تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پتروس فداکار فضایی؛ فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی با انگشتش جلوی نشت اکسیژن را گرفت

به تازگی اتفاق عجیبی در ایستگاه فضایی بین‌المللی رخ داده است؛ فضانوردی پس از پیدا کردن یک سوراخ در دیواره‌ی آن، مجبور شده همانند پتروس فداکار از انگشتش برای پوشاندن سوراخ بهره بگیرد تا از نشت اکسيژن جلوگیری کند.

فضانوردان ایستگاه فضایی پس از بیدار شدن از خواب متوجه شدند که میزان اکسیژن و فشار موجود در این محل رو به کاهش است. آنها پس از این مسئله فهمیدند که به احتمالاً قوی اکسیژن از محلی خاص خارج می‌شود و سوراخی در بدنه‌ی ایستگاه فضایی بین المللی ایجاد شده است.

از سوی دیگر مرکز فرماندهی، اولین بار با فعال شدن حسگرهای فشار هوا در این ایستگاه متوجه نشت اکسیژن شد اما چون این مسئله آنچنان خطری برای فضانوردان ایجاد نکرده بود، اجازه دادند که آنها از خواب شب خود لذت ببرند.

این افراد پس از بررسی‌های بسیار متوجه شدند که فضاپیمای Soyuz MS-09 روسیه محل نشت اکسیژن به شمار می روند. جالب اینجاست خرداد ماه امسال از کپسول یاد شده برای انتقال نیروهای تازه به این ایستگاه استفاده شده بود.

کارشناسان احتمال می‌دهند که سوراخ ۲ میلیمتری در اثر برخورد یک سنگ فضایی یا شئ سنگین پر سرعتی با بدنه‌ی این فضاپیما ایجاد شده است.

به هر حال السکاندر گرست، فضانورد آژانس فضایی اروپا تصمیم گرفت سریعاً دست به کار شده و مثل پترس فداکار با انگشت شست خود جلوی نشت اکسیژن از این سوراخ ۲ میلیمتری را بگیرد.

پس از آن هم سوراخ یاد شده با یک ماده ی مخصوص پر شد و چسب نواری رویش را پوشاند. با این وجود مهندسان واحد کنترل به همراه فضانوردان در حال بررسی این سوراخ هستند تا ببیند آیا به تعمیر بیشتری نیاز دارد یا خیر.

برخورد سنگ‌های آسمانی بسیار کوچک با بدنه‌ی کپسول‌ ها، یکی از خطرات همیشگی این ایستگاه فضایی به شمار می‌رود، اگر چه این مرکز طوری ساخته شده که بتواند در برابر برخورد خرده سنگ‌ ها مقاومت کند.

تماشا کنید: شفق قطبی از نگاه یک فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پتروس فداکار فضایی؛ فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی با انگشتش جلوی نشت اکسیژن را گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..