تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص فوق العاده ماسک ماست برای صورت

     خواص فوق العاده ماسک ماست برای صورت  ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای پوست صورت

شاید برایتان قابل باور نباشد که ماستی که هر روز در دسترس دارید می تواند ماسک فوق العاده برای پوست شما باشد.با ما در بخش مدو زیبایی نسیم فان همراه باشید تا هم از خواص ماست و هم معجزه ماسک ماست مطلع شوید.

خواص ماست برای پوست صورت

میزان مواد مغذی موجود در ماست بسیار زیاد است اما از بین این مواد مغذی، به سه مورد از مهم‌ترین آنها که در سلامت پوست نقش پررنگ‌تری دارند، اشاره خواهیم کرد:

روی (زینک)

در هر ۱۰۰ گرم ماست تقریبا ۱ میلی‌گرم روی وجود دارد. این ماده‌ی معدنی، خواص ضدالتهابی و مؤثر شناخته‌شده دارد و تکثیر سلولی و رشد بافتی را آسان می‌کند. روی (زینک) به تنظیم چربی پوست نیز کمک می‌کند. این چربی از غدد سبابه (چربی‌ساز) ترشح می‌شود که در نتیجه، آکنه و جوش را بهبود می‌بخشد.روی (زینک) موجود در ماست سبب تسکین آفتاب‌سوختگی می‌شود. این ماده به کاهش احساس خارش ناشی از آفتاب سوختگی کمک می‌کند؛ بنابراین به چیز دیگری برای درمان نیاز نخواهید داشت. در صورت آفتاب‌سوختگی کافی‌ست از ماست به‌عنوان ماسک استفاده کنید. این روش باعث کاهش قرمزی و التهاب‌ها خواهد شد. همچنین، به تنظیم چربی طبیعی پوست‌تان کمک می‌کند.ماسک ماست به‌تنهایی می‌تواند همان چیزی باشد که شما برای رهایی از شر سیاهی‌های ناخوشایند دور چشم‌تان به‌دنبالش هستید. روی (زینک) موجود در ماست به رفع لکه‌ها و زخم‌های پوستی کمک می‌کند و سبب روشنی پوست‌تان می‌شود. استفاده‌ی منظم از ماسک ماست کمک می‌کند که به یک‌باره و برای همیشه از شر سیاهی دور چشم‌تان خلاص شوید.

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای پوست صورت

 ویتامین ب (B)

ماست سرشار از ویتامین ب۲ (B2)، ب۵ (B5) و ب۱۲ (B12) است. ویتامین ب۲ (B2) یا ریبوفلاوین، درخشانی و سلامتی پوست شما را تضمین می‌کند.ماسک ماست حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است. آنتی‌اکسیدان‌ها اجازه نمی‌دهند که رادیکال‌های آزاد به پوست شما آسیب برسانند. با استفاده‌ی منظم از ماسک ماست می‌توانید ایجاد چین‌وچروک و خطوط خنده را به‌تأخیر بیندازید.ریبوفلاوین به حفظ رطوبت پوست‌تان کمک می‌کند، سلول‌های پوستی را از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، از تکثیر و رشد سلولی حمایت می‌کند و در ساخت سلول‌های چربی‌ساز مفید نقش دارد.

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای پوست صورت

 لاکتیک‌اسید

لاکتیک‌اسید یکی از مواد مغذی اصلی موجود در ماست است. این ماده، به‌عنوان یکی از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده در بعضی از محصولات بهداشتیِ مراقبت از پوست به‌کار می‌رود. لاکتیک‌اسید یک لایه‌بردار عالی و مرطوب‌کننده پوست است، چین‌وچروک‌های پوست را کاهش می‌دهد، از ایجاد چین‌وچروک‌های جدید و تشکیل خطوط خنده جلوگیری می‌کند؛ به همین دلیل به‌عنوان عامل ضدپیری محسوب می‌شود.اگر احساس می‌کنید که صورت‌تان گرفته و خسته است نگران نباشید. کمی ماست روی پوست‌تان بمالید و به‌آرامی و با حرکات چرخشی ماساژ دهید. لاکتیک‌اسید موجود در ماست موجب آب‌رسانی به پوست‌تان می‌شود و در نتیجه، ظاهر خسته‌ی شما را تسکین می‌دهد.لاکتیک‌اسید موجود در ماست، عامل مهارکردن محصول آنزیم تایروزیناز است. این آنزیم در بدن، ملانین تولید می‌کند که سبب تیرگی رنگ پوست می‌شود. بنابراین با کنترل تولید ملانین در بدن، پوست درخشان‌تری خواهید داشت.ماست، لایه‌برداری عالی به‌شمار می‌رود. لاکتیک‌اسید موجود در ماست، آلفا‌هیدروکسیل‌‌اسید طبیعی است که به برداشتن سلول‌های مرده‌ی پوستی بدون آزرده‌کردن آن کمک می‌کند. این ویژگی، پوست را تحریک می‌کند تا سریع‌تر بازسازی شود. وجود لاکتیک‌اسید در ماست سبب می‌شود که پوست‌تان زودتر از موعد پیر نشود.

