تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین بازی‌های کنسولی که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید [قسمت دوم]

تلفن‌های هوشمند شاید هیچوقت جایگزین مناسبی برای کنسول‌ها نباشند ولی موبایل گیمینگ حالا در مسیری قدم گذاشته که می‌تواند دوشادوش بقیه کنسول‌های خانگی، به یک پلتفرم مناسب‌ برای عناوین محبوب تبدیل شود و سازندگان را با پورت بازی‌هایشان روی آن به سودآوری بیشتری برساند.

سیاستی که از سال 2010 و به لطف عناوینی همانند «گیاهان علیه زامبی‌ها» (Plants vs. Zombies) و «جهان گو» (World of Goo) اولین قدم‌هایش را برداشت و به لطف عرضه پابجی، فورتنایت و آرک (Ark) در همین ماه‌های گذشته هم به اوج موفقیت‌های خود رسید و نشان داد که گوشی‌های همراه تا چه اندازه پتانسیل این را دارند تا میزبان بازی‌های کنسولی باشند.

در حدود یک دهه گذشته، بازی‌های مختلفی پای‌شان را از پلتفرم‌های خانگی به گوشی‌ها باز کرده‌اند. عناوینی که هر چند در ابتدای عرضه خیلی‌ها آن‌ها را بازی کرده‌اند ولی تجربه دوباره‌شان با صفحات لمسی و روی گوشی مطمئنا لذت دیگری دارد. اگر می‌خواهید با این عناوین آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید. قسمت اول مقاله را از اینجا بخوانید.

Minecraft

بازی کنسولی اندروید

بازی آنلاین و آفلاین است

هیاهویی که این روزها با فورتنایت می‌بینیم، چیز جدیدی نیست و قبلا از آن این ماینکرفت بود که دنیای بازی‌های ویدیویی را به هم ریخت. ماینکرفت عنوانی با محوریت ساخت و ساز بوده و باید با منابعی که دارید ساختمان های گوناگون بسازید. ویژگی که باعث رشد قوه خلاقیت در فرد شده و به همین خاطر، در زمینه آموزشی هم ماینکرفت محبوبیت زیادی دارد. حتی در بعضی مدارس، بخشی از زمان دانش آموزان به تجربه این بازی اختصاص داده می‌شود.

Minecraft: Pocket Edition Minecraft: Pocket Edition قیمت: 6.99 دلار سازنده: Mojang سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 192 مگابایت Final Fantasy XV Pocket Edition

Final Fantasy XV Pocket Edition

بازی آفلاین است

فاینال فانتزی یک دستاورد عجیب برای گوشی‌ها است. بازی‌های نقش آفرینی معمولا جزو عظیم‌ترین عناوین ویدیویی هستند و وقتی کمپانی اسکوئرانیکس گفت که می‌خواهد فاینال فانتزی 15 را به تلفن‌های هوشمند بیاورد، کسی انتظار نداشت بازی تا این اندازه به نسخه کنسولی شبیه باشد اما این اتفاق افتاد. در این بازی کنترل چهار جنگجو را دارید که در راه یک عروسی مهم، اتفاقات مهمی برای‌شان می‌افتد. جدا از نسخه پاکت ادیشن، اسکوئرانیکس فاینال فانتزی‌های قدیمی‌تر را هم به گوشی آورده که بد نیست نگاهی به آن‌ها نیز بیاندازید.

Final Fantasy XV : Pocket Edition Final Fantasy XV : Pocket Edition قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای سازنده: Square Enix سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 785 / 361 مگابایت Grid Autosport

بازی آنلاین و آفلاین است

هر چند امسال نسخه‌های گوشی Life is Strange، پابجی، فورتنایت، Ark Survival Evolved و در ادامه Project Cars توانسته‌اند مرز بین کنسول و موبایل را کمتر کردند ولی همچنان 2017 را باید سال طلایی این سیاست بنامیم. گل سرسبد آن‌ها هم گرید اتو اسپورت (Grid Autosport) بود که همچنان از دیدگاه بعضی‌ها بهترین بازی رانندگی گوشی است. بازی سبکی مشابه Real Racing 3 داشته و باید در پیست مسابقات با نزدیک به 100 ماشین مختلف رقابت کنید.

