تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چين و چروک پيشاني نشانه ريسک بالاي بيماري قلبي عروقي

چين و چروک پيشاني نشانه ريسک بالاي بيماري قلبي عروقي

خبرگزاري آريا – محققان دريافتند افراد داراي تعداد بالاي چين و چروک هاي عميق در پيشاني ۱۰ برابر بيشتر با مرگ ناشي از بيماري هاي قلبي مواجه اند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، به گفته محققان چين و چروک ها تنها باعث ايجاد ظاهر بد و پير به نظر رسيدن شما نيستند، بلکه مشکلات جدي اي را مي توان از طريق آنها پيش بيني کرد. محققان عنوان مي کنند هرچقدر چين و چروک ها عميق تر باشند، احتمال مرگ به دليل بيماري هاي قلبي بيشتر خواهد بود.
تحقيقات نشان مي دهد هرچقدر افراد نسبت به سن و سال شان، چين و چروک شان بيشتر باشد، در معرض ريسک بالاتر مرگ ناشي از اين مشکل قرار دارند.
همچنين محققان دريافتند چين و چروک ها مي توانند با «تصلب شريان» هم مرتبط باشند؛ عارضه اي که در آن، در اثر سفت شدگي عروق، پلاک هاي تشکيل مي شود. تصلب شريان با حملات قلبي مرتبط است.
در اين مطالعه، ۳۲۰۰ فرد سالم در سنين مختلف به مدت ۲۰ سال تحت نظر بودند و براساس تعداد و عمق چروک هاي پيشاني به اين افراد نمره داده شد.
نمره صفر براي عدم وجود چين و چروک و نمره ۳ براي وجود چين و چروک هاي عميق بود. در طول مدت ۲۰ سال، ۲۳۳ نفر به دلايل مختلف فوت کردند. از بين اين تعداد، ۱۵٫۲ درصد داراي نمرات ۲ و ۳ بودند، ۶٫۶ درصد نمره ۱ گرفته بودند و ۲٫۱ درصد هيچ چين و چروکي نداشتند.
محققان نتيجه گرفتند افراد داراي نمره يک، با ريسک نسبتا بالا حمله قلبي روبرو بودند، اما افراد داراي نمرات ۲ و ۳، در مقايسه با افراد فاقد چين و چروک، ۱۰ برابر بيشتر با مرگ ناشي از مشکلات قلبي جان شان را از دست دادند.
دکتر «اولاند اسکيرول»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «هرچقدر نمره چين و چروک ها بالاتر باشد، ريسک مرگ و مير ناشي از مشکلات قلبي عروقي افزايش مي يابد. تنها با يک نگاه ساده به چهره افراد مي توان متوجه اين نشانه هشداردهنده شد و با برخي توصيه ها به کاهش اين ريسک کمک کرد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چين و چروک پيشاني نشانه ريسک بالاي بيماري قلبي عروقي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..