تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سنگ نگاره 3500 ساله برای دانش آموزان یزدی دفتر نقاشی شده است

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سنگ‌نگاره کوه «ارنان» مهریز در گوشه‌ای از مدرسه «ضیائیه» یزد به حال خود گذاشته‌ شده و مکان مناسبی برای نگهداری آن در نظر نگرفتند و همین موضوع باعث شده که هر کس که دوست دارد از این سنگ به عنوان دفتر یادگاری استفاده کند.

مدرسه ضیائیه یا همان زندانِ معروف اسکندر در محله فهادان یزد است که این روزها برخی کارگاه‌های صنایع دستی در آن برگزار می‌شود. این مدرسه بنای تاریخی در یزد است که قدمتش به قرن هشتم بازمی‌گردد. یک ساختمان تاریخی با یک حیاط و سه ایوان در اطراف آن که در گوشه حیاط آن سنگ نگاره ای باستانی  از هنر انسانهای بدوی و چوپانان در دوره های مختلف تاریخی قرار دارد، کهن ترین اثر کوه ارنان مهریز یزد است.

سنگ نگاره 3500 ساله  به دفتر نقاشی برای دانش آموزان تبدیل شده است

این آثار زیرِ پنجره‌ی یکی از کلاس‌های این مدرسه به حال خود رها شده و دفتری برای ثبت یادگاری و هنر رهگذران است و ارزش باستانی آن دستخوش تغییرات گشته و گویی بود و نبودش برای هیچ‌کس اهمیت ندارد.

شایان ذکر است؛ این سنگ نگاره به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد.

سنگ نگاره 3500 ساله  به دفتر نقاشی برای دانش آموزان تبدیل شده است

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سنگ نگاره 3500 ساله برای دانش آموزان یزدی دفتر نقاشی شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..