تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفاوت آزاد با بنده(حکایت خوبان)

بشربن حارث حافی از اهل مرو بود. مدتی از عمرش به گناهکاری و شهوات غیر مشروع گذشت. روزی حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) از کوچه‌ای که بشر در آن بود، عبور می‌فرمود. موقعی که به در خانه بشر رسید، اتفاقا در باز شد، و یکی از کنیزکان بشر، از خانه بیرون آمد. کنیز حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) را شناخت و آن حضرت نیز می‌دانست که این خانه بشر است. از کنیز سوال کرد: آقای تو آزاد است یا بنده؟
جواب داد: آزاد است.
فرمود: چنین است که گفتی! زیرا اگر بنده می‌بود، به شرایط بندگی عمل می‌کرد و از آقای خود اطاعت می‌نمود.
حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) این سخن را فرمود و راه خود را در پیش گرفت. کنیز به خانه برگشت و گفته امام را برای بشر نقل کرد.
سخن حضرت در نهاد او طوفانی برپا کرد و سخت منقلبش نمود. به عجله از جا برخاست و با پای برهنه از خانه بیرون دوید و خود را به حضرت موسی‌بن‌جعفر(ع) رساند و نزد امام‌موسی‌بن‌جعفر(ع) توبه کرد، گناهان را ترک گفت و راه اطاعت الهی را در پیش گرفت. چون موقعی که به حضور امام شرفیاب شد و توبه کرد پابرهنه بود به احترام آن لحظه سعادت‌بخش، تا پایان عمر، کفش نپوشید و همیشه با پای برهنه راه می‌رفت. لذا معروف شد به بشر حافی؛ یعنی پابرهنه(1)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- تتمهًْ المنتهی، شیخ عباس قمی، ص 329




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفاوت آزاد با بنده(حکایت خوبان)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..