تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لعاب برنج برای نوزاد، چه مزایایی دارد؟

 لعاب برنج سرشار از نشاسته است که با جوشاندن برنج به دست می‌آید و برای وزن گیری کودک مفید است. اکثر مادران قبل از قرار دادن خود برنج در رژیم غذایی نوزاد خود، لعاب را به برنامه غذایی او اضافه می‌کنند. قبل از شروع تغذیه نوزاد خود با لعاب برنج، باید بدانید که چرا این ماده غذایی برای نوزاد شما مناسب است.
برنج منبع غنی از گروه ویتامین B است و آب برنج سهم خوبی از آن دارد. این ویتامین نقش مهمی در رشد جسمی و ذهنی نوزادان بازی می کند.
کربوهیدرات آب برنج به عنوان یک منبع ارزشمند انرژی برای نوزادان است.

مزایای لعاب برنج برای نوزادان:

قرار دادن لعاب برنج در برنامه غذایی نوزادان، مزایای بسیاری برای آن‌ها دارد. برخی از مهم‌ترین این مواد در ادامه فهرست شده است:
1- درمان اسهال نوزادان با لعاب برنج:
آیا افزودن لعاب برنج در برنامه غذایی نوزادان به درمان اسهال کمک می‌کند؟ بله، لعاب برنج یک درمان مؤثر برای اسهال و سایر مشکلات گوارشی در نوزادان است. یک مقاله پژوهشی از محققان بریتانیا بیان کرده است که مصرف لعاب برنج می‌تواند به طور مؤثری خروجی مدفوع نوزادان را کاهش دهد. این وضعیت کمک می‌کند تا گاستروانتریت خفیف در بدن نوزاد شما به راحتی درمان شود. برای این منظور، یک فنجان برنج پخته را در 3 فنجان لعاب، به مدت 15 دقیقه جوش دهید. این ماده غذایی را در برنامه روزانه نوزاد خود قرار دهید (هر چهار ساعت یا تا زمانی که علائم اسهال در بدن فرزندتان کاهش یابد).
2- درمان اگزما در نوزادان با لعاب برنج:
آیا می‌دانید که لعاب برنج می‌تواند به درمان اگزما در بدن آن‌ها کمک کند؟ باورنکردنی به نظر می‌رسد، اما درست است! نوزادان کوچک اغلب قربانی اگزما که شکل معمولی از درماتیت است، می‌شوند که شرایط بسیار ناراحت‌کننده‌ای را برای خود نوزاد و مادر او به وجود می‌آورد. برای درمان این مشکل، 2 فنجان لعاب برنج را در آبحمام نوزاد خود بریزید. روغن‌های موجود در برنج، پوست فرزند شما را مرطوب کرده و تکه‌های خشک اگزما را تسکین می‌دهند.
3- کاهش تب نوزادان با قرار دادن لعاب برنج :
 به خاطر داشته باشید که لعاب برنج می‌تواند به کاهش تب نوزاد شما کمک زیادی کند. برای این منظور، برنج را در 2 تا 3 فنجان آب جوش بریزید تا برنج پخته شود. لعاب آن را در وعده‌های کوچک، به برنامه غذایی نوزاد خود اضافه کنید.
4- تأمین انرژی مورد نیاز بدن نوزادان با لعاب برنج :
مصرف منظم لعاب برنج، نوزاد شما را تقویت می‌کند. لعاب برنج حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات است که بعد از یک روز طولانی، نیاز بدن فرزند شما به انرژی را تأمین می‌کند. همچنین، لازم است بدانید که لعاب برنج به راحتی قابل هضم است.
اگر تاکنون لعاب برنج را در برنامه غذایی فرزند خود قرار ندادید، قبل از اینکه آن را به رژیم غذایی او اضافه کنید، ممکن است بخواهید با پزشک متخصص اطفال مشورت نمایید. اگر نوزاد شما به جو آلرژی دارد، احتمال دارد او به برنج نیز حساسیت داشته باشد.

برخی از علائم آلرژی برنج در بدن نوزادان عبارتند از:
درد معده
بروز بثورات پوستی در بدن نوزادان
استفراغ
تنگی نفس
مشکل تنفس

عوارض لعاب برنج برای نوزاد:
لعاب برنج حاوی مواد معدنی یا پروتئین کافی نیست؛ به‌گونه‌ای که نمی‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای مواد معدنی که نوزاد شما در طول اسهال از دست می‌دهد، قرار داد. پس، اگر نوزاد شما مبتلا به اسهال شده و حدود 10 درصد از وزن بدن خود را از دست داده است، ممکن است دچار کمبود آب شده باشد؛ بلافاصله او را به دکتر ببرید. همچنین، به عنوان یک مادر به یاد داشته باشید که لعاب برنج نباید جای شیر را در برنامه غذایی نوزادان بگیرد، زیرا حاوی مواد مغذی کافی نیست. شما می‌توانید لعاب برنج را با پودر شیر خشک مخلوط کنید تا همه نیازهای بدن فرزندتان تأمین شود.

چگونه لعاب برنج را برای نوزاد خود تهیه کنیم؟
تهیه لعاب برنج برای نوزادان بسیار آسان است و نیاز به مواد کمی دارد. شما برای تهیه این ماده غذایی به مواد زیر نیاز خواهید داشت:
دو قاشق غذاخوری برنج
1 فنجان آب

طرز تهیه لعاب برنج برای نوزادان:
برنج را در یک کاسه قرار داده و آب را به آن اضافه کنید. تا زمانی که برنج له شود، آن را جوش دهید. برنج را از صافی عبور داده و لعاب را جمع کنید. لعاب برنج شما آماده است؛ به همین راحتی!
در نهایت، یادتان باشد که شما می‌توانید با توجه به رژیم غذایی فرزند خود، لعاب برنج را پس از مشاوره با پزشک متخصص اطفال وارد غذاهای روزانه او کنید. هرگز لعاب برنج را با شیر مادر یا شیر خشک جایگزین نکنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لعاب برنج برای نوزاد، چه مزایایی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..