تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمله خواب چيست؟

حمله خواب چيست؟

خبرگزاري آريا – يک متخصص طب اورژانس با اشاره به اختلال حمله خواب، گفت: حمله خواب يک اختلال خواب مزمن است که با خواب آلودگي و حملات ناگهاني خواب در روز همراه است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر غلامرضا معصومي در گفتگو با ايسنا درباره اختلال حمله خواب يا نارکولپسي، گفت: حمله خواب يک اختلال خواب مزمن است که با خواب آلودگي و حملات ناگهاني خواب در روز همراه است. اين بيماري علت مشخصي نداشته و هيچ ارتباطي هم با افسردگي، اختلالات تشنجي و افت هوشياري ندارد. شايد عواملي مانند ژنتيک و يا عفونت‌ها در اين اختلال موثر باشند که البته مورد اثبات شده‌اي در اين زمينه وجود ندارد.
وي افزود: اين اختلال از ۱۰ تا ۲۵ سالگي شروع مي‌شود. معمولا در سال‌هاي اول وضعيت بدتري دارد، اما به مرور بهتر شده و فرد زندگي‌اش را بر اساس آن تغيير داده و خود را با شرايط هماهنگ مي‌کند. علائم اين بيماري در افراد شامل افزايش خواب روزانه، کاهش ناگهاني قدرت عضلاني، فلج موقت در زمان حمله خواب و توهم است. معمولا فرد دچار نارکولپسي، اختلالات ديگر مربوط به خواب را نيز ممکن است تجربه کند. اين اختلال معمولا با حملات کوتاه و درحد چند ثانيه همراه است، اما در همين زمان کم امکان دارد فرد رفتارهاي غيرارادي انجام دهد. مثلا فردي که در حال رانندگي است، ناگهان يک لحظه به خودش مي‌آيد و متوجه مي‌شود که مقداري از مسير را طي کرده، اما متوجه نشده است.
معصومي ادامه داد: وقتي اين اختلال باعث برهم خوردن نظم زندگي شده يا احتمال رخداد حادثه و خطري وجود داشته باشد، بايد به پزشک مراجعه کرد. البته حمله خواب درمان مشخصي ندارد، اما بعضي از داروها و تغيير در نحوه زندگي مي‌تواند علائم آن را کنترل کند. حمايت اطرافيان، فاميل و دوستان نيز مي‌تواند در تحمل حمله خواب کمک کننده باشد.
اين متخصص طب اورژانس افزود: همچنين رفتار کاملا منظم در زمان خواب، برنامه داشتن براي زمان استراحت، دوري کردن از مصرف نيکوتين و الکل و ورزش منظم از جمله عواملي است که مي‌تواند در برخورد با اين بيماري به فرد کمک کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمله خواب چيست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..