تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز خوابيدن شما در مورد شخصيت‌تان چه مي‌گويد؟

طرز خوابيدن شما در مورد شخصيت‌تان چه مي‌گويد؟

خبرگزاري آريا –
آيا تا به حال به اين فکر کرده‌ايد که طرز خوابيدن‌تان ممکن است با شخصيت‌تان ارتباط داشته باشد؟ با وضعيت سلامت‌تان چطور؟ در اين مطلب براي‌تان مي‌گوييم نظر کارشناسان در اين مورد چيست.
زبان بدن شما در رختخواب
زبان بدن شما مي‌تواند چيزهاي زيادي در مورد شخصيت و افکارتان افشا کند اما تعجب خواهيد کرد اگر بدانيد بدن شما حتي وقتي که در خواب هستيد هم در حال ارتباط برقرار کردن است.
بيشتر آدمها هر روز شش ساعت يا بيشتر در خواب هستند و طرز خوابيدن‌شان حرف‌هايي براي گفتن دارد. وضعيت بدن شما هنگام خواب نه تنها به شخصيت‌تان برمي‌گردد بلکه روي سلامت‌تان هم بي‌تاثير نيست. اگر ساعت‌ها در يک حالتي باقي بمانيد که کمرتان در حالت خميده باشد، دست‌هاي‌تان بي‌حس شوند يا لگن‌تان تحت فشار باشد، به ضرر سلامتي‌تان خواهد بود. خوشبختانه ما مي‌توانيم وضعيت خواب‌مان را اصلاح کنيم تا در ساعاتي که در خواب هستيم، بيشترين فوايد را نصيب سلامت خود کنيم.
مدل جنيني مي‌خوابيد
بهترين طرز خوابيدن
زبان بدن شما مي‌تواند چيزهاي زيادي در مورد شخصيت و افکارتان افشا کند حتي در خواب‎
خيلي از افراد دوست دارند مدل جنيني بخوابند؛ يعني به پهلو بخوابند و بدن را جمع کنند. علتش هم اين است که اين طرز خوابيدن باعث احساس امنيت‌شان در خواب مي‌شود. بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد اين مدل خوابيدن، بيشترين طرفدار را دارد. آنهايي که تمايل دارند به پهلو دراز بکشند و مثل يک جنين خود را جمع کنند معمولا آدمهاي حساسي هستند اما ممکن است در ظاهر، سرسخت و قوي به نظر برسند. آنهايي که دوست دارند جنيني بخوابند نسبتا دوست داشتني و تودل‌ برو هستند، اما ممکن است در برخورد اول، خجالتي و بي‌دست و پا به نظر برسند. زنها بيش از دو برابر مردها مايلند اين مدل بخوابند.
به پهلو مي‌خوابيد
بهترين طرز خوابيدن
صاف به پهلو خوابيدن يعني اينکه دست‌هاي‌تان موازي با بدن‌تان قرار گرفته باشد. اگر اين وضعيت خواب مورد علاقه‌ي شماست پس آدمي هستيد که از نظر اجتماعي خوش برخورد و سهل گيريد و به غريبه‌ها معمولا اعتماد مي‌کنيد. ممکن است کمي هم زودباور و ساده دل باشيد. اين مدل خوابيدن هم نسبتا معمول است، البته نه به اندازه‌ي مدل جنيني خوابيدن.
به پهلو مي‌خوابيد اما دست‌ها را به جلو دراز مي‌کنيد
بهترين طرز خوابيدن
اگر عادت داريد به پهلو بخوابيد و دست‌هاي‌تان را جلوي بدن‌تان دراز کنيد نشان مي‌دهد که شما آدم روراستي هستيد و فکرتان باز است. احتمالا زود باور نيستيد و به زمان بيشتري براي فکر کردن و تصميم گرفتن نياز داريد اما وقتي تصميمي گرفتيد محال است تغييرش دهيد. طرفداران اين مدل خوابيدن هم به اندازه‌ي طرفداران مدل قبلي است.
