تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلاس‌گر بیت‌المال، شیعه علی‌بن‌ابیطالب(ع) نیست/ ولایت امام علی(ع) با رعایت تقوا در بازار حاکم باشد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز 9 شهریورماه با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در آیات زیادی به رعایت تقوای الهی اشاره شده است و باید در عبادات، اقتصاد، رفتار و شئون زندگی به این امر توصیه عمل بپوشانیم.

وی با تبریک عید غدیر خم تصریح کرد: در روایت از این روز به عنوان عید الله اکبر یاد شده است. مساله عید غدیر خم نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه مسلمانان قطعی است. اگر کسی در عید غدیر خم شک کند هیچ واقعه تاریخی را نمی تواند اثبات کند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه اگر عید غدیر خم نبود دین ناقص می شد، تصریح کرد: امام(ره) می فرماید علی بن ابی طالب(ع) است که به غدیر خم افتخار داده است نه این که عید غدیر خم افتخار علی ابن ابیطالب(ع) باشد.

حسن زاده با اشاره به شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد: باید در این شرایط اقتصادی سخت به یکدیگر کمک کنیم، به طور مثال اگر پزشکی با یک بیمار مواجه شد که توان پرداخت هزینه جراحی را ندارد باید طبق مسئولیتی که دارد عمل جراحی را انجام دهد و مبلغ زیادی مطالبه نکند و این به معنی پیروی از ولایت امام علی(ع) است.

وی تصریح کرد: کسی که در بیت المال دست دارد و اختلاس می کند، شیعه علی بن ابیطالب(ع) نیست. اگر می خواهیم شیعه ایشان و امامان باشیم باید اهل تقوا باشیم. ولایت امیرالمومنین(ع) باید با رعایت تقوا در ادارات، کارخانه‌ها و بازار حاکم باشد. مقام معظم رهبری فرمودند عید غدیر خم پایان سفسطه جدایی دین از سیاست است.

حسن زاده در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و فعالیتهای وی مبارزه با انگلیسی‌ها تصریح کرد: به مناسبت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری این روز، روز مبارزه با استعمار انگلیس نام گذاری شده است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: انگلیس توانایی استعمار را ندارد اما در تاریخ سیاه این کشور ظلم و جنایات زیادی مشاهده می‌کنیم و وقتی که این کشور به جنوب غرب کشور ما حمله کرد مردم استان بوشهر در جنوب کشور به قیام برخاستند.

وی با اشاره به روز تعاون در ۱۳ شهریور ماه تصریح کرد: در قانون اساسی اقتصاد شامل بخشهای دولتی، خصوصی و تعاونی است و بسیاری از جاهایی که کسی به تنهایی نمی تواند سرمایه گذاری کند به صورت تعاونی این کار را انجام می دهند البته متاسفانه بیشتر سرمایه گذاری ها در زمینه مسکن است در حالی که باید تعاونی های تولیدی فعال شوند.

حسن زاده با اشاره به روز مباهله بیان کرد: روز مباهله از فضائل رسول اکرم(ص) و اهل بیت است وگفته اند این روز، روز نزول آیه ولایت امام علی (ع) است.

وی با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: یکی از نقشه های دشمن این است که در کشور خانواده ها استواری و استحکام نداشته باشند. در حال حاضر آمار طلاق رسمی و توافقی بالا است و این موضوع برعکس آن چیزی است که ما می خواهیم. خانواده نمونه، خانواده امیرالمومنین(ع) است و ایثار، فداکاری و کمک به یکدیگر در این خانواده نمایان است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: یک خانواده ایمانی باید از این دنیا لذت ببرد و اگر در یک خانواده حیا وجود نداشته باشد خانواده بی ایمان خواهد بود.

حسن زاده ادامه داد: هفته پدافند هوایی را تبریک می گویم و از زحمات کسانی که در این حوزه تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیات دولت عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند معیار ارزیابی مسئولین شاخص های حکومت علوی است که باید ملاک قرار داده شوند و موفقیت یا ناموفق بودن دولت بر اساس این شاخص ها است.

امام جمعه موقت اهواز با تأکید بر اجرای عدالت عنوان کرد: همچنین ایشان فرمودند اگر تخلفی انجام شد باید فرقی بین یک شهروند عادی و وزیر نباشد.

حسن زاده ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند در طول یک سال کارهای خوبی در زمینه رشد اقتصادی، انرژی، افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش واردات انجام شد که باید این اقدامات ادامه پیدا کنند و هنرمندانه به مردم گفته شود.

وی تصریح کرد: در زمینه آمار مشکل داریم و چندین سالی می شود که آماری که مسئولین و دولت های مختلف از جمله این دولت ارائه می دهند با واقعیت های زندگی مردم یکسان نیست.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: مقام معظم رهبری از جلسات سران سه قوه اظهار رضایت کردند و فرمودند به جای ایجاد تنش، این جلسات برگزار شوند و نقاط اشتراک افزایش داده شود.

