تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شربتي که هم نوزاد را زيبا مي‌کند هم کم خوني را درمان!

شربتي که هم نوزاد را زيبا مي‌کند هم کم خوني را درمان!

خبرگزاري آريا – يک محقق و پژوهشگر طب سنتي مصرف نوعي شربت تابستاني را در زيبا شدن چهره فرزند در دوران بارداري و درمان کم خوني موثر دانست.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران، شربت گلابي حاوي انواع ويتامين‌هاي A ، C ، E ، K ، گروه ويتامين‌هاي B مانند B1، B2، B3، B5، B6 ، کربوهيدرات، فيبر، پروتئين، قند مانند کلوگز، ساکاروز و فروکتوز، فولات، کولين، کلسيم، آهن، سديم، پتاسيم، منيزيم، فسفر، روي، مس، منگنز، سلنيوم، اسيد سيتريک و فوليک، آنتي‌اکسيدان مانند فلاونوئيدها، آنتوسيانين‌ها و سيانيدين‌ها است.
براي بررسي خواص شربت گلابي و اينکه مصرف اين شربت براي چه افرادي مفيد است، با حيدر عظمايي محقق و پژوهشگر طب سنتي گفت‌وگو کرديم که در ادامه مشروح آن را مي‌خوانيد.
مهم‌ترين خواص شربت گلابي
يک محقق و پژوهشگر طب سنتي درباره مهم‌ترين خواص شربت گلابي اظهار کرد: اين شربت به علت داشتن ويتامين‌هاي A ، C ، E ، فلاونوئيد‌ها و آنتوسيانين‌ها راديکال‌هاي آزاد را نابود مي‌کند؛ اين راديکال‌ها به سلول‌هاي بدنمان آسيب مي‌زنند؛ شربت گلابي همچنين بدن را در برابر بيماري‌هاي مختلف و انواع سرطان‌ها به ويژه سرطان روده بزرگ محافظت مي‌کند.
حيدر عظمايي درباره خواص ديگر شربت گلابي بيان کرد: اين شربت به علت وجود اسيد فوليک براي زنان باردار و جنينشان بسيار مفيد است؛ شربت گلابي به زيبا شدن چهره نوزاد هم کمک مي‌کند.
وي افزود: شربت گلابي به علت داشتن فيبر، کلسترول خون را کاهش مي‌دهد و از بروز بيماري‌هاي قلبي و سکته‌هاي مغزي جلوگيري مي‌کند؛ اين شربت نقشي مؤثر در عملکرد بهتر روده‌ها، هضم بهتر غذا و رفع يبوست دارد.
اين محقق و پژوهشگر طب سنتي تأکيد کرد: شربت گلابي قند، فشار و چربي خون را کنترل مي‌کند؛ اين شربت به علت داشتن کلسيم، فسفر و منيزيم استخوان‌ها، مفاصل و دندان‌ها را محکم و از بروز پوکي استخوان در افراد جلوگيري مي‌کند؛ شربت گلابي تأثيري چشمگير در بهبود بيماري‌هاي کيسه صفرا، التهاب روده بزرگ (کوليت)، آرتريت (التهاب مفاصل) و نقرس دارد.
عظمايي تصريح کرد: شربت گلابي نقشي مؤثر در کاهش تب و رفع گرمازدگي دارد و براي مبتلايان به تنگي نفس بسيار مفيد است.
وي گفت: شربت گلابي تأثيري چشمگير در کاهش وزن افراد دارد، زيرا کالري و چربي کمي دارد؛ اين شربت حاوي فيبر فراوان است بنابراين مصرف آن قبل از غذا اشتها را کنترل مي‌کند.
اين محقق و پژوهشگر طب سنتي يادآوري کرد: شربت گلابي نقشي مؤثر در بهبود گردش خون، رفع کم خوني، تقويت بينايي و شادابي پوست و مو دارد.
مواد لازم براي تهيه شربت گلابي (چهار تا پنج نفر)
گلابي رسيده چهار عدد
عسل چهار قاشق غذاخوري
يخ ۱۰ تکه
آب پنج تا ۶ ليوان
آب ليموترش تازه سه قاشق غذاخوري
طرز تهيه شربت گلابي
– گلابي‌ها را به خوبي شسته، هسته‌هاي آن‌ها را جدا و با پوست خُرد کنيد.
– گلابي‌هاي خرد شده را داخل مخلوط کن بريزيد، عسل و آب را هم به آنها اضافه کنيد.
– مواد را به خوبي مخلوط کنيد.
– مواد مخلوط شده را داخل ليوان بريزيد و به آن ۲ تا سه تکه يخ و مقداري آب ليموترش تازه بيفزاييد.
– شربت را به خوبي هم بزنيد سپس آن را ميل کنيد.
– شربت گلابي را مي‌توان روزانه ۲ ليوان مصرف کرد.
– براي تهيه شربت گلابي همچنين مي‌توانيد همه مواد را با هم داخل مخلوط کن بريزيد و پس از مخلوط شدن مواد، شربت را ميل کنيد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شربتي که هم نوزاد را زيبا مي‌کند هم کم خوني را درمان!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..