تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ حواشی دو اتحادیه‌های قرآنی کشور در صدر اخبار

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اغلب رسانه‌های کشور در صفحات معارفی خود نشست خبری دبیر هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی را پوشش داده و حاشیه‌های ایجاد شده در روزهای گذشته درباره ادغام دو اتحادیه قرآنی کشور را منتشر کرده‌اند.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / حاشیه‌های ادغام اتحادیه‌های قرآنی در صدر اخبار

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز دوازدهم شهریورماه خبرهای متنوعی را در حوزه قرآن و عترت منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری فارس گزارشی از نشست خبری دبیر هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی منتشر کرده است. تسنیم نیز از این نشست گزارشی منتشر کرده و اذعان کرده است، دود کارشکنی‌ها به چشم موسسات می‌رود.
خبرگزاری دانشجویان ایران از افتتاح رادیو محرم در روز 19 شهریورماه خبر داده و باشگاه خبرنگاران جوان نیز خبری از اجلاس پیرغلامان حسینی و تجلیل از 35 مداح استانی و ... خبر داده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران تنها خبر امروز خود را به دیدار آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با جمعی از علمای اهل سنت استان کردستان اختصاص داده است. خبرگزاری‌های میزان، مهرو ایبنا نیز تاکنون خبری بر روی خروجی قرار نداده‌اند. در ادامه نگاهی کوتاه به خبرهای معارفی منتشر شده در خبرگزاری‌های کشور شده است.
فارس
خبرگزاری فارس امروز در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی گزارشی از نشست خبری دبیر هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی که صبح امروز در سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار شده، مخابره کرده است. خبرنگار فارس گزارش خود را با عنوان «توضیحات دبیر هیأت رسیدگی به امور مؤسسات درباره ادعای منصفانه نبودن ادغام اتحادیه‌های استانی» منتشر کرده و در بخشی از آن به نقل از «مهدی قره‌شیخلو» آورده است؛ «موضوع ادغام اتحادیه‌ها، موضوعی است که مدت‌هاست از سوی فعالان این عرصه مطرح می‌شود و ما در سازمان دارالقرآن هیچ منافعی نداریم و خود من هم به‌شخصه مؤسسه‌دار نیستم، اما ظاهراً فرآیند ادغام اتحادیه‌ها مورد رضایت برخی از دوستان نیست و مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی روز ۲۵ مرداد در نشستی با حضور ۲۰۰ نفر از مدیران مؤسسات عواملی را بیان کرده که بر اساس آن این ادغام کار منصفانه‌ای نیست و مقصر همه مشکلات هم سازمان دارالقرآن است».
مطلب دیگر این خبرگزاری به تفسیر آیه 31 سوره مبارکه ابراهیم از تفسیر نمونه و تفسیر نور اختصاص یافته است. این گزارش با موضوع انفاق و توصیه‌های قرآن کریم در این زمینه منتشر شده است. همچنین خبر دیگر این خبرگزاری انتشار فایل صوتی تلاوت ترتیل «شهریار پرهیزکار» از یکی از صفحات قرآن کریم است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم صفحه دین، قرآن و اندیشه را با انتشار سه خبر(تا ساعت 14) به‌روزرسانی کرده است که یکی از آنها انتشار جدیدترین تلاوت «سعید پرویزی» قاری بین‌المللی کشورمان است. این تلاوت طی روزهای اخیر در مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در خانی آبادنو، شهرک بستان صورت گرفته است.
این خبرگزاری در ادامه خبرهای روز دوازدهم شهریورماه خود به بیان نکات تفسیری روایتی از پیامبر اکرم (ص) با موضوع «دریافت کیفر کردار» پرداخته است. در این گزارش توصیه‌های پیامبر اکرم(ص) به امیرالمؤمنین(ع) در این زمینه بیان شده است.
