تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماسک های شگفت انگیز آب پنیر برای پوست مو و ناخن

     ماسک های شگفت انگیز آب پنیر  ماسک آب پنیر

ماسک آب پنیر

آب پنیر خاصیت پاکنندگی موثر برای پوست صورت و گردن دارد.آب پنیر مایعی است که هنگام تولید پنیر از آن خارج می شود.این آب دارای انواع پروتئین ها آمینواسیدهای مورد نیاز بدن و پوست را دارا می باشد.پس ازتبخیر آب پنیر موادباقیمانده را به صورت پودر در آورده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر سرشار از مواد پروتئینی با درصد بالا است که باعث تقویت ماهیچه های بدن می شود وهمچنین باعث ساختار سلولهای پوستی و تقویت کلاژن پوست می شود.ما در بخش مد و زیبایی نسیم فان شما عزیزان را با خواص آب پنیر و طرزتهیه آب پنیر و ماسکهای آب پنیر برای پوس مو و ناخن آشنا می کنیم

چگونگی تهیه آب پنیر 

یک لیتر شیر طبیعی را به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده کمی صبر کنیدتا حرارت از دست داده و نسبتاً ولرم شود سپس یک استکان سرکه خرما ( توجه داشته باشید که می توان برای تهیه آب پنیر از سرکه انگور و حتی از آب لیمو نیز استفاده کرد، اما برای داشتن بهترین تاثیر از سرکه خرما استفاده کنید) را به شیر اضافه کرده و به مدت ۱ الی ۲ ساعت ظرف را کنار گذاشته تا شیر بریده و دلمه شود. شیر دلمه شده را داخل کیسه پارچه ای ریخته و آب حاصل از آن را که همان آب پنیر است را با این کار جدا کرده و در ظرفی برای مصرف نگهداری کنید.

ماسک آب پنیر

ماسک آب پنیر

خواص شگفت انگیز آب پنیر برای پوست و مو

مهمترین نکته‌ای که باید در مورد آب پنیر بدانید این است که، آب پنیر با آبی که پنیر در ظروف بسته بندی در آن نگهداری می‌شود، متفاوت است. آبی که هنگام باز کردن بسته پنیر با آن مواجه می‌شوید چیزی جز آب‌نمک نیست و ارزش غذایی ندارد. پودر آب پنیر در کارخانه و در هنگام تولید پنیر تهیه می‌شود.

آب پنیر یک ماده بسیار مغذی است و به تقویت عضلات بدن و دستگاه ایمنی کمک می‌کند. همچنین موجب تقویت ساختار پوست، مو‌ها و ناخن‌ها هم می‌شود؛ بسیاری از گروه مواد آلی، معدنی و همچنین بسیاری از ویتامین های گروه ب در این ماده وجود دارد.همچنین کلاژن‌سازی را در پوست افزایش می‌دهد و می‌تواند با چین‌وچروک‌ها مبارزه کند. مصرف خوراکی آب پنیر باعث تقویت بدن می شود که این ماده برای ورزشکاران نیز بسیار مفید است.روش دیگر استفاده از اب پنیر استفاده موصعی در انواع ماسک های خانگی و تولید لوازم آرایش است.

ماسک آب پنیر برای موها

ماسک آب پنیر برای موها

روش های استفاده از آب پنیر برای موها 

یکی از درمانهای طبیعی برای موهای خشک وشکننده استفاده از آب پنیر است.با چندین روش مصرف می توان موهای زیبا نرم ودرخشان داشته باشید.

روش اول: می توانید آب پنیر را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید. روش دوم :مقداری پودر آب پنیر را به آب لیمو و یا سرکه سیب اضافه کرده و به موهای خود اسپری کنید.صبرکنید محلول باید ۱۵ تا ۲۰دقیقه روی سر شما بماند.سپس آب کشی نمایید. روش سوم :مقدار ۱تا۲ قاشق پودر پنیر و ۱قاشق روغن زیتون را به یک سفیده تخم مرغ اضافه کنید. مواد را ترکیب کنید.سپس به وسیله یک برس مواد را به موهای خود بمالید به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید.در این مدت از کلاه رنگ برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید و سپس با آب سرد و شامپو آبکشی کنید.آب پنیر خاصیت اسیدی داشته و مو‌ها را از حالت کدر و خشن به حالت درخشان و نرم تبدیل می‌کند. ماسک آب پنیر برای صورت

