تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیران اسلامی به مقوله عدالت طلبی و انصاف توجه بیشتری کنند/جلسه طرح سوال از رئیس جمهور تجلی مردم سالاری دینی و دموکراسی بود

ساعت: 15:47 منتشر شده در مورخ: 1397/06/09 شناسه خبر: 1403846

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مدیران اسلامی به مقوله عدالت طلبی و انصاف توجه بیشتری کنند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: امروز شاهد شکل گیری نهضت برخورد با احتکار در جامعه هستیم که این موضوع مورد تایید تمام مردم و مسئولان است.

وی، افزود: عدالت طلبی و انصاف جزو اصول اساسی در مدیریت اسلامی بوده و باید مدنظر کلیه مسئولین باشد.
امام جمعه ارومیه، الگوگیری از ائمه معصومین و به خصوص امام علی(ع) را جزو ضروریات مدیریت اسلامی عنوان کرد و گفت: باید برای داشتن مدیریت مورد تایید و مناسب از آموزه های علوی و بزرگان دین بهره‌مند شویم.
وی، ابراز داشت: پاکدامنی در مسئولان باید نمونه باشد و مردم بر اساس همین پاکدامنی مدیران خود را بشناسند.
حجت الاسلام قریشی، قدردانی از زحمات مسئولان پاکدامن و فعال به نفع مردم را جزو الزامات امروز در جامعه برشمرد و تصریح کرد: هم مدیران و هم مردم باید قدردان این افراد بوده و در راستای تحقق جامعه اسلامی تلاش کنند.
وی، ادامه داد: توجه به مقوله بانکداری اسلامی و بدون ربا موضوعی است که نتاسفانه با وجود تاکیدات دینی و علمای اعظم شاهد بی توجهی مسئولان بانکی و اقتصادی به آن هستیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در پایان سخنان خود، تاکید کرد: بانک‌ها باید در کنار مردم و برای اصلاح شرایط مالی و زندگی آن‌ها فعالیت کنند نه اینکه با شرایط سخت موجب بدتر شدن اوضاع باشند.

جلسه طرح سوال از رئیس جمهور تجلی مردم سالاری دینی و دموکراسی بود/ دولت باید بماند و پاسخگو باشد

حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به طرح سوال تعدادی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور، اظهار کرد: دشمنان به دنبال تبلیغ منفی از این جلسه بودند و می خواستند به اهداف خود دست یابند که ناکام ماندند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه این طرح سوال نشان داد که هیچ کس مصون نیست و همه باید پاسخگو باشند، افزود: در این طرح نیز مجلس و دولت از حق قانونی خود استفاده کرده و در واقع طرح سوال از رئیس جمهور و نحوه رفتار دولت و مجلس تجلی مردم سالاری دینی و دموکراسی بود.

وی گفت: طرح سوال از رئیس جمهور نشان داد که مجلس با وجود برخی انتقادها باز هم در راس امور است و از وظیفه قانونی خود استفاده می کند.

حسن زاده با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال تبلیغ علیه نظام اسلامی است، تصریح کرد: طرح سوال از رئیس جمهور نشان داد که حکومت و نظام اسلامی، پاسخگو است در حالی دشمن همواره تبلیغ می کند که در نظام اسلامی کسی پاسخگو نیست.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه این موضوع و جلسه یک موضوع مهم و چالش برانگیز بود، اظهار کرد: این جلسه با اینکه موضعی چالش برانگیز بود اما با آرامش و اتحاد از دو طرف پیگیری شد وو با اینکه مجلس و دولت به وظیفه خود عمل کردند ولی نشان از  اتحاد و وحدت مسئولان بود.

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه بر اساس گفته ها، بیشتر نمایندگان مجلس طرفدار دولت هستند، افزود: این جلسه نشان داد که در قانع شدن یا نشدن منافع یک ملت مهم است و مجلس جناحی عمل نمی کند و جا دارد از نمایندگان و دولت نیز که بدون چالش و حریم شکنی، عزت ایران و نظام اسلامی را به دنیا نشان داد، در این زمینه تشکر کنیم.

حسن زاده در ادامه با اشاره به اینکه همه به وجود مشکلات در جامعه آگاه هستند و وجود مشکلات را کتمان نمی کنند، گفت: همه ما یک شهروند بوده و می دانیم که مشکلاتی وجود دارد و وضعیت اقتصادی نامناسب است.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: متاسفانه در این وضعیت عده ای در زمین دشمن بازی کرده و حرف از استعفا و کنار گذاشتن دولت می زنند که کاملا در راستای اهداف دشمنان است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید بدست دولت فعلی حل شود و دولت باید بماند و پاسخگو باشد.

حسن زاده با بیان اینکه دولت فعلی با رای ۲۳ میلیونی مردم بر سر کار آمده است، اظهار کرد: دولت باید بماند و پاسخگو باشد و این ماندن به معنی مصونیت نیست بلکه باید پاسخگو باشد همانطور که طرح سوال از رئیس جمهور نیز نشان داد که دولت مصون از پاسخگویی نیست.