به پهلو خوابيدن‌تان را اصلاح کنيد
بهترين طرز خوابيدن
کارشناسان مي‌گويند وقتي به پهلو مي‌خوابيد، چه مثل يک جنين و چه مثل يک تخته الوار! براي‌تان بهتر است. اما اصلاحاتي توصيه شده که بتوانيد بهترين استراحت را در طول شب داشته باشيد و روز بعد هم با احساس خوبي از خواب بيدار شويد:
زانوها فقط کمي خم شوند، يعني مثل يک جنين زانوها را تا قفسه سينه خم نکنيد يک بالش کوچک ميان زانوها بگذاريد تا ستون فقرات در حالتي راحت‌تر، ترازتر و محافظت شده قرار بگيردميان بازوهاي‌تان بالشي را بغل کنيد که کمي بازتر از هم قرار بگيرند و فضاي بازتري براي قفسه سينه، ريه‌ها و راههاي هوايي وجود داشته باشد.
کارشناسان در مورد اينکه اين مدل خوابيدن چه چيزي از شخصيت‌تان را افشا مي‌کند نظري ندارند!
پهلوي چپ يا پهلوي راست؟!
بهترين طرز خوابيدن
جالب است بدانيد طبق بررسي‌هاي صورت گرفته، خوابيدن به پهلوي چپ در ميان آنهايي که در قسمت بازاريابي و تبليغات کار مي‌کنند، آنهايي که بين ۴۵ تا ۵۴ سال سن دارند و آنهايي که تحصيلات دانشگاهي دارند طرفداران بيشتري دارد، در حاليکه خوابيدن به پهلوي راست در ميان افرادي که در کار حمل و نقل و توليد هستند، آنهايي که بين ۳۵ تا ۴۴ سال سن دارند و آنهايي که سيگار مي‌کشند و عاشق قهوه هستند مشتاقان بيشتري دارد!
فايده‌ي به پهلوي چپ خوابيدن؟
خوابيدن به پهلوي چپ مي‌تواند علائم سوزش سر دل را تسکين بدهد، زيرا وقتي به پهلوي راست مي‌خوابيد، عضله‌ي تنگ کننده‌ي انتهايي مري، شُل شده و به اسيد معده اجازه مي‌دهد به داخل مري تراوش کند که مي‌تواند تحريک کننده باشد. ضمنا در دوران بارداري، خوابيدن به پهلوي چپ باعث مي‌شود مقدار خون و مواد مغذي که به جفت و جنين مي‌رسد افزايش پيدا کند.
فايده‌ي به پهلوي راست خوابيدن؟
خوابيدن به پهلوي راست ممکن است براي قلب بهتر باشد و دليلش هم اين است که فشار گرانش زمين بر قلب کمتر خواهد بود.
دمر مي‌خوابيد
بهترين طرز خوابيدن
دمر خوابيدن يا روي شکم خوابيدن کمتر از به پهلو خوابيدن رواج دارد و کارشناسان توصيه مي‌کنند زنان باردار و آنهايي که سينه‌هاي بزرگي دارند اين مدل نخوابند. همچنين هر کسي که آسيبي در گردن دارد، دچار مشکلات کمر است و يا از بالش بسيار نرم استفاده مي‌کند نبايد دمر بخوابد.
خوابيدن روي شکم، انحناي کمر را افزايش مي‌دهد و اين خوب نيست. ضمنا دمر خوابيدن باعث مي‌شود گردن شما براي مدتي طولاني در يک وضعيت گير بيفتد. پس تعجب نکنيد اگر صبح با گردن درد و اسپاسم از خواب بيدار شديد.
