تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص خوردن طالبی در بارداری

طالبی در فصول گرم وجود دارد و علاوه بر مزه خوبی که دارد خواص زیادی نیز دارد. مطالعات نشان می دهد خانم های باردار باید روزی دو فنجان میوه بخورند. در این مقاله خواص طالبی در بارداری ذکر شده است.
خواص خوردن طالبی در بارداری
خوردن طالبی در بارداری
خوردن طالبی در بارداری مجاز است و مشکلی ایجاد نمی کند. طالبی بسیار مفید است و مواد مغذی زیادی نیز دارد. کالری آن متوسط و مواد مغذی آن فراوان است بنابراین برای خانم های باردار مفید است. این میوه برای رشد و تکامل جنین نیز مفید است.
اما اگر پزشک خوردن طالبی را ممنوع کرد تعجب نکنید زیرا احتمال وجود باکتری لیستریا بیرون آن وجود دارد. اما در صورت پوست کردن آن مشکلی ایجاد نمی شود.

خواص طالبی
طالبی حاوی مواد ضروری حیاتی برای رشد جنین است. توصیه می کنیم طالبی را به رژیم هفتگی خود بیفزایید زیرا مصرف صد گرم طالبی مواد مغذی زیر را فراهم می کند:
- انرژی- 34 کیلوکالری
- کربوهیدرات- 8/6 گرم
- پروتئین- 0/84 گرم
- چربی- 0/19 گرم
- قند- 7/86 گرم
- فیبر- 0/9 گرم
- تیامین (ویتامین ب 1)- 0/017 میلیگرم
- ریبوفلاوین (ویتامین ب2)- 0/026 میلیگرم
- نیاسین (ویتامین ب3)- 0/105 میلیگرم
- پانتوتنیک اسید (ویتامین ب5)- 0/105 میلیگرم
- پریودوکسین (ب 6)- 0/072 میلیگرم
- فولات- 21 میکروگرم
- کولین- 7/6 میلیگرم
- ویتامین آ- IU 3382
- ویتامین ای- 0/05 میلیگرم
- ویتامین ث- 36/7 میلیگرم
- ویتامین کا- 2/5 میکروگرم
- پتاسیم- 267 میلیگرم
- سدیم- 1 میلیگرم
- مس- 41 میکروگرم
- کلسیم- 9 میلیگرم
- فسفر- 15 میلیگرم
- آهن- 0/21 میلیگرم
- روی- 0/18 میلیگرم
- منیزیم- 12 میلیگرم
- منگنز- 0/041 میلیگرم

