تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوع کار در مساجد و مدیریت آن با گذشته بسیار متفاوت شده است

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که نوع کار در مساجد و مدیریت آن با گذشته بسیار متفاوت شده و نیاز است که یک امام جماعت با علوم مدیریتی روز آشنا شود. امروز مخاطب مساجد نیز با گذشته تفاوت پیدا کرده و باید با اشراف با علم روز با وی برخرود شود.

حجت الاسلام معراجی در پاسخ به این پرسش که پس از این دوره تا چه میزان مساجد می‌توانند برنامه مدیریتی خود را تدوین کنند، ابراز داشت: پیش از آغاز دوره تخصصی مدیریت مسجد، در شورای محلات ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد با توجه به تاکیدات رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، موضوع برنامه‌نویسی و برنامه ریزی در مساجد را دنبال کردیم. پس از اتمام دوره تخصصی مدیریت مسجد نیز از ائمه جماعات شرکت کننده در این دوره خواهیم خواست بر اساس آموخته‌های خود به تدوین برنامه برای مساجد خود بپردازند.

وی تاکید کرد: ممکن است در طول سال ائمه جماعات جدیدالورود نیز داشته باشیم که از این افراد خواهیم خواست که پیش از حضور در مسجد، حتما یک برنامه چشم انداز یکساله برای مسجد موردنظر تدوین کنند.

حجت الاسلام معراجی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای امامن جماعت کهنسال جهت به روز رسانی آنها وجود دارد، بیان داشت: در بحث اداره مساجد نمی‌توان سن را یک ملاک اصلی دانست، زیرا امروز برخی از افراد هستند که علی‌رغم سن بالا مدیریت بسیار خوبی در مساجد دارند و همپای جوانان در حال فعالیت هستند، اما برای آن دسته از افرادی که به هر دلیل نمی‌توانند خود را با تمام مسایل روز همگرا کنند تصمیم گرفته‌ایم ذیل توصیه رهبر معظم انقلاب، با انتخاب یک دستیار جوان کمک کنیم.

وی درباره برنامه آتی مساجد برای ایجاد محیط جذاب در داخل مسجد نیز گفت: اگر یک برنامه‌ریزی درست داشته باشیم، قطعا می‌توانیم مخاطب بیشتری را جذب مساجد کنیم. در دوره تخصصی مدیریت مسجد نیز امامان جماعت مساجد با راهکارهایی آشنا می‌شوند که ذیل آن می‌توانند با اصول از پیش تعیین شده به جذاب سازی محیط خانه‌های خدا بپردازند. هرچند همواره بسته‌های مختلف و متنوع فرهنگی در اختیار مساجد قرار می‌گیرد و محتوای فرهنگی در مساجد به اقتضاء کار آنها وجود دارد.

حجت الاسلام معراجی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی برای حضور بیشتر و موثرتر بانوان در مساجد بعد از اتمام دوره تخصصی مدیریت مسجد دیده شده است، اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی مرکز رسیدگی به امور مساجد است، بر همین اساس پیش از برگزاری دوره تخصصی مدیریت مسجد با ائمه جماعات مساجد مختلف ناحیه شهید محلاتی مرکز رسیدگی به امور مساجد جلسات مختلفی را برای حضور بیشتر بانوان در مساجد برگزار کردیم.

وی در پایان گفت: از طریق بانوان مسجدی و فرماندهان پایگاه بسیج خواهران مساجد نیز جلسات مختلفی تشکیل داده‌ایم. قطعا برنامه اصلی مرکز رسیدگی به امر مساجد استفاده حداکثری از ظرفیت بانوان است، هرچند باید توجه داشت که بانوان همواره حضور بسیار موثر و پررنگ در مساجد داشته‌اند.

گفتنی است دوره تخصصی مدیریت مسجد از تاریخ پانزدهم مردادماه سال جاری آغاز و به مدت یکماه در اردوگاه فرهنگی تفریحی دانشگاه امام صادق در شهر دماوند ادامه دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوع کار در مساجد و مدیریت آن با گذشته بسیار متفاوت شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..