تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌های ایمنی هنگام وقوع زلزله

مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی رعایت توصیه‌های ایمنی هنگام وقوع زلزله را نسبت به حوادث دیگر با توجه به اینکه زلزله خسارت‌های جانی و مالی فراوان در بردارد بسیار حائز اهمیت دانست .

آفتاب‌‌نیوز :

شاه آبادی مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رعایت توصیه‌های ایمنی هنگام وقوع زلزله را نسبت به حوادث دیگر با توجه به اینکه زلزله خسارت‌های جانی و مالی فراوان در بردارد بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: سالانه در جهان چندین زلزله اتفاق می‌افتد که برخی از آن‌ها خفیف و نامحسوس و برخی دیگر شدید هستند و ازآنجاکه زلزله خبر نمی‌دهد باید پیش از وقوع آن تدابیر ایمنی خاص اندیشیده شود.

وی گفت: هنگام وقوع زلزله در صورت حضور در ساختمان روی زمین بنشینید ، سر خود را با قرار گرفتن در زیر میز و مبلمان محکم حفاظت کنید و در همان‌جا باقی بمانید تا لرزش تمام شود و در صورت عدم وجود میز، در گوش‌های از دیوار چمباتمه بزنید و روی سر خود را بپوشانید.

وی افزود: درصورتی که در رختخواب هستید با یک بالش روی سر خود را بپوشانید و اگر از چارچوب در و استحکام آن مطمئن هستید، در زیر آن قرار بگیرید در غیر این صورت این کار توصیه نمی‌شود و تا می توانید از شیشه‌ها، در و دیوار و لوستر و دیوارهای غیرمستحکم فاصله بگیرید.

دکتر شاه آبادی با بیان اینکه نباید تلاشی برای خروج از ساختمان صورت گیرد گفت: از آسانسور استفاده نکنید و اگر داخل آسانسور هستید در اولین فرصت از آن خارج شوید و اگر روی پله هستید، فوراً پشت به در بنشینید و تا پایان لرزش‌ها از سر خود محافظت کنید.

وی با تاکید بر اینکه ، خود را برای وقوع پس‌لرزه‌های احتمالی آماده کنید اضافه کرد : درصورتی‌که هنگام وقوع زلزله خارج از منزل هستید خود را به فضایی باز و دور از ساختمان‌ها، چراغ‌های خیابان، سیم‌های رابط و دکل‌ها برسانید و اگر روی پل هستید، فوراً از پل عبور کنید و از ساختمان‌های بلند و تیرهای چراغ‌برق دور شوید و در یکجا مستقر شوید تا لرزش متوقف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌های ایمنی هنگام وقوع زلزله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..