تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وعده سانچز درباره همه پرسي خودمختاری بیشتر کاتالونیا

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه، پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا روز دوشنبه همه پرسی در مورد وضع جدید منطقه کاتالونیا شامل خودمختاری بیشتر را وعده داد اما هر فرضیه ای در مورد همه پرسی جدایی این منطقه را که جدایی طلبان خواستار آن هستند، رد کرد. پدرو سانچز که از ابتدای به قدرت رسیدن در یکم ژوئن گفتگویی را با کیم تورا رئیس دولت محلی کاتالونیا آغاز کرد، در گفتگویی رادیویی اطمینان داد این گفتگو احتمالا باید به رای در مورد تقویت خودمختاری کاتالونیا منجر شود. نخست وزیر اسپانیا تصریح کرد: این همه پرسی برای خودمختاری است نه برای حق تعیین سرنوشت. وی به توضیحات بیشتر در مورد زمان احتمالی همه پرسی اشاره نکرد. 

جدایی طلبان که قدرت را در کاتالونیا در اختیار دارند خواهان برگزاری همه پرسی حق تعیین سرنوشت هستند اما سانچز این موضوع را رد می کند. آخرین وضع منطقه کاتالونیا با جمعیت هفت و نیم میلیون نفری با خودمختاری گسترده و عنوان «ملت» در سال 2006 توسط ساکنان منطقه کاتالونیا با 73 آراء در زمان دولت سوسیالیست خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو به تصویب شد. اما دادگاه قانون اساسی در سال 2010 بخشی از وضع اعطاء شده به منطقه کاتالونیا را لغو کرد که این امر موجب افزایش جدایی طلبی در این منطقه شد.
سانچز تصریح کرد: کاتالونیا در حال حاضر یک وضع سیاسی دارد که در مورد آن رای گیری نشده است در نتیجه یک مشکل سیاسی وجود دارد.
این منطقه در پاییز سال 2017 در کانون بحران سیاسی قرار گرفت در آن زمان کارلس پوژدمون رئیس دولت محلی کاتالونیا و ماریانو راخوی محافظه کار هدایت دولت مرکزی اسپانیا را بر عهده داشت. جدایی طلبان یکم اکتبر 2017 به رغم ممنوعیت همه پرسی در مورد حق تعیین سرنوشت برگزار شد که همراه با خشونت بود و صحنه های خشونت بار درگیری در سراسر جهان منتشر شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وعده سانچز درباره همه پرسي خودمختاری بیشتر کاتالونیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..