تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شايع‌ترين علل صرع در ايران

شايع‌ترين علل صرع در ايران

خبرگزاري آريا – فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزي با اشاره به شايع‌ترين علل صرع در ايران گفت: صرع يکي از درمان‌پذيرترين بيماري‌هاي مغز و اعصاب به شمار مي‌رود.
به گزارش خبرگزاري آريا ، پرويز بهرامي در گفتگو با فارس در اتباط با برگزاري ششمين سمپوزيم بين‌المللي صرع اظهار داشت: اين سمپوزيوم از دوم شهريورماه تا امروز به مدت ۳ روز در مرکز تحقيقات شفا و بيمارستان خاتم در حال برگزاري است و اساتيد بين‌المللي از کشورهايي همچون آمريکا، آلمان و دانمارک در اين سمپوزيوم حضور داشته و اساتيد برجسته و مطرحي از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي شهيد بهشتي، علوم پزشکي تهران و علوم پزشکي ايران نيز شرکت کرده‌اند.
فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزي گفت: شيوع صرع در ايران علائم‌شناسي صرع، روش‌هاي تشخيصي، تصويربرداري صرع، صرع در اطفال، درمان‌هاي دارويي و جراحي در صرع از جمله محورهاي اين سمپوزيوم بوده است که توسط اساتيد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
وي بيان داشت:‌ همچنين کارگاه‌هايي با عناوين صرع و هنر و کنترل ثبت نوار مغز طولاني همراه با فيلم براي تشخيص دقيق بيماري برگزار شد و ۱۵ پوستر ارائه و ۲۴ سخنراني نيز داشته‌ايم.
فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزي با بيان اينکه حدود ۸۰۰ هزار نفر مبتلا به صرع در ايران وجود دارد، گفت:‌ علائم صرع بستگي به نوع آن داشته و از خيرگي تا تشنج و حرکات يک سمت يا چهار اندام را شامل مي‌شود.
بهرامي گفت: غش کردن صرفاً به معناي صرع نيست چرا که غش کردن مي‌تواند منشأ قلبي داشته باشد و يا افت فشار و قندخون مي‌تواند آن را سبب شود.
وي با بيان اينکه صرع يکي از درمان‌پذيرترين بيماري‌هاي مغز و اعصاب است، گفت: ‌درمان صرع ابتدا به صورت تک‌دارويي بوده و بسته به نوع صرع دارد و در صورتي که تک‌دارويي جواب نداد و بيمار داروها را به موقع و در مدت مشخص شده مدام استفاده کرد ‌نتيجه نگرفت درمان چنددارويي پيشنهاد شده و اگر اين مسئله نيز جواب نداد بيمار در گروه بررسي براي درمان جراحي قرار مي‌گيرد.
فوق‌تخصص تشنج و نوار مغزي گفت: در دنيا ۵۰ ميليون نفر مبتلا به صرع هستند و آمار مبتلايان جديد آن ۴۰ تا ۱۹۰ نفر در ميان هر ۱۰۰ هزار نفر است.همچنين علت شايع صرع در ايران ضربه‌هاي مغزي از تصادفات رانندگي، سوء مصرف موادمخدر،‌ عفونت‌هاي مغزي، اختلال در کنترل قند و کلسيم خون،‌ مشکلات ژنتيکي، سکته و تومورهاي مغزي است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شايع‌ترين علل صرع در ايران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..