امام جمعه میاندوآب به بحث دلار و ارز اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی و وزیری که  در بحث دلار، ارز و گرانی نقش داشته باشد باید پاسخگو باشد که چگونه شد دلار از سه هزار و۷۰۰ تومان با افزایش سه برابری مواجه شد و به ۱۱ هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه معتقدم عوض کردن تیم اقتصادی حرف درستی نیست، تصریح کرد: کسانی که در زمان مسئولیت آنها وضعیت فعلی بوجود آمد باید پاسخگو باشند نه اینکه کنار بروند.

حسن زاده هم چنین با تقدیر از حضور پرشور و باشکوه مردم و مسئولان در مراسم جشن عید غدیر و عمامه گذاری ۱۷ نفر از طلاب در میاندوآب، اظهار کرد: مراسم جشن عید غدیر تبلور عظمت مردم میاندوآب بود و ولایتمداری و عظمت مردم میاندوآب را نشان داد.

امام جمعه میاندوآب هم چنین با دعوت به تقوی الهی، گفت: انسانیت و بندگی بر اساس اموال دنیوی و مادیات نیست، بدی و خوبی در ذات انسان است و شرط خوبی و بدی، در تقوی آدمی است.

 باید تلاش های بی وقفه در زمینه اقتصاد صورت گیرد

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اهمیت غدیر خم گفت: عید غدیر خم یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: برخی راوی ها حضور مسلمانان در واقعه غدیر را ۱۱۴ هزار نفر و برخی ۱۲۴ هزار نفر روایت کرده اند.

وی اظهار کرد: مهمترین قسمت واقعه و خطبه غدیر معرفی حضرت علی (ع) به عنوان امام و سرپرست مسلمانان بعد از حضرت محمد (ص) بوده و بر همه واجب شد تا امامت را بپذیرند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به استیضاح رییس جمهور در مجلس افزود: جلسه استیضاح روز سه شنبه در فضایی کاملا آرام و با احترام برگزار شد.

طالبی گفت: استکبار و دشمنان سعی داشتند با تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی این امر را با مشکل مواجه کنند که به لطف خداوند نقشه هایشان نقش بر آب شد.

وی تصریح کرد: پیام مهم این جلسه به دشمنان این بود که قوا در هر شرایط سختی در کمال آرامش و حفظ جایگاه هم می توانند مشکلات را حل می کنند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور اظهار کرد: ضرورت اصلی کشور در شرایط کنونی حفظ همدلی و وحدت بین قوا و مردم است و با وحدت می توان مشکلات را حل کرد.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در شب عید غدیر خم افزود: پاکدامنی، عدالت، مردمی بودن گوشه ای از معیارهای حکومت علوی است.

طالبی گفت: در زمینه اقتصاد باید شبانه روز تلاش بی وقفه کرد تا مشکلات معیشت مردم حل شود.

امام جمعه پلدشت با اشاره به بانکداری اسلامی افزود: بانک ها نیاز به اسلامی شدن دارند و باید تلاش های فراوانی در این زمینه انجام گیرد.

حجاب لازمه جامعه ای مقدس است

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده امروز در خطبه نماز جمعه شهر بوکان بیان کرد: داشتن جامعه ای عاری از گناه و سالم نیاز به زنان و مردان با عفت و محجبه دارد و امروزه مردان نیز باید حجاب را در اعمال و کار و بینش خود داشته باشند زیرا شیطان رجیم تیرش را به سمت بانوان و حجاب زنان نشانه گرفته است.

وی افزود: در جامعه زنان مومن و نامومن نیز وجود دارد اما قانون و شرع کشور و نظام همه را مکلف به رعایت حجاب و پوشش انسانی و اسلامی می کند سپس همه مکلف هستند تا با رعایت حجاب و عفت اسلامی نظم و قداست جامعه را رعایت کنند زیرا حرمت و حفاظت از حریم شخصی بدون حجاب میسر نیست.

خلیفه زاده اضافه کرد: امام علی(ع) نماد یک مسلمان راستین و ایثارگر است که جوانان باید ایشان را الگوی ربانی قرار دهند زیرا ایشان اسوه دین و اخلاق و از عالمان زمانه نیز بوده اند و امام علی(ع) یکی از محبوب ترین چهره های اسلامی در بین اهل سنت است و خوشبختانه این مرد بزرگ و ربانی همیشه عامل وحدت و یک دستی جامعه مسلمان در سراسر جهان بوده است.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم خدمت تمام شیعیان جهان گفت: حضرت علی(ع) شیر خدا و حیدر کرار است و فاتح خیبر که نگاه به زندگی و سیرت آن بزرگوار در تمام ادوار زندگی برای مومنان و‌ ایمان داران لازم است تا بهتر و بیشتر راه کمال و سعادت را در یابند.

امام جمعه بوکان تصریح کرد: در اسلام زن از قداست و احترام زیادی بر خوردار است و همگی نیز باید تقوا الهی را پیشه کنند و از ذکر و یاد خداوند منان غافل نشوند و زن نیز بر جامعه و مردان حق دارند که همگی عفت و غرور زن را باید حراست و حفاظت کنند و در مقابل بانوان پاکدامن و متدین کشور نیز باید تقوی الهی را پیشه کرده و با رعایت حجاب و اصول دین هر چه بیشتر به کرامت خود بها دهند.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیران اسلامی به مقوله عدالت طلبی و انصاف توجه بیشتری کنند/جلسه طرح سوال از رئیس جمهور تجلی مردم سالاری دینی و دموکراسی بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..