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای پوست‌های خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند ماسک ماست بهترین درمان برای شما می باشدو موجب آب رسانی به پوست شما می شود مواد لازمی که در این ماسک مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از

:۲ قاشق غذاخوری ماست پرچرب طبیعی؛۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی؛۲ قاشق غذاخوری پوره‌ی آووکادو؛۲ قاشق غذاخوری جو پخته‌شده.

همه‌ی مواد بالا را باهم ترکیب کنید تا خمیری یک‌دست ایجاد شود. ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس  با حوله‌ی نرم و مرطوب صورت خودرا بشویید و تفاوت را ببینید.

ماسک  دوم
اگر پوست خشکی دارید که به رطوبت رسانی نیاز دارد کمی عسل به آن اضافه کنید.
ماست ۴  ، پودر کاکائو ۱ و عسل ۱ به نسب ترکیب کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست بمالید. این ماسک پوست های خسته و گرفته را تغذیه می کند.

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای رفع خستگی صورت

وقتی که احساس کردید که پوست صورت شما خسته و گرفته به نظر می رسد.از این ماسک استفاده کنیدو شادابی را به پوست خود هدیه دهید . موادی که در این ماسک استفاده می شود :

۴ قاشق غذاخوری ماست؛۱ قاشق چای‌خوری پودر کاکائو؛۱ قاشق چای‌خوری عسل.

تمام مواد را باهم ترکیب کنید  و روی صورت خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این کار به پوست شما طراوت می‌بخشد و سبب سلامت و درخشندگی آن می‌شود.

ماسک ماست لایه‌برداری از پوست

ترکیب ماست با برخی مواد، می‌تواند بهترین لایه‌برداری  باشد و سلول‌های مرده‌ی پوست را بردارد. این ماسک همچین باعث تغذیه‌رسانی به پوست می‌شود.

۲ قاشق غذاخوری ماست،۱ قاشق غذاخوری جو،

مواد بالا را باهم مخلوط کنید  و به صورت حرکات چرخشیبه‌آرامی روی پوست خود بمالید. این کار کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خود خلاص شوید.

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای داشتن صورتی درخشان 

برای درخشش بی نظیر پوست خود از این ماسک استفاده کنید

ماست؛عدس نیمه خردشده؛پوست پرتقال رنده‌شده.

با مخلو‌کن، عدس و پوست پرتقال را باهم آسیاب کنید. ماست را هم به آنها اضافه کنید، سپس آن را روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید. متوجه خواهید شد که صورت‌تان درخشان‌تر، نرم‌تر و تازه‌تر به نظر می‌آید. در صورتی‌که پوست خشکی دارید، یک قاشق چای‌خوری عسل به ترکیب اضافه کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود.

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای پوست صورت

ماسک ماست برای جوش روی پوست

هنگامی که پوست شما بیش از اندازه چرب باشد باعث ایجاد رشد اکنه و جوش می شود. با استفاده از این ماسک می توانید چربی پوست خود را کنترل کنید.

۱ قاشق غذاخوری ماست؛۱ قاشق غذاخوری عسل؛۱ قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه؛۱ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه.

تمام مواد را به‌خوبی باهم مخلوط کنید. ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با دستمال نرم خشک کنید.

ماسک ماست برای پوست های ملتهب

اگر پوست تاه ملتهب و یا قرمز است و یا دچار آفتاب سوختگی و عفونت شده است از این ماسک برای بهتر شدن آن استفاده کنید

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورای طبیعی (می‌توانید به جای ژل از آب آلوئه‌ورا هم استفاده کنید.)،۱ قاشق غذاخوری عسل،چند قطره روغن بابونه

همه‌ی مواد را باهم مخلوط کنید تا خمیری نرم ایجاد شود. زمانی‌که خمیر آماده شد، آن را از یک صافی عبور دهید تا یک‌دست شود. ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید، سپس با آب سرد بشویید.

گروه مدو زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص فوق العاده ماسک ماست برای صورت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..