تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسهال شدن کودکان، چه علتی دارد؟

نی نی بان: پنجمین مطلب از بسته پیشنهادی طب گیاهی و اختلالات شایع کودکی درمان های ساده اسهال در کودکان را با شما در میان می گذارد. طب گیاهی و اختلالات شایع کودکی، اسهال در کودکان

همه کودکان در طی چند سال اول زندگی خود چندین و چند بار در معرض اسهال قرار می گیرند و تا چند روزی درگیر عوارض بعدی آن هستند. اما سوال اینجاست که اصلا چرا بچه ها اسهال می گیرند و چه درمان های طبیعی برای این وضعیت وجود دارد؟

اسهال چیست؟
به گزارش نی نی بان، وقتی حرکات روده کودک افزایش پیدا کرده و قوام مدفوعش آبکی می شود، اسهال رخ می دهد. اسهال در کودکان دلایل مختلفی دارد که در ادامه بعضی از مهمترین هایش را مرور می کنیم.

داروها: بعضی از داروهای ازجمله ملین ها و آنتی بیوتیک ها می توانند محرک اسهال باشند. اسهال گرفتن کودک در نتیجه مصرف دارو به این معنا نیست که باید مصرف دارو را قطع کنید به خصوص اگر آنتی بیوتیک باشد. فقط مطمئن شوید که بدن کودک کم آب نمی شود و فورا با پزشک معالجش تماس بگیرید.

عفونت: عفونت های ویروسی مهمترین عامل ابتلای کودکان به اسهال است. البته اگر دلیل اسهال کودک ویروس باشد معمولا سایر عوارض گوارشی از جمله تهوع و استفراغ و دل درد و... هم بروز می کند.

 مسمومیت غذایی: علائم مسمومیت غذایی معمولا به سرعت ظاهر می شوند و طی 24 ساعت هم رفع می شود.

علاوه بر این عوامل دیگری مثل بیماری کرون، سندرم روده تحریک پذیر، سلیاک و حساسیت به غذا هم می تواند ایجاد کننده اسهال در کودکان باشد.

از کجا بفهمیم بدن کودک کم آب شده است؟
به گزارش نی نی بان، یکی از مهمترین خطراتی که اسهال برای کودکان دارد، کم آب شدن بدن است که حتی می تواند مرگ آور باشد. اگر فرزندتان همراه اسهال دچار یکی از علائم زیر شد، فورا او را به مراکز درمانی برسانید:
سرگیجه و گیجی
خشک و چسبنده شدن دهان
کم شدن ادرار و تیره شدن رنگ آن
نداشتن اشک موقع گریه
خشکی پوست
کمبود یا فقدان انرژی

توصیه های گیاهی برای رفع اسهال
نعناع: عرق نعناع یا چای آن تا اندازه ای آب از دست رفته را جبران کرده و به درمان اسهال کمک می کند.

بابونه: چای بابونه انقباضات روده ای را کم می کند و باعث می شود اسهال کمتر شود. در ضمن نوشیدن چای بابونه اب از دست رفته بدن را نیز تامین می کند. البته آن را با شکر شیرین نکنید چون باعث تشدید اسهال می شود.

 زغال اخته: زغال اخته قابض است و خاصیت ضد میکروبی خفیفی هم دارد. البته در مصرف آن احتیاط کنید وگرنه ممکن است اسهال فرزندتان تشدید شود.

بومادران:  بومادران در رفع اسهال و مشکلات معده و روده بسیار موثر است اما قبل از دادن آن به کودک با پزشک مشورت کرده و اگر بعد از مصرف هر گونه عارضه پوستی در کودک دیدید، آن را قطع کنید.

دارچین: دارچین جزو ادویه هایی است که بچه ها معمولا از طعمش لذت می برند و می توانند آن را تحمل کنند. دارچین هم در رفع نفخ موثر است و هم اسهال اما در مصرفش زیاده روی نکنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسهال شدن کودکان، چه علتی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..