تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاریخ ثبت نام و انتخاب واحد ترم مهر ۹۷ دانشگاه آزاد

انتخاب واحد ترم مهر ۹۷ دانشگاه آزاد برای کلیه دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از ۱۰ شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش سایت پی ان یو نیوز براساس تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب واحد همه مقاطع تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز و تا ۲۱ شهریورماه ادامه دارد.

از آنجائیکه هنوز انتخاب رشته ورودی‌های جدید در جریان است، این تاریخ شامل تازه واردها به این دانشگاه نمی‌شود.

انتخاب واحد در دانشگاه آزاد اسلامی برای همه دانشجویان فعلی این دانشگاه به صورت اینترنتی است ولی برای دانشجویان جدید کمی متفاوت است.

فرآیند پذیرش دانشجویان جدید سه مرحله دارد که شامل پذیرش اینترنتی و تشکیل پرونده الکترونیکی، اخذ فایل پوشه ثبت نامی و آگاهی از بخشنامه و اطلاعیه‌های موردنیاز و پذیرش حضوری و نهایی در دانشکده‌ها می‌شود.

دانشجویان باید بدانند که تعداد واحدهای انتخابی در یک نیم‌سال تحصیلی نباید از ۱۲ واحد کمتر و از ۲۰ واحد بیشتر باشد. در بیشتر دانشگاه‌ها به جز دانشگاه‌ ‌پیام‌نور، دانشجویان حق انتخاب واحد در ترم نخست را ندارند و دانشگاه در این ترم برای دانشجویان جدید‌الورود انتخاب واحد می‌کنند.

حال دانشجویان جدید باید توجه کنند که نمرات قابل قبولی در طول ترم کسب کنند تا مشروط نشوند. کسی که معدل کمتر از ۱۲ کسب کند، درترم بعد حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد درسی را نخواهد داشت.

اما دانشجویی که درس‌خوان باشد و معدل نمرات دانشجو در یک نیم‌سال ۱۷ یا بیشتر باشد برای ترم بعدی می‌تواند تا ۲۴ واحد درسی انتخاب کند.

حداکثر نیم‌سال‌های مشروطی مجاز در دوره‌ کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیم‌سال و در دوره کارشناسی پیوسته سه نیم‌سال اعم از متوالی و متناوب است.

به دانشجویی که واحدهای درسی دوره را با میانگین حداقل ۱۲ گذرانده باشد، مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ارائه می‌شود.

در صورتی که دانشجویی در طول مدت مجاز تحصیل نتواند معدل کل خود را به ۱۲ برساند، تنها یک نیم‌سال (در صورت داشتن سنوات) به وی فرصت داده می‌شود تا با اخذ مجدد حداکثر ۲۰ واحد از دروس دوره (در قالب شبانه)، میانگین کل دروس خود را به حداقل ۱۲ برساند و مدرک تحصیلی دوره را دریافت کند در غیر این صورت از تحصیل محروم می‌شود.

همچنین براساس تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، کلاس‌های سال تحصیلی جدید از ۲۴ شهریورماه آغاز می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاریخ ثبت نام و انتخاب واحد ترم مهر ۹۷ دانشگاه آزاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..