تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از سیاست بومی پذیری برای جذب نیرو‌های جدید تا تقویت هویت ملی دانش آموزان

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی اظهار کرد: انتظارات معلمان، مدیران، اولیا و دانش آموزان هرکدام باهم متفاوت است و با توجه به همه موارد زیرساخت‌های لازمه برای آغاز مهرماه را فراهم کردیم  بر این اساس در مورد جذب نیرو‌های جدیدالاستخدام بر اساس بومی پذیری، تامین و توزیع انجام شد.

چهاربند گفت: در برخی پست‌ها و رشته‌های جذب داوطلب کافی وجود ندارد لذا باید برای الگوی توسعه آموزشی چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: درباره مدیریت بوم گزینی ادارات کل باید به گونه‌ای عمل کنند که امکان بیشترین جذب افراد مستعد و علاقه‌مند فراهم شود و علاوه بر آن عدالت آموزشی ههم با به کار گیری نیرو‌های بومی بیش از گذشته تحقق و توسعه یابد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی اظهار کرد: امسال بوم‌ها را تعریف می‌کنیم و اگر جواب ندهد مسیر بعدی را انتخاب می‌کنیم البته در قسمت خانم‌ها مشکلی نیست، اما در بخش آقایان آمار داوطلبانی که شرایط را دارا بودند کمتر از میزان موردنیاز بود.

وی افزود: اولویت اصلی آموزش و پرورش این است که هیچ کلاسی در مهرماه بدون معلم نماند، بنابراین در همین خصوص ودر راستای تحقق تفویض اختیار، مسئولیت تشخیص و به کار گیری نیرو‌های جدیدالاستخدام با استان هاست و ستاد تنها سقف نیرو‌ها را مشخص می‌کند.

افزایش  ۵هزارنفری نیرو‌های حوزه پرورشی نسبت به سال گذشته

چهاربند از افزایش ۵هزارنفری نیرو‌های حوزه پرورشی نسبت به سال قبل خبر داد و تصریح کرد: هیچ جایی برای تعدیل مربی پرورشی وجود ندارد و قابل قبول نیست واین موضوع از طریق معاونت پرورشی وزارت خانه کنترل می‌شود؛ لذا با توجه به سیاست‌های جدید آموزش وپرورش اگر در جایی نیروی آموزشی مازاد وجود داشته می‌تواند در قسمت پرورشی فعالیت کند.

مدرسه محوری شاخص اصلی در حرکت تحولی است

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با اشاره به مراحل تدوین سند تحول گفت: اظهار کرد: شش زیر نظام در سند تحول تدوین شد برنامه درس ملی و غیره تدوین وبه تصویب رسیده است.

وی افزود: این زیر نظام‌ها دارای دو فصل مبانی نظری وکلیات و فصل دوم چشم انداز و راهکار‌ها و بیست و سه هدف را دنبال می‌کند.

مهدی نوید ادهم تصریح کرد: مدیران باید کلیت زیر نظام را بدانند و به همه آن‌ها پرداخته شود بنابراین مدیران باید به همه ساحت‌های ششگانه بپردازند.

وی ضمن ارائه گزارش مختصری از روند تدوین و تصویب زیر نظام‌های ششگانه سند تحول افزود: کاهش تمرکز، مشارکت پذیری، حاکمیت رویکرد فرهنگی - تربیتی، عدالت محوری و مدرسه محوری از شاخص‌های سنجش حرکت تحولی است.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش اظهار کرد: در اجرای سند تحول باید بر حذف آزمون‌ها تاکید کنیم.

وی ادامه داد: تقویت هویت ملی دانش آموزان از مهمترین برنامه‌های مهم سند تحول بنیادین است که در زیر نظام‌ها به آن پرداخته می‌شود.

سند تحول مبنای عمل آموزش و پرورش تا ۱۴۰۴ است

رضا مددی مشاور وزیر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  اظهار کرد:کار تدوین برنامه اجرایی سند تحول در برنامه توسعه مبتنی بر زیرنظام‌ها ششگانه پایان یافت و راه‌های اجرای زیر نظام‌ها با توجه به امکانات زیرساخت‌ها در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: باتوجه به تصویب برنامه زیرنظام‌های سند تحول در شورای عالی آموزش وپرورش، اجرای متوازن سند تحول در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

مددی بیان کرد: برنامه مصوب زیرنظام‌ها در طول برنامه ششم و هفتم توسعه باید اجرایی شود بدین منظور، برنامه اجرایی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه تهیه و تدوین شده است که در کارگروه‌های زیرنظام‌ها و شورای هماهنگی و اجرای سند تحول موردتأیید قرار گرفته است و مبنای اقدامات وزارت آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۷تا سال ۱۴۰۴خواهد بود.

مشاور وزیر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: طبق برنامه اجرای تدوین شده، وظایف و مأموریت هرکدام از معاونت‌ها و سازمان‌ها و دفاتر وزارت آموزش و پرورش در اجرای سند تحول نیز مشخص شده است لذا برش‌های استانی و منطقه‌ای اجرای برنامه زیرنظام‌ها با مشارکت و همکاری استان‌ها دراین گردهمایی بررسی و اعتباربخشی می‌شود.

