تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۰ عامل ابتلا به بيماري‌هاي غيرواگير در ايران

10 عامل ابتلا به بيماري‌هاي غيرواگير در ايران

خبرگزاري آريا – معاون وزير بهداشت با اشاره به ۱۰ عامل خطرابتلا به بيماري‌هاي غيرواگير در ايران گفت: گروه‌هاي پرستاري به عنوان خط اول سلامت، نقش پر رنگي در زمينه آموزش و پيشگيري و کنترل بيماري‌هاي غيرواگير با آن دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، مريم حضرتي در مراسم افتتاح کلينيک پرستاري پيشگيري از بيماري‌هاي غيرواگير در دانشگاه علوم پزشکي بم بيماري‌هاي غيرواگير را مهم‌ترين معظل نظام سلامت در بسياري از کشورهاي جهان و از جمله کشور دانست و اظهارکرد: بيماري هاي قلبي- عروقي، سرطان‌ها، بيماري‌هاي مزمن تنفسي و ديابت چهار بيماري غيرواگير اصلي هستند.
وي افزود: چهارعامل خطر کم تحرکي، تغذيه ناسالم، مصرف الکل و دخانيات مهمترين عوامل خطر ابتلا به اين بيماري‌ها محسوب مي‌شود.
معاون پرستاري وزير بهداشت، گفت: سازمان جهاني بهداشت، کنترل اين بيماري‌ها و عوامل زمينه ساز آن را بعنوان هدف اصلي براي کاهش ۲۵ درصد مرگ و مير ناشي از بيماريهاي غير واگير تا سال ۲۰۲۵ تعيين کرده است.
حضرتي، ۱۰ عامل خطراول ابتلا به بيماري هاي غيرواگير در ايران را به ترتيب رژيم غدايي، فشار خون، توده بدني بالا، کم تحرکي، دخانيات، ديابت، آلودگي هوا، کلسترول بالا، خطرات شغلي و مصرف مواد مخدردانست.
وي با بيان اينکه در سند پيشگيري و کنترل بيماريهاي غيرواگير، وزرات بهداشت ۹ هدف سازمان جهاني بهداشت گنجانده شده است، افزود: کاهش مرگ و مير زودرس ناشي از بيماريهاي غيرواگير تا ۲۵ درصد، کاهش ۱۰ درصدي مصرف الکل، کاهش ۲۰ درصدي مصرف نمک، کاهش ۲۰ درصدي شيوع استعمال دخانيات، کاهش نسبي در شيوع فشار خون تا ۲۵ درصد، ثابت نگهداشتن ميزان بيماري ديابت و چاقي، افزايش دسترسي به درمان بيماريهاي رواني تا ۲۰ درصد، دريافت مشاوره براي جلوگيري از بيماريهاي قلبي – عروقي تا کاهش ۲۰درصدي و کاهش نسبي در نرخ مرگ و مير ناشي از تصادفات جاده اي تا ۲۰ درصد از جمله اين اهداف است.
حضرتي گفت: گروه‌هاي پرستاري به عنوان خط اول سلامت، نقش پر رنگي در زمينه آموزش و پيشگيري و کنترل بيماريهاي غيرواگير و عوامل خطر مرتبط با آن دارند که ساختارهاي لازم براي فعاليت آنها در اين زمينه نظير کلينيک ها، مرکز مشاوره و … در سيستم دانشگاه ها توسعه بيشتري مي يابد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۰ عامل ابتلا به بيماري‌هاي غيرواگير در ايران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..