تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاهبرداری از افراد جویای کار با آگهی جعلی

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری ناجا گفت: آگهی‌های استخدام از موارد جذابی هستند که طرفداران خاص خود را دارند و همین موضوع این نوع آگهی را به شگردی برای کلاهبرداری از افراد جویای کار تبدیل کرده است.

کلاهبرداری از افراد جویای کار با آگهی جعلی

در جامعه امروز تعداد زیادی از هموطنان برای انجام امور شخصی و کاری خود به سایت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های مختلف مراجعه می‌کنند و کمتر کسی است که با مطالب تبلیغاتی، جذاب و اغواکننده مواجه نشده باشد، اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشیم اصالت این‌گونه آگهی‌ها، پیام‌ها و تبلیغات است.


سرهنگ «مهدی شکیب» با اشاره به این موضوع که این روزها، برخی از مؤسسات کاریابی برای پیشبرد اهداف خود از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که انتشار این‌گونه آگهی‌ها در سایت‌ها و کانال‌های مختلف کم‌هزینه و فراگیر است و اکثر انتشاردهندگان آگهی‌های استخدامی سعی می‌کنند در کنار رسانه‌های کثیرالانتشار از قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای انتشار بیشتر بهره ببرند و توجه کاربران و متقاضیان کار بیشتری را به خود جلب کنند.


وی افزود: نکته بسیار مهم در این زمینه، سوءاستفاده برخی افراد سودجو از متقاضیان و افراد جویای کار است که با راه‌اندازی سایت‌ها و کانال‌های جعلی سعی می‌کنند از هموطنان کلاهبرداری کنند.


رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری ناجا گفت: این افراد با استفاده از جملات جذاب و اغواکننده هدفی جز جلب اعتماد کاربران و درنهایت سوءاستفاده از افراد جویای کار ندارند.


به گزارش روابط عمومی پلیس فتا، سرهنگ شکیب با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی از مؤسسات کاریابی و سایت‌های آگهی تصریح کرد: نحوه کار این سایت‌ها و مؤسسات به این شکل است که با استفاده از پیام‌ها و مطالب اغواکننده از کاربران خود درخواست می‌کنند ابتدا رزومه‌ای از فعالیت‌های شان را برای شرکت ارسال کنند و پس از چند روز با برقراری تماس از طرف شرکت مبنی بر این که رزومه شما موردقبول شرکت واقع‌شده است، خواستار واریز کردن مبلغی به‌عنوان هزینه‌های ثبت‌نام و برگزاری آزمون استخدامی به حساب شرکت می‌شوند.


این مقام مسئول با اشاره به دیگر شگرد‌های رایج در این زمینه، خاطرنشان کرد: هدایت کاربران و متقاضیان کار به صفحات جعلی فیشینگ نیز ازجمله مواردی است که در سالیان گذشته مورداستفاده قرارگرفته و قربانیان زیادی داشته است.


سایت‌های جعلی برای سرقت اطلاعات شخصی و مهم کارت‌بانکی قربانیان طراحی می‌شود و به‌محض ورود اطلاعات در فیلد‌های طراحی‌شده، تمامی اطلاعات برای افراد سودجو ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند از حساب افراد قربانی برداشت غیرمجاز داشته باشند.


وی با اشاره به ترفند برخی ادمین‌های کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فالوئر‌های خود، با استفاده از آگهی‌های استخدامی گفت: یکی دیگر از شگرد‌های رایج برای سوءاستفاده از هموطنان گرامی، انتشار آگهی‌های دروغین یا تاریخ گذشته در فضای مجازی باهدف جذب فالوئر است.


این افراد درنهایت با تغییر اسم کانال و محتوای موجود، اقدام به تبلیغ برای فروش، جذب آگهی و در نهایت درآمد می‌کنند.

منبع: روزنامه خراسان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاهبرداری از افراد جویای کار با آگهی جعلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..