تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منبر و روضه‌هایمان قرآنی و با محوریت قرآن باشد

گروه اجتماعی- رئیس ستاد اقامه نماز گفت: لازم است منبر و روضه‌هایمان نیز قرآنی شده چرا که باید هر مسئله‌ای اعم از تاریخ، سیاست و ... با محوریت قرآن باشد.

لازم است منبر و روضه‌هایمان قرآنی و با محوریت قرآن باشد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز صبح امروز 10 شهریورماه در آیین گردهمایی فعالان زکات در استان، بیان کرد: زکات از واجبات مالی در اسلام است و هر کجا که مالی تلف شده، به فقرا و نیازمندان داده نشده است.
وی در ادامه افزود: زکات امر مقدسی است و بهترین نهادی که می تواند متولی امر باشد کمیته امداد بوده، اما زکات حساب و کتاب دارد و لازم است طبق ضوابط و چارچوب دین هزینه شود.
رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از عملکرد کمیته امداد طی سال‌های گذشته، بیان کرد: زکات درکمیته امداد طی سال‌های اخیر بیشتر صرف کارهای عمرانی شده اما هم اکنون در مسیر درست قرار گرفته است، لذا لازم است که پول‌های دریافتی صرف نیاز‌های فقرا و ضعفا شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: لازم است روحانی که زکات را گرفته در مسیر درست و صحیح آن را صرف کند تا در قیامت پاسخگوی مردم نباشد.
وی تاکید کرد: پرداخت مالیات دلیلی بر عدم دادن زکات نیست و افرادی که مالیات پرداخت می‌کنند برای امور زندگی خود از جمله امنیت، درمان و ... بوده و ارتباطی به زکات ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به ضرورت تداوم چنین جلساتی، بیان کرد: چرا پس از 40 سال اکنون یادمان افتاده که در این خصوص فعال شویم و لازم است این جلسات در حوزه‌های مختلف تداوم یابد.
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: منبرها نباید شعر و خواب و قصه باشد و هرکه بر منبر نشست می‌بایست یک قدم به قرآن نزدیک‌تر شود، لذا لازم است منبر و روضه‌هایمان نیز قرآنی شده چرا که باید هر مسئله‌ای اعم از تاریخ، سیاست و ... با محوریت قرآن باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: لازم است امور فقرا و نیازمندان در اولویت باشد و می‌بایست زکات رو به روی چشم مردم هزینه شده و برای آنها ملموس باشد .
وی ادامه داد: لازم است اعمال بر اساس اسلام باشد و اگر در منطقه‌ای فقیر و نیازمندانی است نباید زکات را در جایی دیگر خرج کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به ترویج بحث زکات، بیان کرد: زکات را ترویج کنید اما الزام بر این نباشد که اگر سال گذشته مقداری را صرف زکات کرده‌اید در سال بعد آن را چند برابر کرده، چرا که زکاتی که از روی سوز دل باشد باطل است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین قرائتی گفت: پس از گذشت 40 سال نتوانسته‌ایم امام جماعت را در نهادها به خصوص مدرسه‌ها تقسیم کنیم چرا که پیش‌نماز در برخی از دستگاه‌های اجرایی با کارکنانی اندک وجود دارد اما مدرسه‌های با بیش 400 دانش‌آمور از داشتن امام جماعت محروم هستند.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منبر و روضه‌هایمان قرآنی و با محوریت قرآن باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..