تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا سرطان را با روغن سیاه دانه درمان نمی کنند؟!!!

 مطالعات بسیار زیادی هستند که خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه و خواص درمانی آن در کشتن سلول های سرطان را تایید نموده اند که فقط چند مورد آن را در این مقاله برای شما بازگو می کنیم چون لیست این تحقیقات بسیار طولانی است.

درمان طبیعی سرطان با سیاه دانه

تیموکینون Thymoquinone نه مورد از 10 مشخصه سرطان را تعدیل می کند.

مطالعات بسیار زیادی هستند که خواص ضد التهابی نیگلا استویا Nigella sativa یا روغن سیاه دانه و خواص درمانی آن در کشتن سلول های سرطان را تایید نموده اند که فقط چند مورد آن را در این مقاله برای شما بازگو می کنیم چون لیست این تحقیقات بسیار طولانی است.

پزشکان در حال حاضر تحقیقات بیشتری در مورد تیموکینون thymoquinone یا به اختصار TQ  که ماده اصلی روغن سیاه دانه است را برای کمک به درمان دارویی سرطان هستند.

شواهدی که از مطالعات پیشین بدست آمده همه تایید کننده اثر درمانی بالقوه تیموکینون در درمان سرطان هستند.

تیموکینون ماده فعال سیاه دانه است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و ضد فعالیت سرطانی دارد. اثرات مثبت آن در درمان بیماری هایی از قبیل انسفالومیلیت encephalomyelitis، دیابتت، آسم و سرطان به خصوص سرطان پانکراس گزارش شده است.

تحقیقات سلولی در آزمایشگاه بین المللی ایمونولوژی و زیست شناسی در کارولینای جنوبی نشان داده است که سلول های سرطانی که در مجاورتعصاره سیاه دانه قرار می گیرند توانایی تولید عامل رشدفیبروبلاست fibroblast و کلاناژ پروتئینی protein collagenase را ندارند.

این دو عامل ضروری برای رشد عروق خونی در تومور ها هستند و بدون حمایت عروق خونی یک تومور سرطانی نمی تواند رشد کند.

تیموکینون در آزمایشی که روی موش ها انجام شد حتی در دوز پایین مانع از رشد سرطان پروستات و سرطان کولون شد بدون این که عارضه ای جانبی داشته باشد.

به طور کلی تیموکینون مانع از رشد تومورهای سرطانی و در برخی موارد باعث مرگ این سلول ها می شود.

روغن سیاه دانه

در بررسی انجام شده روی 57 مطالعه محققین به این نتیجه رسیدند که روغن سیاه دانه در درمان این سرطان ها موثر است :

سرطان خون

سرطان سینه

سرطان کولون

سرطان پانکراس

سرطان کبد

سرطان ریه

لوکمی

سرطان پوست

سرطان کلیه

سرطان پروستات

سرطان دهانه رحم

آیا مصرف سیاه دانه با شیمی درمانی تداخل دارد؟

مطالعه ای که در سال 2010 انجام شد اثربخشی و محافظت سیاه دانه در مقابل سمیت داروی سیکلوفسفامید cyclophosphamide مورد بررسی قرار گرفت و محققین به این نتیجه رسیدند که عصاره سیاه دانه می تواند اثرات سمی شیمی درمانی را با تنظیم مکانیسم های آنتی اکسیدانی کاهش دهد و باعث به حداقل رساندن اثرات شیمی درمانی و داروهای ضد سرطان شود.

کاهش عوارض رادیوتراپی با سیاه دانه

در سال 2009 مطالعه ای که روی 60 موش صحرایی انجام شد نشان داد که روغن سیاه دانه یک عامل محافظت کننده پروتئینی امیدوار کننده در مقابل اثرات اکسیداتیو تابش یونیزه است.

بنابراین توصیه می شود حتی اگر در حال شیمی درمانی یا رادیوتراپی برای سرطان هستید از خواص سلامت و درمانی سیاه دانه و روغن سیاه دانه غافل نشوید.

با وجود تحقیقات زیادی که در زمینه موثر بودن سیاه دانه در درمان سرطان وجود داد، سوال اینجاست که چرا از این ماده موثر در درمان سرطان استفاده نمی شود و بیماران مبتلا به سرطان با روغن سیاه دانه تحت درمان قرار نمی گیرند؟

بیشتر بدانید : سیاه دانه | خواص سیاه دانه دوای هر دردی ست جز مرگ!

بیشتر بدانید : روغن سیاه دانه چه خواصی دارد؟

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا سرطان را با روغن سیاه دانه درمان نمی کنند؟!!!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..