تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با موزه قاجار شهر تبریز و تصاویر آن

موزه قاجار شهر تبریز موزهٔ قاجار در تبریز

موزه قاجار تبریزی یکی از موزه های زیبای این شهر است. این موزه در محل خانه امیرنظام روسی و در محله ششگلان قرار گرفته است. موزه قاجار در سال 1385 بعد از بازسازی و تعمیر به صورت رسمی راه اندازی شد.

موزه قاجار شهر تبریز

خانه امیرنظام گروسی در زمان ناصرالدین شاه و در زمان پیشکاری امیر نظام گروسی و توسط خود او ساخته شده است و در سال 1370 توسط سازمان میراث فرنگی خریداری شده است و با شماره 1749 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. بعد از بازسازی و مرمت کردن بنا با حفظ ویژگی های معماری و شاخص هاس سنتی بنا به عنوان موزه قاجار مورد استفاده عموم قرار می گیرد. این موزه در نزدیکی مقبره الشعرا تبریز که مدفن بیش از چهارصد شاعر نامی مانند شهریار، قطران، اسدی طوسی، فاریابی و ثقه الاسلام است قرار دارد.

موزه قاجار شهر تبریز موزه قاجار شهر تبریز ویژگیهای معماری موزه قاجار

عمارت امیرنظام در دو طبقه و با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع ساخته شده‌است. ساختمان مشتمل بر دو حیاط اندرونی و بیرونی است که باغچه‌ها و حوضها، زیبایی آن را دو چندان می‌کند. ۱۶ ستون با سرستونهای زیبا ایوان سراسری را نگهداشته‌اند. در طبقه بالا پنجره‌های مشبک ارسی با شیشه‌های رنگی، گچبری‌های نمای شمالی و جنوبی، و همچنین آینه کاریها و گچبریهای تالارهای داخلی وطنبی‌ها به زیبایی مجموعه می‌افزایند و در زیرزمین حوضخانه وسیعی وجود دارد که یکی از زیباترین قسمتهای بنا است. ستونهای استوار حوضخانه و آجرکاری سقف آن نیز بسیار چشمگیر است.

موزه قاجار شهر تبریز موزه قاجار شهر تبریز موزه قاجار شهر تبریز تالارهای موزه قاجار

تالارهای طبقه اول: تالار سکه، تالار بافته، تالار چینی، تالار آبگینه، تالار فلزات، تالار موسیقی، تالار خاتم.
تالارهای زیرزمین: تالار سنگ، تالار اسلحه، تالار رجال و فرامین، تالار معماری و شهرسازی و تالار قفل و تالار فانوس

» همچنین ببینید :

عکس های موزه ای با بدن انسان های مرده و خشک شده!

تصاویر موزه عجیب جنازه های مومیایی ایتالیا

بزرگترین موزه دنیا در زیر آب +تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با موزه قاجار شهر تبریز و تصاویر آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..