کمپانی خودروسازی فراری که خودروهای لوکس و مسابقه ای طراحی می کند به طور خیلی غیر منتظره از خودروی جدید خودش با نام فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدر رونمایی کرد. این خودرو دارای ۷۱۱ اسب بخار قدرت است. با نیک صالحی همراه باشید تا درباره این خودرو بیشتر توضیح دهیم.
فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدرفراری ۴۸۸ پیستا اسپایدر بهصورت کاملاً غیرمنتظرهای در گردهمایی مشهور پبل بیچ رونمایی شد. این خودرو تواناییهای سواری فوقالعادهی پیستای استاندارد را با تجربهی حرکت در هوای آزاد ترکیب کرده است.
جزئیات فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدرپیستا اسپایدر همانند برادر کوپهی خود از پیشرانهی ۸ سیلندر ۳٫۹ لیتری توئین توربوی وحشیای سود میبرد که قدرت ۷۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. این خودرو میتواند در ۲٫۸۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که دقیقاً برابر با نسخه کوپه میباشد.
در صورت وجود فضای مناسب شاهد ثبت شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۸ ثانیهای خواهیم بود که چهاردهم ثانیه کندتر از مدل کوپه میباشد. سقف سرعت ۴۸۸ پیستا اسپایدر هم ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
مشخصات فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدراین خودرو تنها ۱۳۷۷ کیلوگرم وزن داشته و ۹۱ کیلو سنگینتر از نسخه کوپه میباشد. با وجود وزن بیشتر، پیستا اسپایدر هنوز هم خودروی سبکی بوده و تجربه سواری آن قطعاً مشابه برادر استاندارد خواهد بود.
معرفی فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدرموضوع جالب اینکه ۴۸۸ پیستا اسپایدر پنجاهمین خودروی روباز در تاریخ بسیار درخشان فراری بوده و همانند ۴۵۸ اسپچیاله آپرتا، با پوشش منحصربهفردی که دارد از نسخه کوپه متمایز میشود. این خودرو از پوشش منحصربهفرد آبیرنگ پبل بیچ که ترکیب فوقالعادهای با رنگ سفید بدنه دارد سود میبرد.
جزئیات فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدرمشتریان خواهند توانست محصول جدید فراری را با رینگهای فیبر کربنی یک تکهای
سفارش دهند که باعث کاهش وزن خودرو میشود. رینگهای ارزانتر ۲۰ اینچی
فورج کاری نیز در دسترس هستند.
همانند مدل ۴۸۸ پیستا کوپه، نسخه اسپایدر نیز دارای تغییرات آئرودینامیکی و بصری
زیادی در مقایسه با نسخه عادی ۴۸۸ GTB است. از جمله شاخصترین تفاوتها میتوان به نمای جلوی متفاوتی اشاره کرد که دارای اسپلیتر گیراتر و کاپوتی با ورودی بزرگ هواست. همچنین پیستا اسپایدر از رکابهای جانبی جدید، دیفیوزر عقب فیبر کربنی و دو خروجی اگزوز سود میبرد.
فراری هنوز قیمت این خودرو و سقف تولید آن را اعلام نکرده است.
جزئیات بیشتر درباره فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدر۴۸۸ پیستا اسپایدر (Pista Spider) همانند مدل کوپهی ۴۸۸ پیستا به بهترین پیشرانهی سال ۲۰۱۸ جهان، نمونهی ۸ سیلندر V شکل ۳.۹ لیتری توئین توربوشارژ فراری با قدرت ۷۱۱ اسب بخار (BHP) و گشتاور ۷۷۰ نیوتنمتر مجهز شده است. بزرگترین برتری پیستا اسپایدر در برابر مدل کروک، باز شدن سقف و شنیدن بهتر صدای بینظیر V8 فراری است که واقعاً نمیتوان قیمتی روی آن گذاشت. موتور ۸ سیلندر V شکل و ۳.۹ لیتری فراری سه سال پیاپی است که بهعنوان بهترین پیشرانهی جهان انتخاب میشود.
طراحی فراری ۴۸۸ پیستا اسپایدردر عملکرد فنی، تفاوت اسپایدر و کروک ۴۸۸ پیستا چندان قابل توجه نیست. هر دو مدل در زمان ۲.۸۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسند و نهایت سرعت آنها هم در ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود میشود.
تنها در شتابگیری از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است که پیستا اسپایدر
۰.۴ ثانیه دیرتر از مدل کوپه و در زمان ۸ ثانیه، به این سرعت میرسد.
دلیل این امر، مجموعه قطعات مورد نیاز باز و بسته شدن سقف بوده که حدود ۹۱ کیلوگرم
به وزن پیستا اسپایدر اضافه کرده است. اما احتمالاً بیشتر عاشقان دنیای خودرو حاضر
هستند که وزن بیشتر را قربانی شنیدن بهتر صدای V8 فراری کنند.
با تمام این تفاسیر، متخصصان فراری برای افرادی که نگران وزن بیشتر هستند،
پکیج ویژهای در نظر گرفتهاند. ست کامل رینگهای ۲۰ اینچ فیبرکربن در مقایسه
با نمونههای آلیاژی استاندارد، حدود ۲۰ درصد وزن کمتری دارند؛ علاوه بر این، امکان
حذف زیر پاییها و قرار دادن پوشش آلومینیومی در کنار دستگیرههای در پارچهای هم وجود دارد.
همانند مدل کوپه در ۴۸۸ پیستا اسپایدر هم طرحهای نواری باهدف برجسته کردن
جریان هوای ورودی و خروجی اطراف خودرو، روی بدنه نقش بسته است تا محصول
جدید فراری زیباتر از همیشه باشد. جزئیاتی از قیمت ۴۸۸ پیستا اسپایدر اعلام
نشده است اما بدون شک از قیمت پایهی حدود ۳۵۰ هزار دلار مدل کوپه بیشتر خواهد بود.
فراریهای ۴۸۸ پیستا کوپه و اسپایدر را میتوان پاسخ مستقیم مهندسان مارانلو،
به لامبورگینیهای پرفورمانته کوپه و اسپایدر تعریف کرد.
پدال و زومیت