وی ادامه داد: دراین گردهمایی یک روزه برنامه زیرنظام‌ها در شش کارگروه با مشارکت مدیران کل استان‌ها اعتباربخشی و چگونگی تهیه برش استان موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به امور دارای متولی خاص در آموزش و پرورش وارد نمی‌شویم

سیدمجتبی ملکی دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: در جلسات مشترکی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم ازما خواستند تا قبل از اعمال و ابلاغ برنامه‌ها اهتمام ویژه‌ای در چگونگی اجرای برنامه‌ها شود و در حوزه تلاش شده است تا به شکل عملیاتی و اجرایی به این خواسته وزیر پایبند باشیم و برنامه‌ها طوری تدوین و طراحی شود که بتوان به شکلی مطلوب در مدارس اقدام و اجرا هم شوند.

وی افزود: امروز در جامعه در شرایطی هستیم که دغدغه اصلی خانواده ها، تعلیم وتربیت فرزندان است و علاوه بر آموزش دانش، مهارت آموزی برای آنان بسیارمهم است و در این راستا باید از وزیر آموزش و پرورش تشکر کنم که ۲ساعت از برنامه درسی مدارس را به فعالیت ها‌ی پرورشی اختصاص داده و استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌ها و حوزوی‌ها را مدنظر قرار داد و امیدواریم با نگاه مثبتی که وزیر به این ستاد دارد، همکاری‌ها استمرار پیدا کند تا دانش آموزان با مهارت‌های زندگی آشنا شوند.

دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه علمیه فعالیت‌های فاخری برای همکاری با آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: برای تحقق برنامه‌های مشترک تربیتی، ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته است که به جد پیگیر اجرایی شدن برنامه‌ها و مطالبات خانواده‌ها و دانش آموزان در امور تربیت و مهارتی هستیم.

ملکی با اشاره به هدف این همکاری‌ها بیان کرد: مهمترین هدف ستاد، ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش در دست یابی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین است و بر این اساس با توجه به سند تحول بنیادین، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و نقشه جامع علمی کشور و سایر اسنادبالادستی، وظایف و برنامه‌هایی طراحی و در حال اجرا است که در استان‌ها کمیته همکاری استان‌ها را با حضور ائمه جماعت و نمایندگان، ولی فقیه داریم و فعالیت‌هایی در نظر گرفته شده است وشناسایی ظرفیت‌ها، سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت تعامل با سایر دستگاه‌ها و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها از جمله فعالیت‌ها و اقدامات کمیته‌های استانی است.

وی با اشاره به ورود نکردن به امور دارای متولی خاص در آموزش و پرورش، اظهار کرد: ترویج گفتمان همکاری‌ها و پرهیز از موازی کاری‌ها از اولویت ها‌ی ستاد است وبا همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نگاه تکمیلی و تعاملی به امور تربیتی دانش آموزان داریم و تنوع برنامه‌ها با رصد فرصت‌های تربیتی را سرلوحه کار قرارداده ایم و برنامه ریزی بر اساس واقعیات مبتنی بر آرمان هاو پرهیز از نگاه حزبی و جناحی را پیگیر هستیم.

ملکی در ادامه گفت: در ستاد همکاری‌ها برنامه‌ها و اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است که می‌توان به پژوهش در حوزه همکاری ها، همکاری در ایجاد و توسعه مدارس علوم ومعارف اسلامی، اعزام مبلغان با تجربه به مدارس، تامین واستقرار روحانی در مدارس، برگزاری نشست‌های تخصصی و کرسی‌های آزاد اندیشی، بازدید دانش آموزان از نظام آموزش مدارس علمیه، جذب و بکارگیری طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی، توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش، نظارت و بهسازی فعالیت‌ها وغیره اشاره کرد.

دبیر ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به دستاورد‌های ستاد تصریح کرد: تببین رسالت و کارکرد‌های متقابل حوزه آموزش و پرورش، راهبری کلان اجرای برنامه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تدوین و ابلاغ برنامه‌های سالانه، ارزیابی فعالیت‌های استانی، نیازسنجی برنامه‌ها واشاعه و گفتمان سازی اهتمام به تشکیل مستمر جلسات وغیره از دستاورد‌های ستاد همکاری‌ها است و امیدواریم با استمرار همکاری‌ها و برنامه‌ها در سال تحصیلی آینده دستاورد‌های بیشتری داشته باشیم.

شایان ذکر است؛ در ادامه گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش، استان‌ها به شش گروه تقسیم بندی شدند و هر گروه در یک کارگروه حضور یافتند وبه بحث وبررسی زیر نظام‌ها پرداختند.۰

بر اساس این گزارش؛ زیر نظام راهبری و مدیریت، کار گروه منابع انسانی، کار گروه منابع مالی، کار گروه پژوهش و ارزشیابی، کار گروه فضا و تجهیزات وکارگروه برنامه درسی؛ زیر نظام‌های شش‌گانه‌ای بودند که به صورت تخصصی با حضور روسای کار گروه‌ها مورد بحث وبررسی قرارگرفتند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از سیاست بومی پذیری برای جذب نیرو‌های جدید تا تقویت هویت ملی دانش آموزان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..