تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لامبورگینی شاسی بلند اوروس را بیشتر بشناسید

کمپانی لامبورگینی تصمیم گرفته تغییر بزرگی در مدل خودروهای خودش ایجاد کند و این کار را با تولید لامبورگینی شاسی بلند اوروس محقق کرد. این کمپانی مانند دیگر خودروسازان برای سلیقه مشتری اهمیت قائل شده و خودرویی شاسی بلند روانه بازار کرده است. با نیک صالحی همراه باشید تا درباره این محصول بیشتر بدانید

لامبورگینی شاسی بلند اوروس

چند سالی است که علاقه عموم مردم نسبت به خودروهای شاسی‌بلند افزایش یافته است
و خودروهای سدان به حاشیه کشیده شده‌اند. بیش‌تر خودروسازان برای سود بیش‌تر
دست به تولید خودروهای شاسی‌بلند زده‌اند و انواع خودروهای با ارتفاع بیش‌تر را روانه بازارها کرده‌اند.

لامبورگینی شاسی بلند اوروسلامبورگینی اوروس

با این حال معمولا این خودروهای بزرگ شتاب کمی نسبت به خودروهای سدان دارند
و برای کسانی که عاشق سرعت هستند، گزینه خوبی محسوب نمی‌شوند. اما
لامبورگینی با معرفی اولین شاسی بلند خود نشان داد که خودروهای غیر سدان
نیز می‌توانند پرسرعت و هیجان‌انگیز باشند. خودرویی به نام اوروس که لقب سریع‌ترین
شاسی بلند جهان را نیز با خود به یدک می‌کشد.

لامبورگینی شاسی بلند اوروسنمای عقب لامبورگینی اوروس

موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 در زیر کاپوت این خودرو می‌تواند قدرت ۶۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون‌متری تولید کند. چنین اعدادی را تنها در یک خودروی اسپرت می‌توان دید و البته اوروس هم غیر از این نیست. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز در کنار موتور قرار می‌گیرد تا درنهایت این مجموعه تولید و انتقال قدرت بتوانند طی ۳.۶ ثانیه اوروس را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. همچینن رسیدن به ۲۰۰ نیز برای این شاسی‌بلند تنها ۱۲.۲ ثانیه زمان می‌برد.

معرفی لامبورگینی شاسی بلند اوروس

اروس می‌تواند حداکثر به سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مصرف سوخت
نیز به طور میانگین ۱۲.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

لامبورگینی شاسی بلند اوروسنمای جلوی لامبورگینی اوروس

این غول ایتالیایی ۲۱۹۷ کیلوگرم وزن دارد. با این وجود، اوروس شتاب بیش‌تر و زمان
توقف کوتاه‌تری نسبت به گالاردو را ثبت کرده است که پیشرفت فوق‌العاده تکنولوژی
طی دهه اخیر را نشان می‌دهد.

ترمز ۴۴۰ میلی‌متری در جلو، بزرگترین ترمزی است که بر روی یک خودرومی‌توان دید.
ترمزهای بزرگ این امکان را به راننده می‌دهند که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت،
در طی مسافت ۳۳.۷ متری خودرو را متوقف کند.

لامبورگینی شاسی بلند اوروسطراحی لامبورگینی اوروس

اولین شاسی بلند لامبورگینی ۵۱۱۲ میلی‌متر طول، ۱۶۳۸ میلی‌متر ارتفاع و فاصله
دو محوری برابر با ۳۰۰۳ میلی‌متر دارد. به لطف سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب
که امکان چرخش ۳ درجه‌ای را به آن‌ها می‌دهد، اوروس عملکرد بسیار خوبی در پیست‌ها دارد.

اما سقف کشیده این لامبورگینی باعث نشده است که سرنشینان فضای کمی را
در اختیار داشته باشند. در ردیف جلو سرنشینانی با قد ۲ متر و در ردیف عقب با
قد ۱.۹ متر مشکلی برای نشستن نخواهند داشت. درضمن دو نسخه ۴ و ۵ سرنشینه اوروس
برای بازار درنظر گرفته شده است.

