تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاملات صنعت طلا کاملا شفاف است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: معاملات طلا و سکه به دلیل خاص بودن و سرمایه‌ای بودن این کالاها با وسواس بیشتری انجام می‌شود و کاملا شفاف است، بنابراین طلافروشان از منظم‌ترین کسبه در بحث مالیاتی هستند.

معاملات صنعت طلا کاملا شفاف استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما آیت محمدولی در خصوص اخباری که درباره فرار مالیاتی طلافروشان مطرح می‌شود، اظهار داشت: صنعت طلا و جواهر از شفاف‌ترین صنوف در زمینه مالیات است، هر چند هر صنفی ممکن است متخلفانی داشته باشد و صنعت طلا هم ۱۰۰ درصد بدون اشکال نیست، اما فرار مالیاتی این صنعت کذب است.

وی افزود: به دلیل خاص بودن این صنف و اینکه طلا سرمایه محاسبه می‌شود، مردم برای حفظ سرمایه‌شان فاکتور درخواست می‌کنند و در هر معامله‌ای فاکتور، وزن و قیمت مشخص وجود دارد که به همین دلیل شفاف بیشتری نسبت به سایر صنوف دارد.

محمدولی ادامه داد: به دلیل نوسانات موجود در این بازار مجموعه صنعت طلا و جواهر هر سال نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شده اما افزایش مالیات داشته که با این وجود کسبه این صنف این فشارها را تحمل کرده و مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را به اندازه توان پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلاح مالیات بر ارزش افزوده طلا چند سالی است که مطرح می‌شود، بیان داشت: در بحث مالیات بر ارزش افزوده در چند سال گذشته این موضوع را بررسی کرده و با نمایندگان مجلس بارها نشست‌هایی را برگزار کردیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: در نهایت اوایل سال ۹۷ به این جمع‌بندی رسیدیم که ارزش افزوده از اصل طلا برداشته شود و ۹ درصد ارزش افزوده براساس اجرت گرفته شود.

محمدولی تصریح کرد: زمینه های لازم فراهم شده و حتی سازمان مالیاتی به صورت شفاهی پذیرفته که این اتفاق بیفتد همه چیز مهیا است تا این پیشنهاد به صحن علنی مجلس رود اما تا زمانی که در صحن مصوب نشود قابل اجرا نیست.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث مالیات بر ارزش افزوده مطرح شده بود مجلس، سازمان مالیاتی و حتی فعالان این صنف نمی‌دانستند که این ایرادات وجود خواهد داشت اما امروز همه متوجه اشکالات شده‌اند و امیدواریم بزودی این مشکل حل شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاملات صنعت طلا کاملا شفاف است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..