جالب است بدانيد بررسي‌ها نشان مي‌دهد آنهايي که در زمينه‌ي کشاورزي کار مي‌کنند، بين ۴۵ تا ۵۴ سال سن دارند وعادت به نوشيدن الکل دارند معمولا دمر مي‌خوابند. ضمنا اگر عادت داريد دمر بخوابيد و سرتان به يک سمت باشد و بالشي بين بازوهاي‌تان بگيريد، احتمالا معاشرتي و اجتماعي هستيد و گاهي هم عجول و بي‌باک! اما واقعا دوست نداريد نقدتان کنند و تمام تلاش‌ خود را مي‌کنيد تا در موقعيت‌هاي غيرمعمول قرار نگيريد.
به پشت مي‌خوابيد
بهترين طرز خوابيدن
آنهايي که صاف به پشت مي‌خوابند معمولا در امور حمل و نقل و امور لجستيک فعال هستند! اين افراد اغلب با احساس شادابي از خواب بيدار مي‌شوند که ممکن است به اين دليل باشد که بيشتر افرادي که اين مدل مي‌خوابند جوان هستند، يعني بين ۲۵ تا ۳۴ سال.
البته آنهايي که طاقباز مي‌خوابند هر چند ممکن است صبح، سرحال از خواب بيدار شوند اما همسرشان کسل از خواب بيدار خواهد شد! چون افرادي که عادت دارند به پشت بخوابند معمولا خروپف مي‌کنند. علتش اين است که وقتي صاف دراز مي‌کشيد، راه حلق‌تان باريک‌تر مي‌شود و باعث مي‌شود نفس کشيدن‌تان با صداي بلندتر و تندتر شود. اگر به پهلو بخوابيد اين مشکل را نخواهيد داشت. اگر براي‌تان سخت است که عادت‌تان را ترک کنيد و به پهلو بخوابيد محصولاتي در بازار وجود دارد که مي‌تواند در اين کار کمک‌تان کند. همچنين مي‌توانيد يک چيز سفت مثل توپ فوتبال پشت سرتان بگذاريد که اگر در خواب خواستيد به پشت برگرديد، مانع‌تان شود. خوب است بدانيد طاقباز خوابيدن در دوران بارداري مخصوصا در سه ماهه‌ي آخر اصلا خوب نيست و احتمال مرگ جنين را افزايش مي‌دهد.
مدل خاصي نمي‌خوابيد؟
بهترين طرز خوابيدن
هر چند طبق پژوهش‌هاي انجام شده بيشتر افراد در طول شب، وضعيت خواب خود را چندان تغيير نمي‌دهند اما هستند افرادي که ظاهرا در طول مدت خواب مدام تغيير وضعيت مي‌دهند. اين اشخاص معمولا در بخش خدمات رفاهي شهري (آب، برق، گاز و …) کار مي‌کنند و عموما بين ۳۵ تا ۴۴ سال سن دارند.
البته بيشتر ما در طول شب بيشتر از آنچه فکرش را بکنيم تحرک داريم. ما هر شب تقريبا ۵۰ تا ۸۰ بار حرکت مي‌کنيم و همه‌ي اين غلت زدن‌ها و وول خوردن‌ها در واقع به نفع ماست. اگر در طول شب حرکتي نداشته باشيم، صبح با احساس کسي از خواب بيدار خواهيم شد که ساعت‌ها بين دو صندلي فشرده باقي مانده است! اين تحرک‌هاي شبانه باعث مي‌شوند عضلات منعطف بمانند و مواد مغذي و هورمون‌ها در تمام بدن جريان داشته باشند. اين پهلو و آن پهلو شدن‌ها سبب مي‌شود قسمت‌هايي از بدن که خون ندارند، مانند ديسک‌هاي ستون فقرات، از تحت فشار بودن خارج شده و به شکل طبيعي خود برگردند. درست به همين دليل است که ما معمولا کمي صبح‌ها بلند قدتريم.
منبع: برترين ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز خوابيدن شما در مورد شخصيت‌تان چه مي‌گويد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..