تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثير نوعي ميوه در درمان چاقي

تاثير نوعي ميوه در درمان چاقي

خبرگزاري آريا – متخصصان سلامت در بررسي‌هاي خود به تاثير نوعي ميوه‌ بومي آمازون در کمک به رفع چاقي پي بردند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، اين ميوه عجيب از طريق تاثيرگذاري مثبت روي باکتري‌هاي روده به مقابله با چاقي و اختلال‌هاي متابوليک کمک مي‌کند.
چاقي احتمال ابتلا به بيماري‌هاي متابوليک از قبيل ديابت را افزايش مي‌دهد. برآوردها حاکي از آن است که تا سال ۲۰۳۰ ميلادي بيش از يک ميليون نفر از مردم جهان به اضافه وزن دچار شوند. بنابراين درک مکانيزم دخيل در بروز چاقي و بيماري‌هايي که از اين عارضه ناشي مي‌شوند، حائز اهميت است.
در سال‌هاي اخير نتايج مطالعات متعدد نشان داده که باکتري‌هاي روده بخشي از اين مکانيزم را شکل مي‌دهند، آن‌ها در سوخت و ساز نقش دارند و بنابراين بر بيماري‌هاي مرتبط با چاقي تاثير مي‌گذارند.
همچنين از آنجاييکه به طور کلي مصرف ميوه، تنوع باکتري‌هاي روده را بهبود مي‌دهد، بر وضعيت کلي سلامت تاثير مثبت دارد و نيز از افزايش وزن جلوگيري مي‌کند در بررسي‌هاي محققان مورد توجه بوده است. به طور خاص، ميوه‌هايي که سرشار از پلي‌فنول هستند بيشترين سوددهي را براي بدن به همراه دارند. به طور مثال، برخي از محققان دريافتند عصاره‌هاي ميوه که سرشار از اين ترکيب شيميايي است مي‌تواند در کاهش وزن و بهبود مقاومت انسوليني موثر باشد.
اخيرا گروهي از محققان کانادايي به بررسي تاثير نوعي ميوه بومي آمازون به نام کامو کامو (camu camu) پرداختند. اين ميوه که بومي برزيل و پرو است به گيلاس شباهت دارد. اگرچه، اسيدي بودن اين ميوه طعم خوشايندي ندارد اما حاوي سطح بالايي از انواع آنتي اکسيدان‌هاست.
علاوه بر اين، اين ميوه حاوي ميزان قابل توجهي از ويتامين C است که مقدار آن ۲۰ تا ۳۰ برابر بيشتر از ويتامين C موجود در کيوي است.
در اين بررسي محققان به تاثير اين ميوه بر بيماري‌هاي متابوليک و چاقي پرداخته و تعدادي موش را براي مدت زمان هشت هفته با رژيم غذايي حاوي ميزان چربي و قند بالا تغذيه کردند. همچنين نيمي از اين موش‌ها روزانه عصاره ميوه کاموکامو را دريافت کردند.
به گزارش مديکال نيوز تودي، در پايان مطالعه محققان مشاهده کردند موش‌هايي که از عصاره اين ميوه دريافت کرده بودند نسبت به موش‌هاي ديگر ۵۰ درصد کمتر دچار اضافه وزن بودند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثير نوعي ميوه در درمان چاقي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..