تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه با جوش شیرین سوختگی را درمان کنیم؟

چگونه با جوش شیرین سوختگی را درمان کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛روش های زیادی برای پیشگیری از سوختگی و بروز تاول ناشی از سوختگی وجود دارد. به یاد داشته باشید اگر سوختگی شدید باشد، باید سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

برخی افراد تقریبا هر روز در معرض انواع سوختگی قرار می گیرند که به دلایل و با شدت های متفاوتی بروز می کند. در این مطلب به روش های متفاوت استفاده از جوش شیرین برای درمان سوختگی اشاره می کنیم.

انواع سوختگی و نشانه های آن ها

انواع مختلف سوختگی وجود دارد که از لحاظ شدت با یکدیگر متفاوت هستند. انواع سوختگی را بر اساس شدت آنها به سه نوع تقسیم می شود:

سوختگی درجه یک : این نوع سوختگی فقط بیرونی ترین لایه پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. مهم ترین علائم سوختگی درجه یک عبارتند از درد، قرمزی و التهاب.

سوختگی درجه 2 : این سوختگی بیرونی ترین لایه پوست و همچنین لایه زیرین آن را تحت تاثیر قرار می دهد. نشانه های این نوع سوختگی عبارتند از سوزش، درد، قرمزی و تاول.

سوختگی درجه 3 : این نوع سوختگی لایه های عمیق تر پوست را هم تحت تاثیر قرار می دهد و نشانه های آن عبارتند از: پوست سفید یا تیره شده و جمع شده. ناحیه سوختگی بی حس نیز می باشد.

نوع دیگری از طبقه بندی نیز وجود دارد که به شکل زیر می باشد:

سوختگی جزئی : این نوع سوختگی همان سوختگی درجه یک است که روی هر بخش از بدن بروز می کند. سوختگی درجه دو که اندازه آن کمتر از 5 از 7 سانتیمتر است، در این گروه قرار می گیرد.

سوختگی عمده : این نوع سوختگی شامل سوختگی درجه دو و سه است که روی دست ها، پاها، صورت یا مفاصل مهم بدن اتفاق می افتد.

گاهی ممکن است چند نوع سوختگی همزمان با هم اتفاق می افتد. سوختگی های شدید نیاز به مراقبت های فوری دارد. به این ترتیب می توان از بروز زخم، ناتوانی و سایر مشکلات دیگر پیشگیری کرد.

اگر سوختگی در خانه رخ دهد، باید بلافاصله آب سرد روی محل سوختگی ریخته شود. به علاوه می توانید ناحیه دچار سوختگی را در داخل ظرف آب سرد فرو کنید.

به یاد داشته باشید از قرار دادن یخ به طور مستقیم بر روی بخش سوختگی اجتناب کنید، چرا که یخ تاثیر منفی دارد و به بهبود درد و مشکل کمکی نمی کند. سرمای ناشی از یخ منجر می شود پوست بیش از پیش دچار سوختگی شود.

در هنگام تمیز کردن سوختگی باید مراقبت های خاصی انجام شود. اگر دچار تاول شده اید، نباید تاول را پاره کنید. اگر قصد سفر به منطقه ای گرمسیری دارید که خورشید به طور مستقیم بر پوست می تابد، حتما از تجهیزات کافی برای محافظت از پوست خود استفاده کنید.

برای سوختگی های خفیف و درجه یک، درمان های خانگی با استفاده از برخی موادی که در خانه دارید، موثر خواهند بود. جوش شیرین هم در آشپزی و هم درمان های خانگی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر سفید و ارزان و مفید تقریبا هر جایی در دسترس است. جوش شیرین به طور کل دارای خواص درمانی و پاک کنندگی است.

جوش شیرین یک لایه بردار طبیعی و ملایم محسوب می شود، بنابراین می تواند به حذف سلول های مرده پوستی که دچار سوختگی شده کمک کند. به علاوه جوش شیرین به پوست کمک می کند سریعتر بهبود پیدا کند، در حالیکه تمیزی بخش سوخته را نیز حفظ می کند.

اولین اقدامی که انجام می دهید این است که با جوش شیرین و آب کمی خمیر درست کنید. به یاد داشته باشید که میزان جوش شیرین مورد استفاده به بزرگی منطقه سوختگی بستگی دارد.

ترکیبات برای درست کردن این خمیر عبارتند از:

یک قاشق غذا خوری جوش شیرین

5 قاشق غذا خوری آب

برای آماده سازی و استفاده از این خمیر اقدامات زیر را انجام دهید:

آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا خمیر نسبتا غلیظی آماده شود

خمیر را روی بخش مورد نظر استفاده کنید و مراقب باشید آسیب اضافه ای به پوست خود وارد نکنید

بگذارید خمیر 20 دقیقه روی محل سوختگی بماند و سپس محل را با آب فراوان و سرد بشویید

حمام جوش شیرین

در این مورد از وان حمام برای استفاده از جوش شیرین و درمان سوختگی استفاده می کنید. در این روش یک چهارم، معادل 37 گرم فنجان جوش شیرین را داخل وان حمام می ریزید. آب داخل وان باید سرد باشد. پس از آن به مدت نیم ساعت در داخل وان دراز بکشید و سپس بدن خود را با آب سرد بشویید.

منبع:سیمرغ

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه با جوش شیرین سوختگی را درمان کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..