کسب و کار مطلوبی داشته باشیم نوسانات ارزی و تحریم ها نمی توانند تاثیر بر فعالیت شرکت های دانش بنیان داشته باشند.

وی با بیان این که مشکلات داخلی در این بخش بیشتر از مشکلات خارجی است، ادامه داد : بخشی از محیط کسب و کار در اختیار دولت و بخشی دیگر مردم است و مردم باید برای نسل آینده در این بخش سرمایه گذاری کنند.

سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مهمانسرای عباسی این شهر آغاز شد.

در این کنفرانس سه روزه، رئیس و دبیرکل انجمن پارک های علم و فناوری جهان، وزیر علوم افغانستان، سفرای بیش از 30 کشور و کارشناسان پارک های علم و فناوری 50 کشور جهان حضور دارند.

عنوان این کنفرانس' به سوی شهرها و جوامع پایدار، پرورش و ترویج اکوسیستم‌ های نوآوری ' است که از مجموع 158 مقاله رسیده به دبیرخانه از 30 کشور جهان، 53 مقاله کامل انتخاب و 27 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.
در حال حاضر نزدیک به پنج هزار شرکت دانش بنیان با 42 هزار شغل در کشور فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در اصفهان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به فکر تبدیل شهرها به پارک علم و فناوری باشیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..