تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استخدام پرستار کودک در منزل، زمان مناسب

نگهداری از کودک به نحو صحیح در سال های اخیر دغدغه مادرهای شاغل بوده است ، مراقبتی که در قالب آن هم ازنظر فکری و هم از نظر جسمی به کودک رسیدگی شود در این مطلب سعی می کنیم تفاوت های پرستاری از کودک در مهد یا منزل را بررسی کنیم.
مادران و پدران شاغل سعی دارند به جای فرستادن کودک به مهدکودک، برای کودک در منزل پرستار استخدام کنند تا نگرانی های شان از بابت مراقبت و نگهداری از کودک کاهش یابد. فراموش نکنید که وجود مراقب کودک در منزل گاهاً با دردسرهایی همراه می باشد و شاید مشکلاتی بوجود بیاورد، پس قبل از اینکه درمورد استخدام مراقب کودک در منزل تصمیم بگیرید، مقاله زیر را به دقت مطالعه نمائید.

 سن مناسب کودک برای استخدام پرستار کودک

یکی از اولین نکاتی که در مورد انتخاب پرستار باید درنظر گرفته شود، سن کودک است. کودکان در سنین پایین نیاز به مراقبت بیشتری دارند، بهتر است پرستار کودک با مهارت های مراقبت از کودک در سنین پائین آشنا باشد و تجربه کافی داشته باشد. اگر پرستار کودک خودش مادر شده باشد و یا تجربه نگهداری از کودک در منزل و یا مهدهای کودک را داشته باشد برای مراقبت از کودک شما در منزل مناسب تر است.
اگر کودک شما در سنی است که تکلم دارد و می تواند اتفاقات خانه را گزارش دهد خیال شما از این بابت راحت می شود اما در مورد کودکانی که هنوز قادر به صحبت کردن نمی باشند کنترل شرایط اهمیت بیشتری دارد.
در مورد کودکان در سنین بالاتر بهتر است والدین پرستاری را انتخاب کنند که توانایی کار و بازی با کودک را داشته باشد. حتی اگر پرستار قادر باشد کارهای آموزشی انجام دهد و تجربه یا تحصیلات مرتبط داشته باشد، داشتن این قابلیت ها به مراتب بهتر است. بهترین سن برای پرستاران ۲۸ تا ۴۵ سال می باشد.

چگونه پرستار کودک مناسب استخدام کنیم؟

زمانی که والدین از طریق مراکز خدمات پرستاری با پرستار آشنا می شوند، بهتر است قبل از استخدام پرستار برای کودک خود یکبار با او مصاحبه داشته باشند. در روز مصاحبه شرح وظایف پرستار باید به طور واضح و مشخص بیان شوند. مثلا مادر بگوید که انتظار دارد پرستار چه رژیم غذایی را برای کودک رعایت کند، آیا لازم است که خود پرستار هم برای کودک آشپزی کند؟ آیا لازم است پرستار برای کودک کارهای آموزشی هم انجام بدهد و آیا پرستار کودک اجازه دارد کودک را از خانه بیرون ببرد؟
کودک چه عادت های غذایی دارد ؟ ویژگی های رفتاری کودک چیست؟ کودک چه حساسیت های غذایی دارد؟

 هرقدر این توافقات واضح تر و پرستار کودک با جزئیات شرح وظایف خودش آشنایی بیشتری داشته باشد امکان بروز مشکلات در آینده کمتر می شود. مصاحبه باید شفاف باشد تا احتمال بروز مشکلات در مراحل بعدی همکاری به دلیل واضح نبودن وظایف کاهش یابد درنتیجهشما هم مجبور نباشید تعویض پرستار انجام دهید و یا او را از کارش اخراج کنید زیرا وابستگی پرستار و کودک ممکن است بر احساسات کودک تاثیر داشته باشد.

فراموش نکنید که در روزهای آزمایشی که پرستار در منزل شما شروع به کار کرده قوانین و خط قرمزهای منزلتان را برای پرستار بازگو کنید پیشنهاد می شود که مادر در مورد محل قرار گرفتن تلفن های تماس ضروری، داروهای کودک، دفترچه بیمه و… پرستار را در جران بگذارد تا در شرایط اضطراری پرستار به موقع به کودک کمک کند.

آیا به کنترل پرستار کودک از راه دور نیاز هست ؟

برای کودک در سنین قبل از سه سالگی که تکلم هم ندارند، بهتر است اقدامات دیگری هم در نظر گرفته شود. بر فرض مثال  اگر والدین امکانات مالی خوبی دارند، خرید دوربین های مدار بسته اقدام خوبی می باشد که می تواند در نظارت کارهای پرستار در زمان هایی که مادر در منزل نیست داشته باشد.
درصورتی که امکان خرید دوربین مدار بسته وجود ندارد، پدر و مادر می توانند حداقل صدای پرستار کودک را ضبط کنند. البته نکته مهم اینجاست که خود پرستار در جریان نصب دوربین یا دستگاه ثبت صدا باشد و بداند که والدین کودک، عملکرد او را کنترل می کنند. برای نظارت بر کار پرستار می توان از همسایه ها هم کمک گرفت. مادر می تواند به یکی از خانم های همسایه بسپارد تا اگر صدای گریه ممتد کودک را شنید برای پیگیری به خانه شان مراجعه کند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استخدام پرستار کودک در منزل، زمان مناسب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..