تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

روزنامه هفت صبح - نسیم امینی: ایران از حیث جاذبه های گردشگری بسیار غنی است و به خوبی می تواند میزبان قابلی برای مسافران خارجی باشد؛ افرادی که می آیند تا با دیدن بناهای تاریخی باشکوه و دیدنی های جذاب کشورمان، ایران واقعی را کشف کنند.

پونتیا یک بانوی ایرانی – آمریکایی است که در آمریکا متولد و بزرگ شده است. او تاکنون در چهار کشور مختلف زندگی و سه سالی می شود که به تهران نقل مکان کرده تا بیشتر با فرهنگ و زبان ایرانی آشنا شود.

این بار می خواهیم یکی از لیست های تهیه شده توسط پونتیا را با شما در میان بگذاریم که به مکان های مورد علاقه گردشگران خارجی برای عکس گرفتن در ایران می پردازد؛ به این بهانه مروری خواهیم داشت بر زیبایی های کشورمان، در انتها بد نیست ذکر کنیم که این مکان ها در حقیقت محبوب ترین پاتوق ها برای ثبت عکس های اینستاگرامی هستند.

01) برج آزادی تهران

محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

اگرچه در حال حاضر برج میلاد بیشتر مورد توجه ایرانی هاست؛ اما همچنان برج آزادی برای گردشگران خارجی، اصلی ترین نماد پایتخت به حساب می آید و مسافران حتما در حین سفرشان به تهران، از این برج دیدن و یک سلفی با این سازه ثبت می کنند. این کار به حدی مرسوم و محبوب شده است که شهرداری، مجسمه مردی که در حال گرفتن عکس سلفی با برج آزادی است را نیز در گوشه ای از میدان نصب کرده است.

02) مسجد امام اصفهان

محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

مسجد امام یکی از باشکوه ترین مساجد ایران است که هنر معماری اسلامی را در اصفهان به رخ می کشد و گنبد فیروزه ای این مسجد همچون نگینی بر انگشتری شهر می درخشد. نوآوری های بی شماری در طراحی و ساخت این بنای تاریخی به کار رفته که بیانگر ذوق و ذکاوت معماران ایرانی است. این مسجد در میدان نقش جهان قرار دارد و جزئی از مجموعه میراث جهانی میدان نقش جهان به حساب می آید.

03) عالی قاپو اصفهان

محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

عمارت عالی قاپو نیز در میدان نقش جهان اصفهان قرار گرفته است و جزئی از میراث جهانی یونسکو شمرده می شود. نقش و نگارهای این بنا، اتاق موسیقی اش که شهره خاص و عام است و البته چشم انداز منحصر به فرد میدان نقش جهان باعث شده تا گردشگران خراجی توجه ویژه ای به این عمارت نشان دهند و حتما حین گشت و گذارشان در میدان نقش جهان، از این سازه تاریخی بازدید کنند. یک نکته جالب توجه آن است که بازدیدکنندگان برای رفتن به عالی قاپو، به دقت کفش های شان را انتخاب می کنند تا بتوانند تصویری زیبا با پله های موزائیکی ساختمان داشته باشند!

04) حمام سلطان امیر احمد کاشان

محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

این حمام تاریخی در گوشه ای از شهر کاشان جای گرفته و هم نام با امامزاده مجاورش است. حمام سلطان امیر احمد نمونه ای منحصر به فرد از حمام های ایران به حساب می آید و از نظر معماری و تزئینات، کمتر رقیبی برای خود می بیند. اگرچه حمام های زیادی در شهر کاشان به چشم می خورند از جمله حمام باغ فین، حمام گذرنو، حمام عبدالرزاق خان و ... اما این بنا را می توان گل سرسبدشان دانست.

زیبایی های درون این سازه بسیار است ولی گردشگران توجه خاصی به پشت بام بنا دارند و حتما در سفرشان به کاشان، عکس گرفتن در پشت بام حمام سلطان امیر احمد را از خاطر نمی برند.

05) مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی شیراز

محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

به گفته پونتیا فلاحی، هیچ سفری به ایران بدون گشت و گذار در مسجد نصیرالملک شیراز کامل نمی شود و ما نیز با او موافقیم. از مسجد نصیرالملک به عنوان میعادگاه نور و رنگ یاد می کنند. جایی که به خاطر وجود شیشه های رنگی شهرت پیدا کرده و نورپردازی حیرت انگیز و متفاوتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. در کاشی کاری این بنا، رنگ صورتی ملایم به کار رفته است که خاص بودن آن را دو چندان کرده و حتی باعث شده به اینجا لقب «مسجد صورتی» بدهند؛ لقبی که به ویژه در میان گردشگران خارجی بسیار رایج است.

06) خانه بروجردی های کاشان

محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

خانه بروجردی ها در زمان قاجار ساخته شده و یکی از آثار ملی کشورمان به حساب می آید. صاحب این خانه، حاج سید مهدی نطنزی نام داشت؛ او از بازرگانان نطنزی مقیم کاشان بود که به خاطر سفرهای متعدد به شهر بروجرد به بروجردی معروف شد. گنبد بنای این خانه را می توان شاهکار معماری ایران دانست که از بام حمام سلطان امیر احمد نیز دیده می شود. گردشگران توجه ویژه ای به این خانه تاریخی دارند به طوری که در سال های 2015 و 2016 این بنا انتخاب برتر یونسکو از نظر محبوبیت میان گردشگران خارجی شد.

07) روستای ابیانه

محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

روستای ابیانه در 40 کیلومتری شمال غربی نطنز و در دامنه کوه کرکس قرار دارد و بخشی از استان اصفهان شمرده می شود. بناهای سرخ رنگ این روستا و پیشینه 1500 ساله اش، موجب شده تا گردشگران خارجی توجه شان به این روستا جلب شود. یک نکته جالب توجه دیگر درباره ابیانه، ساکنین این روستا هستند که بیشترشان سن بالایی دارند و با پوشش های منحصر به فرد خود در کوچه و پس کوچه های شهر دیده می شوند. جالب آن که این مردم محلی ابیانه نیز به نحوی، به جاذبه های تماشایی شهر بدل شده اند و مسافران، علاقه زیادی به عکس گرفتن با آنها دارند.

08) کاخ گلستان تهران

محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران

کاخ گلستان در میدان پانزده خرداد قرار گرفته و یادگاری از دوران قاجار در شهر تهران است. از آنجایی که این کاخ در بافت قدیمی تهران قرار دارد، حال و هوای پایتخت در سال های دور را در خاطر زنده می کند و با قدم زدن در این کاخ، گویی به گوشه دیگری از تاریخ سفر کرده اید.

همچنین نام این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به چشم می خورد. معماری و تزئینات کاخ گلستان، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است و کاشی کاری های مجموعه، در دنیا نمونه ای ندارند. همه اینها سبب شده تا این کاخ زیبا به یکی از اماکن معروف تهران برای عکاسی تبدیل شود و گردشگران خارجی، تصاویر زیادی از خودشان، کنار دیوارهای رنگارنگ و زیبای گلستان به ثبت برسانند و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محبوب‌ترین مکان‌های عکاسی گردشگران خارجی در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..