تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف ده‌ها مهاجر پنهان شده در قطار باری در بوسنی توسط پلیس +عکس

پلیس مرزی بوسنی و هرزگوین جمعه شب با شناسایی حدود ۵۰ مهاجر افغان، ایرانی و پاکستانی که در یک قطار باری پنهان شده بودند آنان را از ادامه مسیر و رسیدن به کشوری در اتحادیه اروپا بازداشتند.

آفتاب‌‌نیوز :

 این مهاجران خود را از مسیر آلبانی و مونته‌نگرو به صربستان رسانده بودند و تلاش داشتند پس از عبور از بوسنی و کرواسی وارد خاک اتحادیه اروپا شوند.

به گزارش یورونیوز؛ اما درنهایت این قطارِ حمل زغال سنگ، در شهر مرزی زورنیچ بوسنی در نزدیکی رودخانۀ درینا متوقف شد و پس از آنکه پلیس از پنهان شدن مهاجران در واگنهای قطار اطلاع یافت درصدد بازداست آنها برآمد.

شماری از مهاجران از واگن‌ها به بیرون پریده و شروع به فرار کردند و آن دسته از که در داخل قطار باقی ماندند درنهایت به صربستان بازگردانده شدند.

کشور بوسنی و هرزگوین در جریان بحران مهاجرت، در مسیر حرکت مهاجران به سمت اروپای شمالی و غربی قرار نداشته اما در سال جاری میلادی شمار مهاجرانی که از مسیر بوسنی رهسپار اتحادیه اروپا می‌شوند بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

این کشور که همچنان دوران بازسازی پس از جنگ دهۀ نود را پشت سر می‌گذارد، در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی یعنی زمانی که بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو از مسیر بالکان به اروپا رفتند، از این نقشۀ راه به کناری گذاشته شده بود اما پس از بسته شدن مرزهای بسیاری از کشورهای بالکان، خاک بوسنی به مسیری جدید برای مهاجران تبدیل شد.

به همین دلیل از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون، اطلاعات نزدیک به ۱۱ هزار مهاجر آسیا و شمال آفریقا در این کشور به ثبت رسیده است.

به گفتۀ یکی از منابع پلیس بوسنی، مهاجران از رودخانۀ درینا (که در مرز بوسنی و صربستان قرار دارد) عبور می‌کنند و خود را به بوسنی می‌رسانند. آنها برای عبور از این رودخانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو به قاچاقچیان می پردازند.

برخی نیز در سواحل رودخانه در صربستان وانمود می‌کنند که گردشگر هستند و سپس در اولین فرصت به آنسوی رود به سمت خاک بوسنی شنا می‌کنند.

با وجود تلاش این مهاجران، افزایش گشتِ نیروهای پلیس کرواسی مناطق مرزی باعث بازگردانده شدن شمار قابل توجهی از آنها شده است و به همین دلیل هم حدود ۵ هزار مهاجر در بوسنی باقی مانده و در این کشور زندگی کنند.


منبع: عصرایران




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف ده‌ها مهاجر پنهان شده در قطار باری در بوسنی توسط پلیس +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..