GRID™ Autosport GRID™ Autosport قیمت: 9.99 دلار سازنده: Feral Interactive سیستم عامل: iOS حجم: 4030 مگابایت The Witness

بازی آفلاین است

سال گذشته و در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، بازی‌های معروف کامپیوتر یکی یکی راه‌شان را به iOS باز کردند و ویتنس هم در این میان نقش شروع کننده ماجرا داشت. بازی که جایزه‌های زیادی را در سال 2016 برد، ماجراجویی شخصیتی بی‌نام در یک جزیره دور افتاده را به تصویر می‌کشد که برای فرار مجبور است معماهای مختلفی حل کرده و از رازهای موجود جزیره پرده بردارد. اگر می خواهید بیشتر با ویتنس آشنا شوید، پیشنهاد می کنم بررسی دیجیاتو آن را از دست ندهید.

The Witness The Witness قیمت: 9.99 دلار سازنده: Thekla سیستم عامل: iOS حجم: 2300 مگابایت To the Moon

To The Moon

بازی آفلاین است

اگر از گیم پلی فاکتور بگیریم، «به سوی ماه» (To the Moon) تمام آن عناصری که یک بازی ویدیویی برای ماندگاری می‌خواهد را دارد. To the Moon با داستان استثنایی‎اش یکی از احساسی‌ترین ماجراجویی‌ها را رقم می‌زند، موسیقی به بهترین حالت ممکن مخاطب را درگیر اتفاقات کرده و سبک گرافیکی بازی هم نقش زیادی روی ارائه یک تجربه ساده یا شاید بهتر باشد بگویم بی‌آلایش ایفا می‌کند. بازی داستان پیرمردی با نام Johnny Wyles را روایت می کند که به کمک سازمان Sigmund سعی دارد تا به آرزوی دیرینه اش برسد: سفر به ماه

To the Moon To the Moon قیمت: 4.99 دلار سازنده: X.D سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 164 / 1350 مگابایت Limbo و Inside

inside_limbo

بازی آفلاین است

اینساید و لیمبو جزو متفاوت‌ترین تجربه‌هایی هستند که به خصوص در این بحبوحه کلیشه‌های دنیای گیم باید به سراغ‌شان رفت. هر دو با روایت گمنام خود یکی از مبهم‌ترین داستان‌ها را بازگو می‌کنند، برای حل خیلی‌ از معماها هم مجبورید چند باری ببازید تا قلق‌شان دست‌تان بیایند و گرافیک هنری بازی‌ها هم یک اتمسفر کاملا گیرا خلق کرده است. هر دو بازی پلتفرمر بوده و در آن‌ها کنترل پسربچه‌ای را دارید که به حل معماها می‌پردازد.

Playdead's INSIDE Playdead's INSIDE قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) سازنده: Playdead سیستم عامل: iOS حجم: 1300 مگابایت LIMBO LIMBO قیمت: 3.99 دلار سازنده: Playdead سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 136 / 128 مگابایت Bastion و Transistor

بازی آفلاین است

بزرگترین مزیت iOS نسبت به اندروید، انحصاری‌های این سیستم عامل است و باسشن و ترانزیستور هر دو جزو عناوینی هستند که در این برتری سهم زیادی دارند؛ شاهکارهایی که دارندگان دیوایس‌های اندرویدی همیشه حسرت داشتن‌شان را می‌خورند. ترانزیستور روایت‌گر شخصیتی با نام Red است که به واسطه مشکلاتی صدای خود را از دست داده است. باسشن هم نقش بچه‌ای را به بازیکن می‌دهد که به دنبالل مجموعه خاصی از سنگ‌های قدرت می‌گردد. هر دو بازی نقش آفرینی بوده و با استقبال خوب منتقدان و گیمرها مواجه شده‌اند.

Bastion Bastion قیمت: 4.99 دلار سازنده: Supergiant Games سیستم عامل: iOS حجم: 1300 مگابایت Transistor Transistor قیمت: 9.99 دلار سازنده: Supergiant Games سیستم عامل: iOS حجم: 2540 مگابایت مگابایت بازی‌های استودیوی Telltale

بازی آفلاین است

تلتیل از آن سازندگان پرکاری است که دیگر موبایل را به عنوان یکی از پلتفرم‌های مرجع بازی‌هایش شناخته و به همین خاطر تمام عناوین‌شان بعد از عرضه روی کنسول‌های خانگی به تلفن‌های هوشمند هم می‌آیند. در میان بازی‌هایشان اگر تاکنون The Walking Dead را انجام ندادید، همین الان این عنوان زامبی محور را دانلود کرده و داستانی کاملا متفاوت و احساسی در دنیای آخرالزمان را ببینید. در غیر این صورت می توانید نیم نگاهی به Game of Thrones ،Batman و بازی کارآگاهی The Wolf Among Us نیز بیاندازید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین بازی‌های کنسولی که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید [قسمت دوم]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..