تسنیم در گفت‌وگوی دیگری که با عنوان «ماجرای پسر ثروتمندی که شهید حجاب شد/ آرایشی که در غرب نشانه بی‌فرهنگی است، در دانشگاه‌های ما نشانه فرهنگ شده‌است» منتشر شده است، به موضوع حجاب پرداخته است.
این خبرگزاری از نشست خبری دبیر هیئت رسیدگی به امور موسسات نیز گزارشی منتشر کرده است و در عنوان آن به نقل از «مهدی قره‌شیخلو» آورده‌ است؛ «دود این سنگ‌اندازی‌ها بر چشمان موسسات».
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران نیز از نشست خبری دبیر هیئت رسیدگی به امور موسسات گزارشی منتشر کرده و آن را با عنوان «توضیحات دبیر هیأت رسیدگی به امور موسسات درباره ادغام اتحادیه‌های استانی» بر روی خروجی قرار داده است.
این خبرگزاری در خبر دیگری از افتتاح رادیو محرم خبر داده و در تکمیل آن آورده است؛ «آیین آغاز به کار رادیو محرم دوشنبه نوزدهم شهریور در آستانه ماه محرم با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مدیران رسانه ملی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد».
«پرداخت 370 میلیارد تومان زکات در سال گذشته» از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری است. این خبر را «سیدرضا تقوی»، رئیس شورای عالی زکات در جمع رسانه‌های گروهی در استان کردستان بیان کرده و گفته است؛ «کمیته امداد به عنوان نهاد خدمات‌رسان به محرومان در سراسر کشور به عنوان دبیر شورای زکات انتخاب شده است تا زکات جمع‌آوری شده را به دست مستحقان واقعی برساند». این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود از برگزاری دومین جلسه شورای عالی زکات در استان کردستان خبر داده است.
«انتشار کتاب آخوند خراسانی و حکومت اسلامی»، «مسابقه‌ای برای طراحی لباس‌های محرم» و «تجلیل از 35 مداح اسانی، ملی و بین‌المللی در اجلاس پیرغلامان حسینی» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران است که تا ساعت 14 امروز دوازدهم شهریورماه مخابره شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز در صفحه قرآن و عترت خود از تجلیل از 35 مداح استانی، ملی و بین‌المللی در اجلاس پیرغلامان خبر داده و در تکمیل خبر خود آورده است؛ «شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و مداحان با هدف پاکسازی اشعار پیرغلامان در هیئت‌های مذهبی و همچنین اصلاح و حذف خرافه‌ها از روضه‌ها، ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه جاری به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم‎آباد برگزار می‌‏شود. در این همایش بین‌المللی از ۱۵ پیرغلام کشور که سن آن‌ها بالای ۷۰ تا ۹۰ سال است و پنج نفر از پیرغلامان خارجی که از کشورهای مختلف جهان هستند و۱۵ نفر از مداحان لرستانی تجلیل خواهد شد».
معرفی شهید «محمود تاری» از شهدای هشت سال دفاع مقدس و بیان گوشه‌هایی از وصیت‌نامه این شهید والامقام از دیگر خبرهای باشگاه خبرنگاران جوان در روز دوازدهم شهریورماه است.
حدیثی از امام باقر(ع) درباره گرفتاری و چند حدیث دیگر(در قالب یک مطلب) در مورد تهمت و بهتان از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف به دیدار روز دوشنبه «آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی» با شماری از علمای اهل سنت کردستان اشاره کرده و آن را با عنوان «نباید به مقدسات گروه‌ها و مذاهب اسلامی توهین شود» بر روی خروجی قرار داده است.
در خبر فوق به نقل از این مرجع تقلید جهان تشیع آمده است؛ «دشمنان به دنبال این هستند که گروه‌های مختلف اسلامی را به جان هم بیندازند و متاسفانه این کار را در عراق و سوریه نیز عملیاتی کردند».
خبرگزاری‌های مهر، میزان و ایبنا نیز تا زمان تنظیم این گزارش خبری بر روی خروجی صفحات معارفی خود قرار نداده‌اند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ حواشی دو اتحادیه‌های قرآنی کشور در صدر اخبار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..