تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیسوادی شصت درصد افراد بالای پانزده سال درافغانستان

در گراميداشت روز جهاني سواد اعلام شد؛

هم اکنون شصت درصد افغان های بالای پانزده سال در افغانستان بیسواد هستند که مشکلات زیادی را برای جامعه به بار آورده است.

بیسوادی شصت درصد افراد بالای پانزده سال درافغانستان

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما  از کابل، سردارمحمد رحیمی امروز دوشنبه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت از روز جهانی سواد درکابل، گفت : هم اکنون شصت درصد افغان های بالای پانزده سال در افغانستان بیسواد هستند که مشکلات زیادی را برای جامعه به بار آورده است.

وی افزود : تحقیقات و ارزیابی های انجام شده نشان می دهد چهل درصد افراد بالای پانزده سال دراین کشور باسواد هستند.
این مقام افغان هزینه های اختصاص یافته برای تحصیل دانش آموزان و سواد آموزان افغان را اندک و ناچیز دانست و گفت : نرخ تحصیل یک دانش آموز در افغانستان نود دلار و نرخ تحصیل یک سواد آموز چهل دلار است درحالی که نرخ تحصیل یک دانش آموز درکشورهای همسایه هفتصد دلار و نرخ یک سواد آموز دویست وپنجاه دلار است.
علاوه برناامنی مشکلات اقتصادی ، برخی آداب و رسوم ناپسند درجامعه افغانستان از عوامل توسعه نیافتن آموزش وپرورش و بیسوادی مردم این کشور است.
تهدید معلمان و دانش آموزان ، انفجارهای کنارجاده ای ، حمله به مدارس و مراکز آموزشی از مهمترین نمونه ها و مصادیق ناامنی است که در برابر دستگاه آموزش و پرورش این کشور قرار دارد.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیسوادی شصت درصد افراد بالای پانزده سال درافغانستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..