تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هدایت سازمان یافته برای تصرف جنگلها در سردشت وجود ندارد

ساعت: 11:09 منتشر شده در مورخ: 1397/06/10 شناسه خبر: 1403945

فرماندار سردشت مبارزه با زمین خواران و جنگل خواران را سخت، طاقت فرسا و هزینه بردار عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی هدایتی سازمان یافته برای تصرف جنگل و زمین خواری در شهرستان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، نژاد جهانی امروز در نشست مسئولان شهرستانی با فعالان سیاسی ـ اجتماعی و سازمان های مردم نهاد که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: عمده پرونده های زمین و جنگل خواری مربوط به دوره های گذشته است.

فرماندار سردشت بیان کرد: برای برخی از مناطق جنگلی که در گذشته کلنگ ساخت و ساز آن با حضور مسئولان به زمین زده شده بود در این دوره برای آنها محکومیت و سند آن هم به نفع اراضی ملی صادر شده است.

وی ستایش برای بخشش زمین خواران و متصرفان جنگل و مراتع را امری ناپسند عنوان کرد و گفت: فعالان مدنی، معتمدین و ریش سفیدان بایستی در این خصوص ورود پیدا کرده و با فراگیر کردن فرهنگ نفی آسیب به اراضی ملی، طبیعت سبز شهرستان را به نسلهای آینده انتقال دهند.

جهانی فعالین مدنی شهرستان را به تشکیل سازمان های مردم نهاد در زمینه های مورد نیاز جامعه تشویق کرد و گفت: در سال گذشته بیشترین مجوز سازمان مردم نهاد نسبت به دوره های گذشته از سوی فرمانداری صادر شده و در این راستا محدودیتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تنها یک دفتر حزبی رسمی در شهرستان نامه رسمی دارد نمی گویم حزب ایجاد کنید اما می توانید در قالب فرصت و ظرفیت احزاب کشور ورود پیدا کرده و نسبت به تشکیل جلسات و نشست های سیاسی در راستای رفع بسیاری موانع و مشکلات اجتماعی گام برداشت.

وی در رابطه با حوزه نماینده مردم سردشت پیرانشهر در مجلس گفت: نگاه های مطالبه گری از نمایندگان مجلس بایستی به سمت ارزیابی ها بر اساس میزان طرح های پیشنهادی آنها به مجلس باشد و با حمایت های جمعی نفوذ و قدرت آنها را بر سر منافع شهرستانی تقویت کرد.

وی در رابطه با گردشگری شهرستان گفت: در این حوزه برنامه های بلندمدتی ترسیم شده و حتی نمایه شهرستانی به “سردشت، نگین سبز غرب کشور” تبدیل و با مکاتبات انجام شده بودجه ای هم در این خصوص در بودجه ۹۷ گنجانده شده است.
فرماندار سردشت با بیان اینکه طرح مطالعات جامع گردشگری در حاشیه سد سردشت در حال بررسی و انجام است، گفت: گردشگری سد سردشت به نوعی از شهرستان گرفته شده و به دنبال اصلاحات و راهکارهایی در این خصوص هستیم.

وی انتقادها در خصوص وضعیت کنونی شهرداری شهر سردشت را به حق دانست و گفت: سالهاست که حسابرسی شهرداری این شهر انجام نشده و یا حتی در آن هم تبانی شده است و در حالی که منشا بسیاری از مشکلات تنها در یک مقطع از زمان رخ داده اما کسانی هستند که باز هم در مقام دفاع از عملکرد آنها اقدام می کنند.

وی با توصیه به شوراهای اسلامی دوره پنجم شهر سردشت گفت: شوراها برآیند رای مردم هستند و اگرچه در بسیاری موارد مظلوم واقع شده اند اما هنوز تیمی رفتار نمی کنند و در وضعیت کنونی که شهرداری با آن مواجه است باید طوری عمل کنند که وجهه اجتماعی و منزلت شغلی را حفظ و عملکردشان زیر سوال نرود.

وی افزود: جلسات بسیار چندین ساعته با شورا و شهرداری شهر برگزار و حتی بسیاری از مدلهای آماری توسعه ای هم مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف، درآمد پایدار، واگذاری امور به سایر بخش ها، مدیریت فرصت های شهرستانی بیان شده است اما چون بدنه شهرداری مانند مریضی است که برای بهبود تمایلی به دوا خوری ندارد بدون تعارف بسیار خسته کننده و وقت گیر است.

تاوان پاسخگویی و‌شفافیت نباید مظلومیت مطلق باشد

جهانی به حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی و پاسخ به سوالات نمایندگان اشاره کرد و ‌گفت: ایشان با کمال احترام و متانت به سوالات نمایندگان پاسخ داد و اخلاق مداری را در برخورد با مجلسیان پیشه کرد اما نمی بایست تاوان پاسخگویی و ‌شفافیت مظلومیت مطلق باشد.

وی با بیان اینکه افزایش بی رویه نرخ ارز حاصل بار روانی است که به جامعه تحمیل می شود، گفت: شرایط اقتصادی و ارزی کشور به شکلی نیست که زمینه ساز این نوع نوسانات ارزی باشد بلکه افزایش نرخ ارز حاصل بار روانی است که به صورت برنامه ریزی شده به جامعه ما تحمیل می شود.

وی، برجام و سیاست خارجی دولت تدبیر و امید را یکی از افتخارات تکرار ناپذیر تاریخ کشور است خواند و گفت: شکاف بین اروپا و آمریکا بر سر ایران بیانگر حسن نیت ‌و پایبندی ما به تعهدات برجام است که این به تنهایی یکی از دستاوردهایمان در سیاست خارجی بوده و مسلما برجام یکی از افتخارات تکرار ناپذیر تاریخ کشور است.

نشست سیاسی – اجتماعی مسئولان شهرستان سردشت با فعالان مدنی، سیاسی، اجتماعی و سازمان های مردم نهاد به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد.

در این نشست موارد و‌ مطالباتی در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی از سوی فعالیا سیاسی و اجتماعی شهرستان مطرح و در ادامه مسئولان شهرستانی هر کدام به سوالات مطرح شده در حوزه کاری خود پاسخ دادند و تنگناها، مشکلات و خدمات انجام گرفته را تشریح کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هدایت سازمان یافته برای تصرف جنگلها در سردشت وجود ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..