تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حدود بیست قلم کمبود دارو در اصفهان وجود دارد

سلامت نیوز:معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر با رصدهای روزانه که در سطح استان انجام می‌شود تنها بیست تا پنجاه قلم دارو در لیست داروهای کمبودی وجود دارد که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ابوالفضل اصلانی در نشست خبری بازدید اصحاب رسانه از ساختمان جدید معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: ١٢٠ کارخانه تولید داروهای شیمیایی و ١٣٠ کارخانه تولید داروهای گیاهی در کشور وجود دارد. این تعداد پیش از انقلاب ١٣ کارخانه بوده که به ٢۵٠ رسیده است. در آن دوره تولیدی نیز وجود نداشت و بیشتر فعالیت کارخانه‌ها در حد بسته بندی بود.

وی ادامه داد: امروز ٩۶ درصد از تعداد داروی‌های مورد نیاز کشور تولید داخل است وحتی ایران حدود ١٣٠ میلیون دلار صادرات دارو دارد که نشان از ظرفیت‌های خوب کشور در این زمینه است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ٨٠٠ قلم فرآورده دارویی در ١۶ کارخانه اصفهان تولید می‌شود که با تولید ١٠ درصد داروی کشور، سومین استان تولید کننده دارو در کشور هستیم. همچنین در استان ٩٢٠ داروخانه وجود دارد.

اصلانی گفت: در اصفهان ٩٢۴ کارخانه و کارگاه تولید مواد غذایی وجود دارد که از سازمان غذا و دارو و این معاونت مجوز دارند. در همین راستا پنج آزمایشگاه در این معاونت وجود دارد. پتانسیل‌های بالایی وجود دارد که می‌توان در این معاونت به کار بست. این آزمایشگاه‌ بعد از اداره کل در تهران مجهزترین آزمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه مشکل کمبود نیروی انسانی وجود ندارد افزود: تلاش شده بخشی از وظایف، برونسپاری شود تا محدودیت‌های منابع انسانی برطرف شده و خدمات نیز سریع‌تر و دقیق‌تر انجام شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: همچنین مشغول بررسی شرح وظایف سازمان هستیم تا از پتانسیل‌های موجود استفاده بیشتری شود. گرچه وظایف حاکمیتی و نظارتی را در خود معاونت انجام می‌دهیم اما اقدامات روزمره را می‌توانیم برون سپاری کنیم.

اصلانی گفت: در تامین و توزیع دارو تا کنون هیچ مشکلی وجود نداشته. بیماران به موقع مراجعه کرده و طبق آنچه در پرونده‌ها ثبت شده ‌است سهمیه داروهای خود را دریافت می کند. ١.٨ میلیارد دلار، ارز به این حوزه تخصیص داده شده است که حتی نیاز سال آتی نیز در آن دیده شده است.

وی افزود: در اصفهان از دوهزار و ٨۵٠ قلم دارو، حدود ٢٠ قلم کمبود وجود دارد که این تعداد نیز تامین شده است. این میزان کمبود طبیعی است و با استانداردهای کمبود دارو در جهان فاصله دارد. درصورتی که کمبود دارو به ۵ درصد برسد بحران دارو وجود دارد که این آمار بسیار کمتر از یک درصد است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: به طور کلی باید به مردم گفت تاکید بر این است که دارو حتما از داروخانه ها تهیه شود و در مبحث غذا، هر محصولی که استاندارد و سیب سلامت دارد را به راحتی تهیه و مصرف کنند و از سلامت آن اطمینان داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حدود بیست قلم کمبود دارو در اصفهان وجود دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..