تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶۰۰ هزار دستگاه گوشی در انتظار مجوز ورود به بازار

به‌گفته‌ی رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی در انبار‌ها، در انتظار دریافت مجوز فروش از دولت موجود است.

بازار موبایل کشور در وضعیت خوبی نیست؛ جنس در بازار کم شده، قیمت‌ها به‌شدت بالا رفته و گوشی‌هایی که از چند ماه پیش به کشور وارد شده، یا در انبارها احتکار شده یا مجوز فروش آنها از سوی ارگان‌های دولتی صادر نشده است.

بر این اساس مهدی محبی می‌گوید که وضعیت بازار خوب نیست؛ زیرا اجازه‌ی فروش به شرکت‌ها داده نشده است.

به‌گفته‌ی وی، به‌دلیل اتفاقات صورت‌گرفته، گوشی‌های تلفن همراه در انبارها باقی مانده و تا زمانی که مشکل حل نشود، همچنان بازار با مشکل مواجه است. برخی کالاها با ارز ثانویه وارد کشور شده، اما اجازه‌ی ورود به بازار را ندارند و دلیل آن، گران‌فروشی است؛ دولت اعلام کرده که شرکت‌ها، گوشی تلفن همراه را براساس دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده‌اند و تا اجازه داده نشود، نمی‌توانند بفروشند.

مقاله‌های مرتبط:

محبی معتقد است اگر قیمت گوشی تلفن همراه مانند نرخ ارز، آزاد شود بهتر مدیریت خواهد شد. وی می‌گوید:

پیشنهاد می‌کنیم دولت، اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومانی را از شرکت‌ها بگیرد و به آنها اجازه‌ی فروش دهد تا کالا در سطح کشور عرضه شود و مشکل مردم و اعضای صنف حل شود. در حال حاضر گوشی به‌صورت مسافری وارد می‌شود و خدمات پس از فروش ندارند.

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی می‌گوید:

حدود ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی در کشور موجود است که باید اجازه فروش آن را دولت دهد. شرکت‌ها همچنین مشکل واردات قطعات دارند و اگر مجوز قطعه را هم سریع بتوانیم بگیریم، مشکل حل می‌شود. باید ارز در اختیار واردکننده قرار گیرد تا به هرمیزان که نیاز است وارد کشور کند. در حال حاضر با تقاضای زیاد و عرضه‌ی کم، قیمت‌ها بسیار بالا رفته است.

به‌گفته‌ی وی، مصرف ماهیانه گوشی تلفن همراه در کشور یک میلیون عدد است و از ابتدای سال تاکنون باید ۵ میلیون گوشی وارد می‌شد؛ اما اکنون، کمتر از یک میلیون گوشی وارد کشور شده و درخواست‌ها زیاد و کالا کم است. امید است که دولت حمایت کند تا کالا مجدد وارد کشور شود و بازار تامین شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶۰۰ هزار دستگاه گوشی در انتظار مجوز ورود به بازار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..