تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت روند تاریخی بازار سرمایه در یکسال اخیر

در تقارن با مناسبت هفته دولت، فعالیت دولت دوازده نیز یکساله شد. در این میان  بررسی آمارها نشان می دهد، بورس تهران طی مدت مزبور کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته است. این گزارش به بررسی جزییات آمار فعالیت بازار سرمایه طی یکسال اخیر پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، بازار سرمایه طی یکسال اخیر بیش از گذشته نقل محافل دولتمردان، کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بوده است.

عملکرد مثبت بورس های چهارگانه در این مدت، در حالی ترسیم شد که به زعم بسیاری از کارشناسان اتخاذ تصمیمات جدید از سوی نهاد ناظر نقش بسزایی در این موفقیت داشته است.

صعود پرشتاب شاخص کل بازار سرمایه

یکی از مهمترین مولفه هایی که در سنجش عملکرد بازار سرمایه مد نظر است، نمودار شاخص کل است. بر همین اساس و بر طبق آمارها شاخص کل بورس و فرابورس در زمان فعالیت دولت دوازدهم تا 15 مرداد سال جاری (یکساله)، بازدهی حدود 64 درصدی را به همراه داشته است.

شاخص کل که در میانه های مردادماه سال قبل، در محدوده کانال 81 هزار واحد قرار داشت با گذشت تنها 12 ماه، به کانال 133 هزار واحد رسید، امری که در تاریخ فعالیت این بازار بی سابقه تلقی شده و نشان از رشد و توسعه بی وقفه این بازار در این مدت دارد.

یکی از نکات مهم مقایسه بازدهی شاخص کل و شاخص هم وزن است. شاخص هم وزن در این مدت تنها 6 درصد رشد داشته است. این رقم، سیگنال مهمی است که نشان می دهد بازار سهام عمدتا تحت تاثیر صنایع و نمادهای بزرگ بورسی رشد داشته است. امری که بی تردید سودآوری صنایع بزرگی چون  فلزی و شیمیایی را نشان می دهد.

همچنین موضوع دیگری که گواه  رشد این صنایع و بهبود عملکرد مالی آن ها در این مدت بوده، رشد قابل توجه شاخص صنایع است. شاخص صنایع طی یکسال اخیر با بازدهی قابل توجه 75 درصدی همراه شده که کارشناسان آن را موفقیت دیگری برای صنایع بورسی می دانند.

در کنار بورس، شاخص کل فرابورس نیز با بازدهی مجذوب کننده توانست در محور تصمیمات سهامداران قرار بگیرد. بر همین اساس شاخص این بازار نیز از سطح 931 هزار واحد در میانه های مردادماه سال قبل به سطح 1527 واحد صعود کرد و بازده خود را به حدود 64 درصد برساند.

  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت روند تاریخی بازار سرمایه در یکسال اخیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..