لامبورگینی شاسی بلند اوروس جدیدلامبورگینی شاسی بلند اوروسطراحی داخلی لامبورگینی اوروس

با اینکه اوروس یک خودروی اسپرت محسوب می‌شود، اما این دلیلی برای لامبورگینی نبوده که فضای بار کمی را برای این شاسی بلند در نظر بگیرد. ۶۱۶ لیتر فضای حمل بار در عقب خودرو وجود دارد که با بستن صندلی‌های عقب، این فضا به ۱۵۹۶ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

با استفاده از شیفتر تعویض حالت رانندگی که زیبایی خاصی دارد، می‌توان بین ۶ حالت رانندگی جاده‌ای، اسپرت، پیست، شن، ماسه و برفی یکی را انتخاب کرد. به طور استاندارد نیز چرخ‌های ۲۱ اینچی بر روی اوروس قرار می‌گیرند که خریداران می‌توانند سایزهای ۲۲ و ۲۳ اینچی چرخ‌ها را به عنوان یک آپشن سفارش دهند.

اما مهم‌ترین عدد برای ایتالیایی‌ها، میزان فروش این شاسی بلند است. لامبورگینی در سال ۲۰۱۷ توانست رشد ده درصدی در فروش کلی را تجربه کند به طوری که درکل توانست ۳۸۱۵ دستگاه خودرو را به فروش برساند. اما آن‌ها انتظار دارند که اوروس ۳۹۰ هزاردلاری بتواند این میزان را حدودا دوبرابر کند تا آن‌ها بتوانند به فروش کلی ۷۰۰۰ دستگاه برسند.

جزئیات بیشتر درباره لامبورگینی اوروس

اوروس از یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۴ لیتر، قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که در کنار جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار ZF به همراه مبدل گشتاور (برای اولین بار در محصولات لامبورگینی)، قرار گرفته است؛ با این‌حال مصرف سوخت این شاسی‌بلند پرقدرت از حدود ۱۰.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تجاوز نمی‌کند.

به لطف سیستم تمام چرخ محرک (به‌صورت استاندارد) و سیستم فرمان‌پذیری محور عقب که جزو میراث مدل اونتادور S است، اوروس با استفاده از سیستم کنترل شروع حرکت و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، در مدت زمان ۳.۵۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شاسی‌بلند ایتالیایی از پلتفرم MLB که در مدل‌هایی چون بنتلی بنتایگا (Bentayga)، آئودی Q7 و پورشه کاین استفاده شده است، بهره می‌برد.

مشخصات لامبورگینی شاسی بلند اوروسلامبورگینی شاسی بلند اوروسنمای داخلی لامبورگینی اوروس

اوروس با وزن ۲۱۵۴ کیلوگرم، یکی از سنگین‌ترین خودروهای مدرن محسوب می‌شود؛ بر اساس ادعای مقامات لامبورگینی، شاسی‌بلند این شرکت، بزرگ‌ترین ترمزهای دنیا و روتورهای سرامیک کربنی بزرگ ۱۷.۳ اینچی در اکسل جلو به همراه کالیپرهای ۱۰ پیستونی به همراه دارد. رینگ‌های ۲۱ اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند، ولی خریداران می‌توانند رینگ‌های ۲۲ یا ۲۳ اینچی را هم به همراه تایرهای سفارشی برند پیرلی (Pirelli) سفارش دهند.

در طراحی کابین اوروس، یک کنسول مرکزی و انواع مختلف زاویه‌های زیبا و تماشایی جلب توجه می‌کنند. طرح مسطح‌شده‌ی بخش پایینی فرمان و دکمه‌ی قرمز استارت همانند طراحی‌های موجود در خودروهای اسپرت است؛ دسته دنده دقیقاً در جلوی دکمه‌ی استارت قرار دارد و در کنار آن، دکمه‌ی انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف کار گذاشته شده است. همان‌طور که پیش از در تیزرهای ویدئویی منتشرشده دیده بودیم، شاسی‌بلند اوروس به پنل دیجیتال فرمان و انواع مختلفی از حالت‌های رانندگی شامل استرادا (Strada)، اسپرت، کورسا (Corsa)، سابیا یا شنی (Sabbia)، ترا یا آف‌رود (Terra) و نِوِ یا برفی (Neve) مجهز است.

دنده ۶ و زومیت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لامبورگینی شاسی بلند اوروس را بیشتر بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..