تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم چشمگیر انواع دارو‌های تقویتی در گردش مالی داروخانه‌ها

مشاور وزیر بهداشت در امور بین الملل مطرح کرد؛

سهم چشمگیر انواع دارو‌های تقویتی در گردش مالی دارو خانه‌ها/ تجویز داروی خارجی با وجود تولید داخلی جنایت استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین نیکنام مشاور وزیر بهداشت در امور بین الملل در حاشیه برگزاری دومین مجمع عمومی مراکز بسیج جامعه پزشکی قطب تهران با رویکرد اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: باید بگویم که در برخی بخش‌ها تعهدات حرفه‌ای بسیار افت کرده، اما این در حالی است که بخش قابل توجهی از نقصان‌ها‌ی موجود در آموزش‌های پزشکی به بخش خدمات پاراکلینیکی برمی گردد بنابراین باید به افزایش درست مهارت‌ها بیش از پیش توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه در مصرف و حتی تجویز دارو مشکلات اساسی وجود دارد، افزود: بخشی از موضوع مربوط به پزشکان و   بخشی هم  به مردم وابسته است، بیشتر بیماران حین مراجعه به مراکز درمانی یک یا چند کیسه پر از انواع دارو‌ها را همراهشان دارند که در نسخه های متعدد پزشکان  تجویز کرده‌اند؛ این جریان به نوعی حکایت از تشخیص غیر قطعی و حتی گاهی تجویز‌های القایی دارد.

مشاور وزیر در امور بین الملل ادامه داد: گاهی فردی برای یک درد به چندین پزشک مراجعه می‌کند و باز هم به درمان اصلی نمی‌رسد، البته این مساله همگانی نیست و فقط به شکل موردی و محدود اتفاق افتاده است، ولی بالاخره باید به این موارد هم توجه کرد.

تجویز داروی خارجی با وجود تولید داخلی جنایت است

نیکنام گفت: مطالعات مختلف نشان می‌دهد که بخش عمده گردش مالی داروخانه‌ها را دارو‌های تقویتی به خود اختصاص داده اند، دارو هایی که صرفا نام تقویتی را با خود به همراه دارند و عملا شاید تجویزشان ضرورتی نداشته باشد؛ علاوه بر آن در شرایط کنونی تجویز دارو‌های خارجی که مشابه داخلی دارند جنایت برای بیمار و برای نظام سلامت محسوب می شود.

وی یادآوری کرد: باید با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی باور غلط نسبت به تولیدات داخلی به ویژه دارو و تجهیزات کنار رود و تا جای ممکن در این زمینه آموزش‌های لازم داده شود در غیر این صورت تجویز دارو‌های خارجی فقط وضعیت را خراب‌تر می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم چشمگیر انواع دارو‌های تقویتی در گردش مالی داروخانه‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..