تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۴ خطر بزرگ که بازار فیزیکی طلا را تهدید می‌کند

موسسه ای بی سی بولیون استرالیا به بررسی 4 تهدید بزرگ پرداخته است که بازار فیزیکی طلا را در معرض تهدید جدی قرار داده است.

به گزارش کیتکو نیوز، پیشرفت فناوری های جدید و نوظهور می تواند تاحد زیادی وضعیت تقاضای فیزیکی طلا طی سال های آینده را در معرض خطر و تحولات جدید قرار دهد.

بر اساس این گزارش جوردن الیسو تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه ای بی سی بولیون استرالیا تاکید کرد: پیشرفت تکنولوژی بهتر از گذشته تهدیدات و خطرات علیه بازار فیزیکی طلا را نمایان کرده است. به نظر من 4 تهدید بزرگ علیه بازار فیزیکی طلا طی ده سال آینده وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: ارزهای دیجیتال، رقابت از سوی محصولات شبیه طلا، کنترل سرمایه و هزینه ، از جمله ریسک هایی است که به شدت بازار فیزیکی طلا را در معرض خطر قرار خواهد داد.

این در شرایطی است که برخی تحلیلگران بر این باورند که پیشرفت فناوری طی سال های آینده جایگاه طلا به عنوان یک مکان مطمئن سرمایه گذاری را به خطر می اندازد. شاید پیشرفت فناوری بتواند ارزش طلا را در جوامع مختلف تحت تاثیر قرار دهد.

الیسو گفت: بی شک طی 15 سال اخیر شاهد رشد فزاینده تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای شرقی به خصوص اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه هستیم. رشد درآمد واقعی در این کشورها تاثیر مهمی بر افزایش تقاضای طلا جواهرات داشته است. رشد تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان نیز محسوس بوده است.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: علی رغم این تحولات مثبت، فناوری های جدید و محصولات متعدد سعی دارند جایگاه مکان امن سرمایه گذاری طلا را بگیرند و طلا را به حاشیه برانند. یکی از جدیدترین خطرات علیه طلا، ارزهای دیجیتال است. پیدایش ارزهای دیجیتال و چیزی که موسوم به طلای دیجیتال شده، می تواند تهدید بزرگی به شمار رود. تنها عاملی که می تواند جلوی رشد فزاینده خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بگیرد، کاهش شدید قیمت آنها است.

دومین خطر بزرگ، رقابت از سوی محصولات شبیه طلا است. برخی صندوق های سرمایه گذاری توصیه می کنند که سرمایه گذاران به جای خرید فیزیکی طلا در صندوق هایی سرمایه گذاری کنند که پشتوانه انها طلا است . این مساله نیز می تواند تا حد زیادی به ضرر تقاضای فیزیکی طلا باشد.

منبع: سایت طلا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۴ خطر بزرگ که بازار فیزیکی طلا را تهدید می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..