تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق گردشگری حیات وحش به شرط حفاظت

محققان اظهار کردند: گردشگران حیات وحش، نباید بیش از حد به حیوانات نزدیک شوند.

دیدن حیوانات و تهیه عکس در حیات وحش فرصتی برای گردشگران محسوب می شود که بسیار هیجان انگیز و جالب است. از این رو، گردشگری حیات وحش جاذبه های خاصی برای گردشگران دارد.

محققان اظهار کردند: برخورد نزدیک انسان با حیوانات نه تنها برای حیوانات خطر دارد، بلکه منجر به بروز خطراتی برای انسان هم خواهد شد. بسیاری از حمله های حیوانات به انسان ها زمانی است که انسان به قلمرو حیوان وارد شود.

زمانی که گردشگران به مقصد می رسند باید بدانند که تنها یک بازدیدکننده هستند و در مواجهه با حیوانات وحشی مناسب برخورد کنند تا برای خودشان و آنها مشکلاتی ایجاد نشود.

گردشگری حیات وحش در بسیاری از مناطق مانند افریقا، امریکا، استرالیا، هند، کانادا و اندونزی جایگاه بسیار مهمی دارد و توانسته برای اقتصاد کشور، مفید باشد.

این نوع گردشگری (گردشگری حیات وحش) به خودی خود، مشکلی ایجاد نمی کند، اما زمانی که گردشگران وارد قلمرو حیوانات می شوند تا با آنها عکس بگیرند یا آنها را شکار کنند منجر به بروز مشکلاتی می شود.

سازمان جهانگردی تخمین می زند که هفت درصد گردشگری جهان به گردشگری حیات وحش مربوط می شود و سالانه حدود سه درصد رشد می کند و البته در بعضی نقاط، بیشتر است.

مهمترین نکته در این بررسی آن است که اگر حیات وحش بر اثر تداخل انسان ها از بین برود، گردشگری مبتنی بر حیات وحش را از دست می دهیم.

اما اگر گردشگری مبتنی بر حیات وحش به خوبی مدیریت شود، می تواند به عنوان یک فرصت اقتصادی باشد که از حیات وحش پشتیبانی می کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق گردشگری حیات وحش به شرط حفاظت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..