ماسک آب پنیر برای صورت

ماسک آب پنیر و عسل برای صورت

همانطور که در بالا گفته شد آب پنیر قدرت کلاژن سازی پوست را داردبافت های تخریب شده پوست را درمان میکند. اسیدلاکتیک موجود در ماست به لایه‌برداری و از بین بردن بافت‌های مرده کمک می‌کند. جوانه گندم املاح و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها برای تقسیم شدن و ایجاد بافت‌های جوان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و عسل به ترمیم بافت کمک می‌کند.
موادی که در این ماسک مورد استفاده قرار می گیرد :

۱ یا ۲ قاشق پودر آب پنیر،۱ قاشق پودر جوانه گندم،۱ قاشق عسل،۱ یا ۲ قاشق ماست

مواد را به خوبی مخلوط کنید تا به حالت خمیر در آید. با یک برس تمیز و نرم بردارید، ماسک را روی کل پوست صورت و گردن بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای از بین بردن لکه‌های صورت هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آب پنیر برای صورت

ماسک آب پنیر برای صورت

ماسک آب پنیر برای درخشان شدن پوست

آب پنید به خاطر داشتن املاح معدنی والی می تواند آب رسان بسیار خوبی برای پوست باشد.و استفاده از اب لیمو به خاطر ویتامین C موجب شفاف شدن پوست می شود. برای تهیه این ماسک از مواد زیر استفاده کنید :

۱ قاشق پودر آب پنیر،۱ قاشق آبلیمو،۱ قاشق عسل،۱ قاشق ماست
مواد را به خوبی مخلوط کنید و با یک برس تمیز روی پوست بمالید. ماسک باید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد آبکشی کنید.

نکته ضروری:آبلیمو باعث حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید می‌شود، پس هنگام خروج از خانه حتماً ضدآفتاب بزنید.

ماسک آب پنیر برای صورت

ماسک آب پنیر برای صورت

ماسک آب پنیر درمان نازکی پوست صورت

کسانی که دارای پوست خشک و حساس هستند با چین و چروک صورت زودتر دست به گریبان می شوند. بنابراین باید با تقویت کلاژن‌سازی در پوست، ضخامت و تعداد رشته‌های کلاژن موجود در پوست را که باعث استحکام پوست می‌شوند، افزایش دهید. ماسک آب پنیر بهترین ماسک برای شماست. با استفاده منظم و هفتگی از این ماسک به مرور شاهد افزایش استحکام و یکپارچگی پوستتان خواهید بود. این ماسک را با این روش ساده تهیه کنید:

۱ یا ۲ قاشق پودر آب پنیر ،۱ قاشق روغن زیتون ،چند قطره روغن بادام تلخ
مواد را به خوبی مخلوط کنید و با دست روی پوست پخود بمالید. پوست صورت و گردن را به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. صبرکنید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید.

نکته ضروری : اگر پوست شما چرب و جوش‌دار است از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک آب پنیر برای صورت

ماسک آب پنیر برای صورت

ماسک آب پنیرپاک کننده پوست 

آب پنیر، ضدعفونی کننده و پاک کننده است . موادی که برای این ماسک استفاده می شود عبارتند از :

آرد جو دوسر ۴ قاشق سوپخوری سرصاف ،آب پنیر ۱ پیمانه ( ۲۵۰ سی سی)،روغن آواکادو ۱ قاشق سوپخوری،بادام آسیاب کرده ۱ قاشق سوپخوری

آرد جودوسر را، با آب پنیر خوب مخلوط کنید و روغن آواکادو را به آن بیفزائید و خوب مخلوط نمائید. سپس بادام آسیاب کرده را اضافه کنید، آن را در ظرفی سربسته نگه دارید و موقع استفاده، کمی از آن را کف دست بریزید و به صورت و گردن بمالید و به مدت ۵ دقیقه، به صورت چرخشی مالش دهید و سپس بشوئید .

ماسک آب پنیر برای ناخن

ماسک آب پنیر برای ناخن

ماسک آب پنیر برای زیبایی ناخن 

اگر ناخن های شما،دچارتیرگی و شکننده شده است، مواد زیر را مخلوط کنید و ناخن های خود را در آن قرار دهید !

آب آناناس تازه ۴ قاشق سوپخوری پر ،سرکه انگور ۱ قاشق چایخوری،زرده تخم مرغ ۱ عدد،
آب آناناس، سرکه انگور و زرده ی تخم مرغ را خوب مخلوط کنید. بعد ناخن ها را به مدت نیم ساعت در آن فرو ببریدهر سی ثانیه دستتان را بیرون اورید و دوباره در داخل مواد فرو ببرید . به مدت یک ماه این کار را انجام دهید.

گروه مد و زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماسک های شگفت انگیز آب پنیر برای پوست مو و ناخن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..