 خواص خوردن طالبی در بارداریطالبی خواص زیادی دارد. این میوه تعادل مایعات و الکترولیت ها را در بدن برقرار می کند و گرمای بدن را کنترل می کند.
تکامل رشد نوزاد
ویتامین آ برای رشد جنین و عملکرد درست بدن و توانایی نوزاد بسیار مهم و حیاتی است. ویتامین آ رشد قلب، شش ها، کلیه، چشم ها و استخوان ها را پشتیبانی می کند. طالبی حاوی مقدار مناسبی ویتامین آ است. طالبی غنی از فولیک اسید است. فولیک اسید از نقص لوله عصبی جلوگیری می کند.
تشکیل استخوان ها و دندان های سالم
مقدار کلسیم موجود در طالبی به تشکیل ساختار استخوانی و دندانی سالم در بدن جنین کمک می کند. کلسیم برای مادر و جنین در بارداری حیاتی است.
جلوگیری از کم خونی در بارداری
آهن موجود در طالبی به تولید هموگلوبین کمک می کند. مقدار کافی سلول های قرمز خونی از کم خونی در بارداری جلوگیری می کند. همچنین جریان خون حاوی اکسیژن کافی از طریق رحم به جنین می رسد.
فسفر باعث انقباض ماهیچه ها می شود
فسفر برای انقباض ماهیچه های فعال در طول زایمان لازم هستند. فسفر همچنین به لخته شدن خون، عملکرد کلیه، ترمیم بافت و عملکرد قلب کمک می کند.
خواص ضد انعقاد
طالبی حاوی ترکیبات ضد انعقاد است که خون را رقیق می کند و از تشکیل لخته خون جلوگیری می کند. لخته خون احتمال انسداد رگ های خونی، مشکل کلیه و سکته قلبی را در مادر افزایش می دهد. طالبی به مقدار زیاد ضد انعقاد دارد.
مقابله با عفونت های رایج
ویتامین ث به مقابله با عفونت های کوچک مانند سرفه، سرما خوردگی و آنفولانزا در بارداری کمک می کند. این ویتامین همچنین برای سیستم ایمنی سالم جنین در حال رشد ضروری است. نوشیدن آب طالبی ویتامین ث بدن را جایگزین می کند. همچنین کاروتن موجود در طالبی به قوی شدن سیستم ایمنی بدن مادر و جنین برای مقابله با بیماری های خطرناک مانند سرطان کمک می کند.
درمان یبوست
آب زیاد موجود در طالبی از کم آب شدن بدن جلوگیری می کند. خواص سرد کنندگی آن گرمای تولیدی در بدن را کنترل کرده و یبوست را که مشکلی اساسی در بارداری است را درمان می کند.
ویتامین ب یک مشکلات زیادی را برطرف می کند
تیامین یا ویتامین ب یک به تشکیل سیستم عصبی مرکزی سالم در جنین کمک می کند و با بیماری ها مبارزه می کند. این ویتامین همچنین حالت تهوع را در طول سه ماهه اول بارداری کنترل می کند. همچنین کیفیت شیر مادر را بعد از زایمان افزایش می دهد.
تنظیم فشار خون
پتاسیم در طالبی فشار خون را در مراحل مختلف بارداری تنظیم می کند.
مناسب برای خانم های باردار دارای اضافه وزن
اضافه وزن در بارداری احتمال سقط جنین، زایمان زودرس و فشار خون بالا را زیاد می کند. کالری طالبی قابل چشم پوشی است بنابراین جایگزینی مناسب برای غذاهای چرب است. این ماده غذایی خالی از چربی و کلسترول است.
کمک به هضم غذا
طالبی به هضم غذا کمک می کند. طالبی از سوزش معده، اسیدیته، تشکیل گاز یا سایر مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.
تخمه طالبی
علاوه بر میوه تازه، تخمه طالبی نیز مفید است.
مبارزه با کرم های روده
تخمه طالبی کرم های روده را از بین برده و خلط های اضافی را از بدن پاک می کند.
رهایی از استرس
آب تخمه طالبی به کاهش استرس کمک می کند. همچنین خمیر آن از تنش جلوگیری می کند.

عوارض جانبی مصرف طالبی در بارداری
طالبی هیچ گونه عوارض جانبی یا حساسیتی ایجاد نمی کند مگر این که میوه سم زده خریداری کنید.
تنها دلیل دوری از این میوه در بارداری، باکتری لیستریا است. در سال 2011 آمریکا لیستریای شدیدی را تجربه کرد که مطالعات نشان داد منبع این عفونت طالبی بوده است.
احتمال ورود باکتری به میوه در هنگام بریدن وجود دارد. باکتری پس از ورود، ایجاد عفونت را در بدن خانم باردار آغاز می کند. اگر مادر تحت تاثیر این باکتری قرار بگیرد، احتمال سقط جنین، زایمان زودرس و تولد فرزند مرده بسیار زیاد می شود.

خواص خوردن طالبی در بارداری
روش درست مصرف طالبی در بارداری
میوه را پیش از مصرف بشویید. شستن به از بین رفتن بیماری های انتقال یافته از غذا مانند لیستریوز و توکسوپلاسموز کمک می کند.
پوست میوه را پیش از بریدن حتما بشویید. پس از این کار دست های خود را به خوبی بشویید. سپس میوه را برش بزنید و بلافاصله بخورید و از ماندن آن در یخچال به مدت طولانی اجتناب کنید.
طالبی به صورت سالاد، پودینگ یا میلک شیک نیز مصرف می شود. طالبی خواص زیادی دارد اما طالبی مشکل دار بسیار خطرناک است. بنابراین پیش از افزودن طالبی به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص خوردن طالبی در بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..