تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجهیز مینی‌سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام به‌زودی/دهلران قطب تئاتر خیابانی کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خبر داد و گفت: سرانه‌ی فضای فرهنگی و هنری در استان ایلام پایین است.

«عمران خودآموز» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: قرار است  «سیدعباس صالحی» در این سفر تفاهم‌نامه‌ی مشترکی را با استاندار با افق سه ساله امضا کند که می‌تواند نویدبخش یک تحرک مثبت برای زیرساخت‌های فرهنگی و برنامه‌های هنری باشد.

وی گفت:  در استان ایلام استعدادهایی وجود دارد که می‌توانند در کشور سرآمد باشند، نمی‌توان گفت که در محدوده ما کدام رشته  هنری برجسته است، به‌طور مثال در شهرستانی شعر و ادبیات سرآمد است، در شهری دیگر تئاتر برجسته است یا در برخی شهرها موسیقی و ادبیات شفاهی حرفی برای گفتن دارند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان این‌که بر همین اساس در مجموعه ارشاد برنامه‌ها را بر اساس مزیت نسبی هر شهرستان، پیش‌بینی کرده‌ایم، مثلاً در شهرستان دهلران که قطب تئاتر خیابانی کشور به حساب می‌آید، هر سال در آن شهر جشنواره تئاتر خیابانی در سطح ملی برگزار می‌کنیم. 

خودآموز با تبریک افتخارآفرینی‌های هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنری و در سطح ملی و بین‌المللی، گفت: حوزه فرهنگ به مانند عرصه‌های اقتصادی و یا عمرانی نمود و بازتاب گسترده ندارد، در حقیقت در زندگی روزمره مردم جا دارد، از این‌رو بازدهی برنامه‌های فرهنگی به‌صورت تدریجی خود را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت و فضای فرهنگی و هنری در ایلام، تناسبی با سرانه‌ای که باید داشته باشیم ندارد، اما از زمانی که مدیریت مجموعه ارشاد را بر عهده گرفتم، برنامه‌های عمرانی و زیرساختی جزو اولویت‌های اصلی ما قرار گرفته است. یکی از این برنامه ها ساخت پلاتوی تئاتر است، برای نخستین بار، اعتبار احداث پلاتو برای هنرمندان تئاتر در شورای برنامه‌ریزی استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ایلام مصوب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تکمیل، تجهیز و افتتاح نخستین نگارخانه تخصصی ایلام به نام هنرمند برجسته، استاد علی اشرف صندوق‌آبادی، را از دیگر فعالیت‌های این اداره‌ کل برشمرد و تصریح کرد: تالار مرکزی چند منظوره فرهنگی و هنری ایلام که یک پروژه ملی به حساب می‌آید و از منابع ملی تأمین اعتبار شده است از پروژه‌های مهم استان است که با حمایت‌های استاندار زمین پروژه را با متراژ ۷۰۰۰ مترمربع تأمین شد و خوشبختانه هم‌اکنون در مرحله پیمان‌سپاری است.

خودآموز یکی دیگر از اولویت‌های مجموعه ارشاد را رسیدگی به مجتمع‌هایی اعلام کرد که در شهرستان‌ها به تازگی به بهره‌برداری رسیده‌اند اما با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند و تصریح کرد: با توجه به این‌که تنها سالن سینمای ایلام سال‌هاست تخریب شده و  با کمک شهردار و سرمایه‌گذار، تفاهم‌نامه‌ای در این‌باره امضا شد تا پردیس تجاری و سینمایی ایلام در آینده ی نه چندان دور به بهره‌برداری برسد اما تا آن زمان مینی‌سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام تجهیز شده تا مردم ایلام از این نعمت فرهنگی و هنری تا ایجاد فضای ایده‌ال محروم نباشند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجهیز مینی‌سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام به‌زودی/دهلران قطب تئاتر خیابانی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..