تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصغر معینی که بود؟ + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر معینی بازیگر تئاتر و تلویزیون که متولد سال ۱۳۳۵ بود، بعد از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان استخوان، امروز سه شنبه ۶ شهریور و در سن ۶۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آخرین نقش آفرینی اصغر معینی در تلویزیون به مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی بر می گردد که در آن مجموعه نقش مصدق را ایفا کرد.

اصغر معینی که بود؟

آخرین تجربه حضور وی بر صحنه تئاتر نیز ایفای نقش ابوخمیس در نمایش «سهروردی» به کارگردانی شکرخدا گودرزی بود.

اصغر معینی که بود؟

اصغر معینی ، تنها بازیگری است که سه بار نقش مصدق را بازی کرده است. محمدرضا ورزی اولین کسی بود که او را برای این نقش انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین اشتباه دکتر مصدق٬ اعتماد به آمریکا بود

معینی در چند کار ورزی از جمله سریال «کریم خان زند» و «سال های خاکستری» بازی کرده بود تا این که ورزی به عبدالله اسکندری که طراحی گریم فیلم تلویزیونی «سقوط» را به عهده داشت، پیشنهاد کرد اصغر معینی را هم برای نقش مصدق گریم کند.

اصغر معینی که بود؟

در آن موقع معینی مو و ریش بلند داشت. بعد از کوتاه شدن مو و گرفتن تست گریم، چهره او شباهت زیادی به مصدق پیدا کرد. از سوی دیگر فیزیک او تناسب زیادی با فیزیک مصدق داشت.

اصغر معینی که بود؟

بینندگان تلویزیون در این فیلم شاهد یک بازی روان از معینی در نقش مصدق بودند. او صحنه عزل مصدق را به زیبایی اجرا کرد. با وجود این که معینی در صحنه های کمی حضور داشت، اما توانست نقشش را بخوبی ایفا کند و در ذهن مردم بماند. معینی صالح سال 1384 در سریال «پدرخوانده» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی باز هم نقش مصدق را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: بازیگر نقش «مصدق» درگذشت 

اصغر معینی که بود؟

در مجموع، معینی در این سه تجربه تلاش کرده مصدق را نه به عنوان شخصیت سفید و نه کاملاً سیاه نشان بدهد. در حقیقت از او یک چهره خاص به تصویر کشیده تا برای مخاطبان تلویزیون کاملاً قابل باور باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصغر معینی که بود؟ + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..