تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض سقط جنین، ذره ذره آبتان می کند

شاید سقط برای خیلی از خانوما یه واژه ی وحشتناک و غم انگیز باشه ولی گاهی تنها راهه! آمار بالای جهش های ژنی باعث شده خواست عمومی و شرعی این باشه که اگه جنین نقص داشت پیش از تولد سقط بشه و ریشه ی بسیاری از مشکلات پیشگیری کنن. اگه شما مجبور به سقط هستین و بخاطر عوارضش نگرانین، بهتره بدونین سقط در سه ماهه اول کم خطره و میزان مرگ و میر در حین سقط 11 برابر کمتر از کسانی هست که حین زایمان میمیرند، در ادامه به مشکلات و عوارض ناشی ازسقط میپردازیم.

1. بافت باقی مانده

پوشش ضخیم رحم در طول سقط با جراحی ممکنه به طور کامل دفع نشه، و در روند بهبودی رحم برای از بین بردن بافت یا جنین و یا خون به جا مونده بطور طبیعی تلاششو میکنه اما اگه مقدارش زیاد باشه و نتونه دفع کنه، باعث خونریزی پی در پی یا عفونت و یا هر دو میشه. در روش سقط با دارو هم باقی موندن بافت مرده پیش میاد. فرقی نمیکنه که با چه روشی سقط کرده باشید اگه قسمتی از بافت مرده باقیمونده باشه برای دفع، دارو میدن و اگه موثر واقع نشه ممکنه لازم باشه از روش کورتاژ استفاده کنن.

2. لخته های خون

در بعضی موارد پیش میاد که بعد از سقط، رحم پر از لخته خون شده و ممکنه به صورت گرفتگی شدید رحمی بروز کنه، برای رهایی از دردش کافیه رحم رو تخلیه کنید.

 

3. عفونت

عفونت توسط میکروب ها از مبهل وارد رحم میشه اگر یک زن مبتلا به گونوره آ، سیفیلیس یا کلامیدیا باشه، با سقط ممکنه مبتلا به عفونت جدی لوله ای بشه که البته چنین عفونتی معمولا با آنتی بیوتیک قابل درمانه، اما در بعضی موارد، ممکنه لازم باشه بستری و تحت نظر پزشک باشه. برای پیشگیری از بروز مشکلات حاد پیشنهاد میکنم هر مقدار قرص که پزشک میده به موقع و تا پایان دوره درمانی مصرف کنید و با تمام شدن قرصها برای اطمینان از درمان کامل به پزشک مراجعه کنید.

4. خونریزی زیاد

در بعضی موارد سقط خونریزی در رحم به اندازه ای سنگینه که نیاز به درمان داره و فقط گاهی نیاز به ترزیق خون میشه، که این اتفاق میتونه دلایل زیادی داشته باشه از جمله انقباضات رحمی یا کورتاژ و … که غالبا با مصرف دارو اصلاح میشه.

5. پارگی گردن رحم

گاهی اوقات در حین عمل خارج کردن جنین از رحم گردن، رحم دچار آسیب یا پارگی میشه که اگه میزان جراحت زیاد باشه نیاز به بخیه هم ممکنه داشته باشه، ولی اکثر موارد میزان جراحت کمه و خودش به مرور خوب میشه.

6. سوراخ شدن دیواره

به ندرت پیش میاد که یک وسیله ی در حین عمل دیوار رحم رو سوراخ کنه. امکان بروز این اتفاق یک در هزار مورد هست. در صورت بروز این مشکل شخص حتما بستری میشه و در روند بهبودش تحت نظر قرار میگیره. گاهی هم برای بررسی وضعیت رحم در این شرایط یک دوربین کوچک به داخل رحم میفرستن و اگه آسیب جدی باشه ممکنه برای درمان آسیب دیدگی عمل جراحی رو بهتون پیشنهاد بدن.

7. واکنش به داروهای بیهوشی

بعضی از خانوما ممکنه به داروهای بیهوشی مثل مشتقات Novocain (نوعی داروی بیهوشی) و سایر داروهای مورد نیاز حین عمل آلرژی داشته باشن. پس بهتره اگه به دارویی حساسیت دارید حتما پیش از عمل به پزشکتون بگید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض سقط جنین، ذره ذره آبتان می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..