وی گفت: ایشان فرمودند در داخل کشور خلاءهای اقتصادی وجود دارد و دشمن روی این خلاءها دست گذاشته است. باید این خلاءها را پر شوند.

حسن زاده گفت: همچنین ایشان فرمودند دشمن در حال جنگ است بنابراین در این شرایط رئیس‌جمهور یا مسئولان استانی نمی توانند به کار در ساعت اداری اکتفا کنند و باید شب و روز کار کنند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند سیاست‌های ما باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد. توانمندی داخلی و ظرفیت‌های داخلی ما در دنیا همانند ندارد و باید آنها را بشناسیم و از آنها استفاده کنیم. همچنین ایشان به تولید داخل و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها تاکید داشتند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: در حال حاضر مسئولین باید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، کارخانه هایی که تعطیل بودند را فعال کنند و یا از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری کنند.

وی یکی از معضلات جامعه کنونی را بیکاری دانست و گفت: مقام معظم رهبری به باز کردن میدان برای فعالین اقتصادی تاکید دارند. در حال حاضر یکی از معضلات جامعه کنونی ما بیکاری جوانان است که موجب استثمار شده است. در حال حاضر گاهی می‌بینیم یک کارگر ۳۰۰ هزار تومان حقوق می گیرد و حداقل به خانواده اش می گوید که مشغول کار است. باید به جوانان اجازه دهید وارد میدان شوند. از سرمایه های این کشور استفاده کنید.

حسن زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند باید منافذ فساد بسته شوند، گفت: دولت بر اساس حسن نیت و برای این که از بالا رفتن قیمت ارز جلوگیری کند، چند میلیارد دلار به بازار تزریق کرد اما این دلارها به کجا رفت؟ باید محصولات، با ارزی که دولت داده است وارد شوند. متاسفانه زمینه فساد در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: دستور مقام معظم رهبری این است که مسائل به قوه قضائیه کشیده نشود و در همان قوه مجریه راه ها و منافذ فساد بسته شوند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: همچنین ایشان به مساله بنزین اشاره کردند و فرمودند اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی اجرا شود. بخش خصوصی با هزینه کم و بهره وری بالا کار می کند.

وی تصریح کرد: همچنین ایشان بر اصلاح نظام بانکی تاکید کردند. در حال حاضر نظام بانکی یک نظام بیمار است و تحول در نظام بانکی بسیار لازم است.

حسن زاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند راه مذاکره باز است، تصریح کرد: اشتباه اساسی رئیس جمهور، دستگاه وزارت خارجه و مسئولین اقتصادی ایران این بود که در مذاکرات برجام همه چیز را به این مذاکره گره زدند. برجام بد نبود اما همه مسائل را گره زدن به برجام و نگاه نکردن به ظرفیت های داخلی اشتباه بود.

وی گفت: همه چیز را متوقف کردن به برجام گناه بزرگی است که امیدواریم رئیس جمهور استغفار کند و حقیقتا بر گردد. باید رئیس جمهور و همکارانشان از اینکه سرنوشت یک کشور را به برجام مرتبط کردند استغفار کنند. در حال حاضر راه برای جبران این اشتباه وجود دارد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور اشتباهاتتان را جبران کنید. در حال حاضر فرصت برای جبران کردن این اشتباهات وجود دارد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با کشور آمریکا مخصوصا این دولت سودی ندارد. آمریکا به زعم خودش با این تحریم ها می‌خواهد کشور ما را از دور خارج کند اما نتوانسته است.

حسن زاده عنوان کرد: دنیای استکباری آمد و داعشی ها جنایاتی در کشور عراق و سوریه مرتکب شدند اما راه به جایی نبرده اند و این اقتدار کشور ایران را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم مشکلات اقتصادی باعث کفران نعمت شوند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اختلافات بین مسئولین نباید رسانه ای شوند. مردم گناهی ندارند که با این وضعیت اقتصادی ببیند مسئولین به جان هم می پرند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: درست است که رئیس جمهور در پاسخ به سوالات نمایندگان، چهار سوال را قانع نکرد اما مقام معظم رهبری از سوال کردن نمایندگان از رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و فرمودند رئیس‌جمهور با متانت و خونسردی مطالب را مطرح کردند. سوال از رئیس جمهور به جای اینکه جلسه ای برای تامین منافع آمریکا تبدیل شود به زیبایی مردم سالاری دینی تبدیل شد.

وی عنوان کرد: در استیضاح های مطرح نیز باید به حداقل اکتفا شود. اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی واقعاً چاره ای جز استیضاح ندیدند.

حسن زاده در پایان با اشاره به آخرین روز ورود حجاج خوزستانی به کشور گفت: از همه کسانی که در انجام این حرکت کمک کردند تشکر می‌کنیم. امسال حج خوب و بدون حادثه ای داشتیم و امیدوارم حج همه عزیزان قبول باشد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلاس‌گر بیت‌المال، شیعه علی‌بن‌ابیطالب(ع) نیست/ ولایت امام علی(ع) با رعایت تقوا در بازار حاکم باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..