تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونمایی از کتابی که به سختی مجوز گرفت!

رونمایی از کتابی که به سختی مجوز گرفت!به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از کتاب نقاب‌ها؛ جریان شناسی نفوذ در تاریخ انقلاب اسلامی با حضور محمدعلی الفت پور نویسنده کتاب، در پاتوق کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم، محمدعلی الفت پور نویسنده کتاب نقاب‌ها، درباره نگارش این کتاب گفت: نگارش و تحقیق کتاب «نقاب‌ها» از دو سال و نیم پیش آغاز شد. این کتاب در باب نفوذ فکری و سیاسی است؛  اثری که نسل جوانمان می‌تواند بخواند و بداند جمهوری اسلامی چقدر از مسأله نفوذ ضربه خورده است. بخشی از این نفوذ به قبل از انقلاب برمی گردد که تمرکز کامل سرویس‌های غربی و اروپایی روی ایران بود.

وی افزود: این کتاب را با توجه به منابع موثق نوشتیم. در کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای ما بیش از ۱۱۰۰ ارجاع وجود دارد. این نشان می‌دهد نویسنده سعی کرده است از خودش چیزی ننویسد. باز هم وزارت ارشاد ۱۴ ماه ما را برای انتشار و بررسی کتاب معطل کرد. یک مقدار نگاه سیاسی در ممیزی کتاب وجود دارد. تا جایی که من به وزیر ارشاد و معاون فرهنگی ارشاد هم گفتم مطالب این کتاب در گذشته در آثار دیگر منتشر شده اند؛ حالا چرا به تجمیع آن مجوز نمی‌دهید؟!

این نویسنده درباره سختی انتشار این کتاب افزود: ما در کتابمان به کسی افترا و تهمت نزدیم. برای نگارش این کتاب از اسناد و مدارک معتبری استفاده کردیم. با وجود این برای دریافت مجوز انتشار خیلی سختی کشیدیم. در وزارت ارشاد می‌گفتند به مصلحت نیست این کتاب انتشار یابد! برای همین من به نگاه سلیقه‌ای در ارشاد نقد دارم. پیش از این به ما درباره خطوط قرمز گفته اند و ما هم برای نگارش این کتاب از خطوط قرمز نگذشتیم؛ اما باز هم برای انتشار به ما سخت گرفتند. این کتاب بیشتر با دعا مجوز گرفت! بالغ بر ۴۰ صفحه از کتاب ممیزی شد.

الفت پور در پایان، با اشاره به سوگلی پروری در تاریخ نگاری اظهار کرد: اولویت من در تاریخ نگاری استفاده از اسناد و مدارک آشکار است. همه می‌دانند نویسنده یک پژوهشگر است. ما سعی کردیم آنچه را که آشکار است در کتاب نقاب‌ها نقل کنیم. اگر این حرف‌ها را کس دیگری در انتشارات دیگری می‌زد، کتابش تا این حد ممیزی نمی‌شد.

انتهای پیام/

کتاب «نقاب‌ها؛ جریان‌شناسی نفوذ در تاریخ انقلاب اسلامی» رونمایی شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونمایی از کتابی که به سختی مجوز گرفت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..