تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عملکرد تنیس ایران پس از ۲۰ سال غیبت در بازی‌های آسیایی جاکارتا

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تنیس ایران در 2 بخش مردان و زنان و با 6 نماینده در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 پس از 20 سال غیبت شرکت کرد.

ترکیب تیم تنیس ایران در بخش مردان را: شاهین خالدان، محمد کارگران عروجی و امیرحسین بادی تشکیل می دادند.

همچنین در بخش بانوان هم صدف صادق وزیری، غزل پاک باطن و شهرزاد بانی سعید  ترکیب تیم ایران را تشکیل می دادند.

امیرحسین بادی و شاهین خالدان در نخستین دیدار خود در بخش انفرادی بازی های آسیایی جاکارتا 2018 مقابل حریفانی از کشور قرقیزستان قرار گرفتند که به دلیل حضور نیافتن حریفان خود به مرحله بعدی رقابت های تنیس بازی های آسیایی 2018 صعود کردند که شاهین خالدان در مرحله بعدی این رقابت ها با رنک 272 جهان از کشور کره جنوبی دیدار کرد که نتیجه را 2 بر صفر به او واگذار کرد و حذف شد.

امیرحسین بادی هم در دیدار مقابل جیسون جون از کشور چین تایپه نتیجه را 2 بر صفر واگذار کرد و از مسابقات حذف شد، حریف چین تایپه ای بادی رنک 100 دنیا را در اختیار دارد.

در بخش انفرادی بانوان هم در دیدار نخست صدف صادق وزیری به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت که با نتیجه 2 بر صفر بازی را واگذار کرد و از گردونه رقابت ها حذف شد.

غزل پاک باطن هم نتوانست در دیدار نخست خودش در این رقابت ها موفق ظاهر شود و با شکست 2 بر صفر مقابل فاطما سلیمان از عمان از گردونه رقابت ها کنار رفت.

در بخش تیمی هم ملی پوشان تنیس کشورمان نتوانستند پیروز از زمین خارج شوند.

در بخش 2 نفره تیمی تنیس مردان تیم ایران با ترکیب شاهین خالدان و محمد کارگران عروجی در بازی نخست و با شکست 2 برصفر مقابل تیم هنگ کنگ از بازی های آسیایی حذف شدند.

صدف صادق وزیری و غزل پاک باطن ترکیب تیم 2 نفره تنیس بانوان ایران را تشکیل می دادند که در بازی نخست خود مقابل تیم ویتنام نتیجه را 2 بر صفر واگذار کردند و دور رقابت ها کنار رفتند.

بدین ترتیب تیم ملی تنیس ایران بدون پیروزی حتی یک ست در بخش بانوان و آقایان به کار خود در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 پایان دادند.

شیفت شب منتشر شود /// عملکرد تنیس ایران پس از 20 سال غیبت در بازی های آسیایی

در ادامه به بررسی عملکرد تیم ملی تنیس ایران در ادوار گذشته بازی های آسیایی می پردازیم:

بازی های آسیایی 1966 بانکوک


تیم تنیس ایران دراولین حضور خود در بازی های آسیایی درخشان ظاهر شد و در بخش انفرادی تقی اکبری توانست به مدال برنز دست پیدا کند. در بخش تیمی هم تنیسور بازان کشورمان با ترکیب: تقی اکبری، عزت الله و نعمت الله نعمتی و عیسی خدایی به مدال برنز رسیدند.

بازی های آسیایی 1974 تهران

تنیس ایران در این دوره که تهران میزبان آن بود برای اولین بار با دو تیم مردان و زنان حضور یافت که در نهایت تقی اکبری در بخش انفرادی مردان توانست نایب قهرمان شود و مدال نقره را از آن خود کند و در بخش تیمی مردان هم با ترکیب: کامبیز درفشی جوان و علی مدنی به مدال نقره دست یافت.

بازی های آسیایی 1985 توکیو

برخلاف دوره های گذشته ی حضور تیم تنیس ایران در بازی های آسیایی در این دوره تیم ایران موفق ظاهر نشد و نتوانست مدالی را کسب کند.


بازی های آسیایی 1994 هیروشیما
تیم تنیس مردان ایران با ترکیب: رامین رضیانی، جهانبخش سوری و مصطفی صالح در دو بخش انفرادی و تیمی حضور داشتند که همه نهایتا در دور دوم حذف شدند و نتوانستند مدالی را کسب کنند.

بازی های آسیایی 1998 بانکوک

آخرین حضور تیم تنیس ایران در بازی های آسیایی 1998 بانکوک رقم خورد و تیم ایران با حضور رامین رضیانی، اکبر طاهری و شهاب حسنی در نهایت در دوم شکست خوردند و از رقابت ها کنار رفتند.

در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا تیم تنیس ایران پس از دو دهه غیبت حضور پیدا خواهد کرد البته با نفراتی جوان و در 2 بخش مردان و زنان ، در تیم ایران هم در بخش مردان و هم بانوان شاهین خالدان با 27 سال سن مسن ترین بازیکن است .
محمد کارگران و امیرحسین بادی 19 ساله هستند و در بخش بانوان هم صدف صادق وزیری، غزل پاک باطن و شهرزاد بانی سعید حضور دارند که سن آن ها هم بین 18 تا 19 سال است.

پر افتخار ترین بازیکن تنیس ایران در بازی های آسیایی

تقی اکبری پر افتخار ترین بازیکن تنیس ایران در ادوار حضور این تیم در بازی های آسیایی بوده به طوری که از چهار مدال تیم تنیس در تاریخ بازی های آسیایی سه مدال را او کسب کرده استاو توانسته یک مدال نقره در بخش انفرادی بازی های آسیایی 1974 تهران و 2 مدال برنز در بازی های آسیایی 1966 بانکوک در بخش انفرادی و تیمی برای تیم ملی تنیس ایران کسب کند.

بیشتر بخوانید: تیم 2 نفره تنیس مردان ایران حذف شد 

تیم ۲ نفره تنیس بانوان ایران از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ حذف شد

حذف آخرین نماینده ایران در تنیس انفرادی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

انتهای پیام/

تنیس ایران پس از 20 سال در بازی های آسیایی جاکارتا ناکام ماند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عملکرد تنیس ایران پس از ۲۰ سال غیبت در بازی‌های آسیایی جاکارتا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..