تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه آثاری در آتش‌سوزی موزه برزیل از دست خواهند رفت؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک‌تایمز، آتش‌سوزی گسترده‌ای که شامگاه یکشنبه به وقت محلی، موزه ملی برزیل واقع در ریودوژانیرو را به کام خود کشید، بیش از 20 میلیون اثر موجود در این موزه را با خطر نابودی مواجه ساخت. آثاری شامل فسیل‌های ماقبل تاریخ و اشیایی با قدمت چندین هزار سال. هنوز مشخص نیست از این حادثه که مردم برزیل و کلیه تاریخ‌دوستان در سراسر جهان را متاثر کرده کدام آثار جان سالم به در برده‌اند.

موزه ملی برزیل که در سال 1818 فعالیت خود را آغاز کرد، علاوه بر آثار تاریخی برزیل، میزبان بسیاری از آثار تاریخی بین‌المللی بود.

برخی از آثار نگهداری شده در موزه ملی برزیل عبارتند از:

یکی از بزرگترین شهاب‌سنگ‌های جهان که در سال 1784 کشف شد و در سال 1888 به نمایش گذاشته شد


 

قدیمی‌ترین اسکلت انسان در برزیل به نام لوزیا
 

اسکلت یک دانیاسور
فسیل گونه‌های متعدد
مجموعه‌ای مربوط به یونان و روم باستان
مجموعه‌ای مربوط به مصر باستان، شامل یک تابوت متعلق به 11 قرن پیش از میلاد مسیح، یک گربه مومیایی‌شده و مجموعه‌ای از زیورآلات، ماسک‌ها، جام‌ها و تندیس‌ها از قبیل تندیس یک زن مصری متعلق به 1500 سال پیش از میلاد مسیح

مسئولان علت اطفای ناموفق حریق موزه ملی برزیل را که وابسته به دانشگاه ریودوژانیرو است کمبود اعتبار عنوان کرده‌اند و حالا دانشگاهیان اعلام کرده‌اند که تصمیم دارند در واکنش به کوتاهی دولت در حفاظت از این موزه که با ساختمانی به مساحت 13 هزار متر مربع، خود میراثی فرهنگی به شمار می‌رفت تجمع اعتراضی برپا کنند. این حادثه تلفات جانی در بر نداشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه آثاری در آتش‌سوزی موزه برزیل از دست خواهند رفت؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..